Nu Online
Momenteel zijn er 651 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Traiteur frustraties ...

29-3-2011 0:48:25
Amai, nooit gedacht dat een traiteur vinden nog het moeilijkste ging worden (tot nu toe dan toch...)!
Effe frustratie kwijt-typen...

Wij willen dat de genodigden niets tekort komen van eten, maar willen het "simpel" houden dus geen lange menu's aan tafel, maar buffet/walking dinner van verschillende landen (Chinees, Italiaans). Ons budget ligt rond de 20 euro pp, we zitten dan ook met 250 genodigden dus ga er van uit dat dit niet zo weinig is ofwel? We hadden iemand gevonden die een mega groot menu van die landen had samen gesteld voor 29euro pp (voor minder zou het buffet te kalend overkomen volgens hen, terwijl wij geen 20 verschillende sla'tjes verwachten). Bijna de helft meer maar daar konden we nog over nadenken, maar dan komt er nog is 8euro pp bij voor bestek, borden en materiaal (warmhouders...?) en dan 29euro per uur per garcon en daar komt dan nog is de btw bovenop (ik word onnozel als dat er onderaan bij staat "excl. btw). Sjah zo zaten we aan meer dan het dubbele dan wat we voorzien hadden!
We hebben reeds buffettafels in de zaal en voor bediening hebben we vrienden van mijn schoonbroer ...
Nu vraag ik me natuurlijk af of ik gierig ben en er gewoon geen buffetten bestaan voor +/- 20euro (incl. alles) of heb ik gewoon een dure traiteur gevonden?
Weet het even allemaal niet meer ... Chinees en Italiaans is toch iets simpel en alledaags dus 't is niet dat we kaviaar en kreeft op ons bord verwachten. Heb al meerdere traiteurs gevonden maar ofwel zijn ze volzet op onze dag ofwel kunnen ze het aantal niet aan. Gelukkig (?) zijn er ook enkele die nog moeten antwoorden.

Zijn er nog mensen die zelf een traiteur kiezen type buffet/walking dinner?
En als ik dan zo discreet mag zijn om te vragen hoeveel jullie dat in totaal kost per persoon?

Soit, ik moest even mijn hart luchten want dat eten ligt ondertussen al op mijn maag ;)

Cindy

Cindy
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1379

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik29-3-2011 1:02:52

Beste,

wij geven een kaas-/charcuteriebuffet en dessertenbuffet (voor het eten inclusief bediening en borden en bestek enzo (geen dranken) betalen wij 27euro p.p., maar ik heb voor hetzelfde ook offertes van 80euro p.p. gekregen en dan zouden er nog niet de helft aan kaassoorten voorzien zijn enzo, dus traiteurs kunnen erg verschillen...

Groetjes,
Celesta

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik29-3-2011 7:43:05

Dag cindy,

ik denk dat je niet gierig bent, eerder dat je de prijs verkeerd ingeschat heb!

Voor een mandje belegde broodjes vragen ze ook al 1,10€/broodje, en dat is ook "maar" een broodje met beetje beleg op.
Wat is dat dan niet bij een hele walking dinner ?

Ik geef een voorbeeld!

Je geeft oa chinees! Ga eens chinees afhalen, een schotel kost je -+ 10€ à € 15 voor één persoon.
Hier geef je aan dat je 20€pp wilt geven mét bestek en huur van alle materiaal (warmhouders zijn gewoon nodig). Dat is dan 12€ dat je zal geven aan je traiteur voor het eten alleen ... Die moet daar ook iets aan overhouden hé ! Het is véél meer werk voor hem om voor 250 man eten klaar te maken (voorbereidingen enz) dan dat je je plat gaat afhalen bij de chinees hé!
Wat ik wel vind, is dat je zelf moet kunnen kiezen of je je eigen bediening neemt of niet

Succes!

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik29-3-2011 8:22:54

Cindy,

Ik viel in het begin ook achterover van de prijzen maar het is effectief zoveel..Ik denk dat 29 eur pp een goede prijs is (als het met keuken op verplaatsing is, daar zit een grote kost in) Je bent zeer zeker niet te gierig ze, wij hebben ons concept veranderd zodat het wel in ons budget paste..

En idd die excl.BTW is echt schandalig, vind ik zo een smerige verkoopstruc!

Nog veel succes!

Els
10-9-2011
 Meld misbruik29-3-2011 8:32:41

Wij betalen 34 euro voor koud buffet + dessertenbuffet,
de prijs van het personeel schiet me even niet te binnen maar dit lag rond de 12 euro maar pp.
Ik denk dat je mss een verkeerde inschatting hebt gemaakt... je kan wel iets vinden voor rond de 20 euro, maar dat zal dan eerder voor een koud buffet zijn.
Nog veel succes alleszins!

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik29-3-2011 8:58:55

Bedankt voor jullie reacties ... dacht echt dat voor grote hoeveelheden de prijs net zou dalen. Bij vele traiteurs zitten de borden en bestek zelfs in de prijs. 8 euro pp x 250 is 2000 euro! Dat vind ik toch wat overdreven voor warmhouders, borden en bestek.
Nuja we gaan nog wat verder zoeken en anders zal het concept idd aangepast worden.

@Marjan; wat hebben jullie dan uiteindelijk als concept genomen?

Groetjes en aan jullie ook nog heel veel succes! :)

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik29-3-2011 9:00:26

hei wij hebben nu wel bbq en betalen hier 15 euro per persoon ongeveer voor, en daar zitten het bestek en borden enzo ook in...dus die moeten wij al niet extra betalen,
wel komt er boven op (maar dat kiezen wij zelf) ongeveer 500 euro voor de bediening en garcons ganse avond (vind ik nog meevallen, als ge het vergelijkt met andere garcons die je ook zou inhuren),

uit welke regio ben jij als ik mag vragen, watn onze traitteur heeft ook een landenbuffet...

tik maar eens in op google traitteur raf loos, dan kan je al eens zien, ik weet wel niet hoeveel hij hiervoor vraagt

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik29-3-2011 12:55:13

wij hebben s'middags een receptie voor de collega's en de wat oudere mensen, dat is ietsje chiquer (een 23 eur pp personeel, hapjes, wijn en cava inbegrepen)..en dan hebben we vanaf 20u een wedding party..heel los met wat tapa's en borrelhapjes en dan om 23u komen ze nog met puntzakjes friet rond..

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-3-2011 18:06:28

20 euro p.p. is niet veel, hé... Alles inclusief...
Je zou ook in je gastenlijst misschien kunnen schrappen? 250 personen lijkt mij érg veel...

A.
23-7-2011
 Meld misbruik29-3-2011 21:46:04

Wij hebben 200 personen op onze lijst staan. Aangezien wij hartje zomer trouwen denken we dat verschillende koppels op vakantie zullen zijn. Ook wij willen dat onze gasten niks te kort komen en laten iedereen meegenieten van een BBQ met dessertbuffet..

Betalen 18 euro per persoon (dit is een prijs voor BBQ met 4 stukken vlees p.p. met groenten en salades, het personeel, gratis bakken, alles wordt vuil mee retour genomen, bestek en borden en dan 4 a 5 kleine dessertjes) De drank betalen we aan inkoop prijs bij de zaal (ook deze hebben we gratis)

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik29-3-2011 23:46:56

Rafa; wij zijn van Keerbergen en ons feest gaat door in Mechelen.
Info is welkom :)

Op zich willen we best wat meer geld voorzien voor het eten, maar in het buffet van 29euro dat ze ons voorstelde zat enorm veel variatie in. Mediteraans buffet waar 10 gerechtjes op staan, dan 3 pasta gerechten, 3 chinese gerechten, 10 verschillende sla'tjes en 14 verschillende desserts. Als ze zoveel kunnen maken voor 29 euro moeten ze toch ook iets kunnen maken voor 20euro? Maar ik ga er van uit dat ze daar wel een goeie reden voor hebben. Ben al dat zoekwerk stilaan beu aan het worden denk ik ;) Ben vooral verschoten van de extra kosten en dat je zelf niet voor personeel mag zorgen...

Oorspronkelijk wouden we graag iets in festival stijl, fritkraam, pizza ed. maar de zaal is daar niet geschikt voor ... dus kozen we voor de landen waar we graag naartoe gaan. BBQ past ook wel in festival stijl ... lijkt me inderdaad wel leuk!

Nogmaals bedankt voor de reacties :)

Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info