Lindsay
6-5-2006
|
10-4-2006 12:23:44
Ik draag hem aan mijn rechtermiddenvinger. Als we trouwen, komt mijn trouwring ernaast, aan mijn rechterringvinger.
Het zou inderdaad zo zijn dat je trouwring links 'moet', maar in Antwerpen dragen ze hem rechts. Ik ben van de provincie Antwerpen, maar het is niet daarom dat ik hem rechts ga dragen. Das gewoon mijn gevoel.
Dus ik vind dat je daar gewoon je zin mee moet doen en je ringen dragen zoals je zelf wil.
Groetjes, Lindsay 06/05/06
|
|
Marjolijn
9-9-2006
|
10-4-2006 12:31:58
Hallo,
Ik denk dat het bij mij hetzelfde zal zijn als bij Lindsay. Ik draag nu ook mijn verlovingsring aan mijn rechtermiddenvinger en wil mijn trouwring aan mijn rechterringvinger dragen. Misschien dat ik mijn verlovingsring tegen dan aan mijn linkerhand ga dragen. Ik heb het ook eens bij een juwelier gevraagd en daar zeiden ze mij om de trouwring aan de rechterhand te dragen.
Ik zou gewoon doen waar je je het beste bij voelt.
groetjes,
marjolijn
|
|
Katrien
18-8-2006
|
10-4-2006 12:36:38
Hangt af van cultuur to cultuur en van streek tot streek. Belangrijkste is dat je je er zelf goed bij voelt en dat het handig is om mee te werken en zo. Ringvinger links wordt vaak gekozen voor beide omdat die rechtstreeks in verbinding staat met het hart
|
|
Vicky
9-9-2006
|
10-4-2006 12:45:57
Hihi, vind het toch grappig dat het in Antwerpen toch altijd iets anders is. Moederkesdag en vaderkesdag is ook een andere dag. Toch raar dat op zo'n kleine oppervlakte (Vlaanderen) zo'n grote verschillen zijn. Ik ben zelf van Antwerpen maar woon nu in West-Vlaanderen en neem gewoon alle leuke dingen van beide provincies mee!
Maar over de verlovingsring. Zou aan de linkerkant moeten en na de trouw verhuizen. Ik draag hem links, maar hij blijft nadien gewoon zitten omdat ik als Antwerpse mijn trouwring rechts zal dragen. Maar persoonlijk vind ik wel dat dit er niet ech toe doet. Raar dat mensen daar opmerkingen over geven. Ik vind dat het ook soms van ring tot ring afhangt, het lijkt soms dat een ring beter staat aan het ene hand dan aan het andere (of is dat alleen bij mij?)
In ieder geval, laat je hoofd niet zot brengen en draag hem waar je wilt!
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
Ellen
22-4-2006
|
10-4-2006 13:21:00
Hallo Astrid Ik draag mijn verlovingsring links. De dag van mijn huwelijk zal ik hem rechts dragen. Om mijn trouwring dan rechts te dragen. De dag na mijn huwelijk gaat mijn verlovingsring aan de zelfde vinger als mijn trouwring: links dus groetjes Ellen
|
|
Fieke
7-7-2007
|
10-4-2006 15:22:51
Ik draag mijn verlovingsring nu rechts en dat zal ook zo zijn met mijn trouwring. Ik ben rechtshandig en als ik links een ring draag, zit ik altijd te controleren of die er nog wel is, ik heb precies minder gevoel in mijn links hand. Ik denk zelfs dat ik mijn verlovingsring na onze trouw niet meer zal dragen (of toch minder). Maar dat weet ik nog niet...
Groetjes, Fieke 7/07/2007
|
|
Gaëlle
16-9-2005
|
10-4-2006 15:39:45
hoi
de juwelier zei me: links tot op de dag dat je trouwt en dan verhuizen naar rechts en de trouwring links. reden is dat links het dichtst bij je hart ligt ...
maar dat kan natuurlijk ook commerciële praat zijn hé ;) ik vind het alleen belangrijk dat je'm aan dezelfde hand draagt dan je man (de trouwring dan).
groetjes! gaelle (reeds 206 dagen met trouwring links en verlovingsring rechts ;))
|
|
Maaike
18-8-2007
|
10-4-2006 16:41:55
Ik vind de vraag wel opvallend, want mijn vriend en ik hebben daar ook al over gediscussieerd. Bij hem (Oost-Vlaanderen) is het blijkbaar de gewoonte om de trouwring rechts te dragen, maar bij ons (West-Vlaanderen) wordt hij meestal links gedragen. Wij hebben er nu toch voor gekozen om onze verlovingsring rechts te dragen (en hij is dus op die maat aangepast). En ik zal mijn trouwring dan links dragen, denk ik. Ik heb hier meermaals gelezen dat men de verlovingsring vaak laat "verhuizen" van hand (van links naar rechts, om dan de trouwring links te kunnen dragen). Ik denk dat dat ook wel gebruikelijk is, maar in mijn geval zou dat niet lukken. De vingers van mijn linkerhand zijn namelijk smaller dan die van mijn rechterhand, dus moet ik op voorhand goed nadenken aan welke hand (en vinger) ik mijn ring precies wil dragen... In elk geval hebben wij voor onszelf al uitgemaakt dat we gewoon zelf kiezen waar we onze ringen dragen, zonder ons echt te laten leiden door gewoontes, want die verschillen toch blijkbaar van streek tot streek.
|
|
kaatje
10-6-2006
|
10-4-2006 16:44:02
Hallo,
Ik draag mijn vermlovingsring rechts en zal mijn trouwring links dragen.
Katrien 10 juni 2006
|
|
K
7-7-2007
|
10-4-2006 17:08:28
Ik draag hem links, en ben van plan mijn trouwring rechts te dragen. Alhoewel het bij ons de gewoonte is om de trouwring links te dragen. Heb het gewoon meer zin in rechts precies :-) We zullen wel zien, het is nog een dik jaar eer de grote dag er is, ik kan verlovingsring dan nog altijd van kant veranderen he. Ik vind ook dat het allemaal niet zo veel uitmaakt, zo lang je je ring maar draagt he...
|
|
Lieve
1-9-2006
|
10-4-2006 18:55:06
Hey,
ik draag mijn verlovingsring rechts en zal mijn trouwring links dragen, zoals de gewoonte is in Oost-Vlaanderen. Michael is van Antwerpen en wil graag zijn trouwring rechts dragen, maar doet dat niet omdat hij rechtshandig is en hij ook schiet met rechts (is militair). In het slechtste geval, als hij zou blijven haken met zijn ring, is hij geen vinger van zijn belangrijkste hand kwijt... Da's dus zijn redenering, maar uiteindelijk dragen wij hem dus links na ons huwelijk.
Groetjes, Lieve
|
|
Debra
11-8-2006
|
10-4-2006 20:05:44
Hoi,
Heb ergens op een site van etiquette gelezen dat de trouwring links hoort te zitten en daarom dat ik mijn verlovingsring rechts draag!
Grtz Debra 11/08/06 http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl
|
|
Phyllis
|
11-4-2006 9:02:09
hellow,
Tja, ik ben Antwerpenaar en dus weer moeilijk doende zekers. Ik draag mijn verlovingsring nu rechts en de dag van de trouw zal ie eventjes naar links verhuizen om dan zo spoedig mogelijk terug naar rechts te gaan. Ik heb namelijk een zeer fijne verlovingsring met 9 briljantjes op een rij (negen jaar samen als we trouwen) en die zal ik na ons huwelijk samen met mijn (fijne) trouwring aan dezelfde vinger dragen, rechts. Mijn trouwring onderaan en mijn verlovingsring ervoorgeschoven.
Groetjes, Phyllis 28/07/06
|
|
ineke
25-3-2006
|
11-4-2006 15:49:07
Hey hey,
Ik draag zowel mijn verlovingsring als trouwring aan mijn linkerhand. Mijn verlovingsring zelfs aan mijn middenvinger, niet volgens de regeltjes dus .... Mijn moeder vond dit zeer vreemd want ik ben ook van Antwerpen en hier is het gebruikelijk om je trouwring rechts te dragen. Maar het voelt gewoon beter links dus dat blijft zo.
groetjes ine
|
|
Patricia
|
20-4-2006 16:07:51
(Als ik ooit trouw :-)) zou ik mijn verlovingsring op mn linkerringvinger (met een steen(tje)) willen dragen en daarboven mijn trouwring (een eenvoudige ring). Dus zodat het een geheel wordt. Ook omdat ik rechtshandig ben (zo wordt hopelijk mijn verlovings- en trouwring niet vlug versleten)
|
|
Patricia
|
20-4-2006 16:08:06
(Als ik ooit trouw :-)) zou ik mijn verlovingsring op mn linkerringvinger (met een steen(tje)) willen dragen en daarboven mijn trouwring (een eenvoudige ring). Dus zodat het een geheel wordt. Ook omdat ik rechtshandig ben (zo wordt hopelijk mijn verlovings- en trouwring niet vlug versleten)
|
|
Jimmy
5-6-2009
|
4-5-2009 14:50:06
hoi, ik draag mijn verlovingsring rechts en mijn trouwring komt ook rechts. Op de dag zelf zal ik mijn verlovingsring even thuis moeten laten want die past enkel op mijn rechterringvinger want als ik hem op een andere vinger probeer valt hij uit of hij is te klein heel vreemd maar zal niet anders gaan. Mijn trouwring laat ik tattoeeren omdat mijn vriend op zijn werk geen ringen mag dragen (veiligheids redenen) en zo kan hij die toch altijd aan houden en om beide toch het zelfde te hebben laat ikhet ook tatoeeren en kan ik die nooit verliezen. En na de trouw doe ik mijn verlovings ring en gewoon weer bij aan. groetjes Lindsy
|
|