Nu Online
Momenteel zijn er 301 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Meningsverschil met moeder i.v.m. cadeautip

29-3-2011 20:04:21

Hoi bruidjes, ik zit met iets...
Mijn vriend en ik wonen al enkele jaren samen en ondertussen hebben we al heel wat
gerief bij elkaar. Daarom wilden we voor de trouw eigenlijk zoals zovelen onder ons gewoon centjes vragen.
Er zijn al een paar topics geopend over het formulieren van deze cadeautip. Wij wilden niet gewoon een envelopje
zetten achter het woord cadeautip.

Ergens op zo'n topic vond ik de volgende:
Weet je niet wat te geven? Sponsor dan het mooiste feestje van ons leven.
Wij hebben hem aangepast naar:
Wil je iets geven? Sponsor dan het mooiste feestje van ons leven.

Nu zijn mijn ouders daar helemaal niet akkoord mee.
En dan vooral omdat de anderen dan weten dat zij niet het volledige trouwfeest sponsoren.
Ik denk dat ouders die het hele trouwfeest sponsoren vooral iets van een vorige generatie is.

Mijn schoonfamilie valt niet over dit zinnetje. Wat denken jullie?

Katrin
18-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1832

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik29-3-2011 20:07:02

wij zetten: wil je ons met iets verrassen, dan hopen wij dat het in een envelopje zal passen...
mss is dit beter?
groetjes

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik29-3-2011 20:13:43

wij hebben: al zijn wij dan een prinsenpaar, ons droomhuis is nog lang niet klaar, wil je ons met iets verrassen, mag het altijd in een envelopje passen

dus ongeveer hetzelfde als liesbeth

dat sponseren van u feestje, vind ik persoonlijk niet zo gepast, zou het ook gek vinden moest ik dit op een uitnodiging zien staan, eerlijk gezegd...ale vind het gewoon beetje gek..

Kim
2-9-2011
 Meld misbruik29-3-2011 20:18:29

hallo,
persoonlijk zou ik dit ook niet zo formuleren. het is een beetje right to the point!!
Wij weten ook nog niet juist wat we erop zullen zetten maar voorlopig is dit mijn favorietje :

we hebben al veel potten en pannen maar hebben nog duizenden andere plannen!!

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik29-3-2011 20:19:30

Hey Katrin, los van de reden waarom je ouders het maar niks vinden, denk ik ook dat dit niet zo'n ideaal zinnetje is. Misschien komt het door het woordje 'sponsoren' dat meestal in een commerciële context wordt gezien? Ik weet het niet... Misschien kan een ander woord in de plaats komen? Maar de zinnetjes die Liesbeth en Rafa aanhalen, vind ik perfecte alternatieven voor je!

Veel succes bij de beslissing !

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik29-3-2011 20:41:40

moeders en schoonmoeders é!! daar krijgt een mens pas stress van!... :)

Katrin
18-6-2011
 Meld misbruik29-3-2011 20:47:53

:-) Daar zit toch wel een kern van waarheid in.

Nee hoor, het valt heel goed mee. Maar dit is een moeilijk issue !!
We hebben echt gezocht achter een passend zinnetje, en dit vonden we echt goed.

Maar nu zal ik er nog eens goed over moeten nadenken...
Bedankt voor de eerlijke reacties en als er nog mensen willen reageren..: graag !

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik29-3-2011 21:03:28

Hey Katrin,

Persoonlijk zou ik het ook niet zo formuleren, het komt een beetje dwingend over en precies alsof je er liefst zo min mogelijk zelf wil aan uitgeven, al zal het waarschijnlijk helemaal niet zo bedoeld zijn.
Ik zou het, net zoals Rafa, zelf raar vinden moest ik zo'n uitnodiging krijgen. Ik zou het toch ook iets meer "verbloemen" dat je graag geld wil als cadeau.

Succes!

Debbie
2-4-2011
 Meld misbruik29-3-2011 23:06:55

Ik vind het persoonlijk ook niet gepast, het is inderdaad to the point.
Bij ons stond het volgende erop:
liefst voor ons geen bloemen of geschenken,
maar je mag altijd aan een centje denken
je bijdrage wordt nuttig gespendeerd
en wij krijgen alles wat ons hartje begeert.

Liefs

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik29-3-2011 23:21:32

Ik ben zo tevreden, dat wij alles hebben gedaan, zonder enige inspraak, van ouders of familie...wij betalen alles zelf en beslissen ook alles zelf dus....en niemand weet dus wat er op onze uitnodigingen staat!
Totale surprise ... En als het niet klinkt zal het dan maar botsen!
Het is wel ONZE dag! Mensen geven nu eenmaal kritiek hé!

Wij zetten erop;
mocht u ons met iets willen verrassen...laat het dan op onze rekening passen...
rek nr...

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik30-3-2011 9:48:55

Wij hadden ook eerst een zinnetje, maar vonden dit (toen we het op de uitnodiging zagen staan) toch niet zo gepast. Een envelopje vonden we zo gewoontjes.. We hebben nu gekozen voor een afbeelding van een spaarvarken (echt geslaagd!!)

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik30-3-2011 10:10:58

wij hebben het heel droog en to the point gehouden:
"cadeautip, geheel vrijblijvend: evnvelopje + rekeningnummer"

het spaarvarken heb ik ook al gezien, vind ik ook wel tof

Sabine
24-7-2010
 Meld misbruik30-3-2011 11:53:46

Wij hebben het als volgt geformuleerd: Wat van pas zou komen? Een centje voor de huwelijksreis van onze dromen...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-3-2011 17:03:00

Wij hadden ook cadeautip: symbooltje envelopje en rek.nr.

Katrin
18-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 18:04:31

Bedankt voor jullie reacties allemaal !
We hebben uiteindelijk besloten om het zinnetje weg te laten en effectief gewoon een envelopje te zetten en het rek.nr.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info