Nu Online
Momenteel zijn er 583 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

collega's

30-3-2011 12:29:43
een vraag: vinden jullie het raar collega's uit te nodigen ZONDER partner? dus het idee dat zij als groep komen? ben je verplicht hun patner erbij te vragen? ik heb nog 16 dagen en zou toch graag 5 collega's vragen, zonder hun partner, maar ik twijfel of dit raar is. het is voor een dansfeest.

Aprilbruid
16-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1176

W & S
27-8-2011
 Meld misbruik30-3-2011 12:36:53

Hoi aprilbruid,

Ik vind dit zeker niet raar.
Ik ben dit ook van plan, wel heb ik een pak meer collega's dan jou.
Ben de mobiele equipe in een rusthuis, dus ik werk op al de verdiepen.
Ik heb er al met een paar collega's over gesproken en vinden het zeker geen probleem om te komen zonder partner.Ze vinden het juist fijn dat het een keer collega's onder elkaar is.
Ik zou me hier zeker geen zorgen over maken.

Groetjes

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik30-3-2011 12:39:47

Ik denk dat dit een beetje afhangt van de collega's. Als ze al wat ouder zijn, zullen ze volgens mij liever met partner komen. De jongere generatie zal daar niet zo veel om geven.

Shirley
3-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 12:43:54

Wij doen het zelfde.
18 collega's zonder partner.

(en het zijn allemaal dames tussen de 35 en 60 jaar)

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik30-3-2011 13:07:38

Hier met partner maar begin er eerlijk gezegd al wat spijt van te krijgen ..

Mijn vriend zijn collega's komen vanaf het dessertenbuffet, dat zijn in totaal zo'n 40 mensen (met de partners er bij). Ik ken amper de collega's, laat staan de partners. We dachten dat er wel veel toch alleen gingen komen maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Mijn ex collega's (ben in januari van job veranderd na ontslag) komen ook vanaf het dessertenbuffet, mét partners zo'n 10 mensen.

Mijn collega's op dit moment komen voor heel het feest, 6 mensen met partner (maar zou kunnen dat daarvan de partners wel afhaken).

Nu ja, onze ouders betalen het feest en zij vonden het oké zo, heb het er thuis over gehad en zij vonden het heel vreemd om collega's zonder partner te vragen (hoewel ik dat wel vind kunnen en ook zeker zou begrijpen moest de uitnodiging van een andere collega komen).

ine
3-9-2011
 Meld misbruik30-3-2011 13:11:48

Ik zit met hetzelfde dilemma en ben geneigd om voor de optie te gaan van collega's zonder partner uit te nodigen.
Alleen is dan mijn vraag: hoe breng je dit aan? schrijf je enkel en alleen hun naam op de enveloppe of zeg je het er gewoon bij?
Iemand suggesties?

Shirley
3-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 13:16:53

Wij hebben het er gewoon bij gezegd,
was geen probleem.

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik30-3-2011 13:42:45

Wij zitten met twee kantoren.
Het hoofdkantoor, waar ik 2x per week werk, is uitgenodigd bij de receptie met partner, want dat is hier zowat de traditie. Tijdens werkuitstapjes gaan de partners ook altijd mee!

Het bijkantoor, waar ik de rest van de week werk, is uitgenodigd op het hele feest met partner ook.

Ik vind wel dat het moet kunnen dat je kiest of je partner al dan niet aanwezig mag zijn. Hier was ook meteen de vraag of de partners welkom waren ...

katrien
24-9-2011
 Meld misbruik30-3-2011 14:10:31

Bij ons komen de partners van de collega's ook mee. Denk ook als we de partners niet zouden vragen, dat er een aantal toch niet zouden komen!
Zou mss wel beter zijn zonder partner, want dit loopt ook direct op hé.

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik30-3-2011 14:16:24

Wij doen het met partner, omdat het de traditie is. Maar ik hoop echt dat de collega-genodigden voor de receptie (70 collega's!) hun partner thuis laten...

Niemand voor mij heeft ooit gevraagd om de parnters thuis te laten, dus ik durf het ook niet vragen. Maar ik hoop echt dat die partners hun kat sturen. Ik ken ze toch niet...

Wat betreft het avondfeest en het dessert+dansfeest: dan vragen we de partners wel.

Groetjes!

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 14:22:47

ja, ik zit ook met dat dilemma. ik werk nog maar een half jaar waar ik nu zit, dus ik begin pas mijn collega's te kennen. en om dan ook hun partners uit te nodigen. Ik weet het niet zo...

jeannie
4-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 14:35:14

Hallo,

Bij ons op school worden de partners bijna nooit uitgenodigd, we vinden dat ook niet erg. Ten eerste we kennen de partners niet en ten tweede we willen onder collega's blijven, een partner moet niet altijd mee naar een feest. We zijn wel met een 50tal op school dus ja....

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik30-3-2011 14:45:11

Hier zit ik ook een beetje mee.

Ik heb in totaal 5 collega's (maar deze hebben ook allemaal nog kinderen)
vb.
Collega 1 + vrouw + 2 kinderen
Collega 2 + vrouw
Collega 3 + vrouw
Collega 4 (baas) + 3 kinderen
Collega 5 (bazin) + partner

Het zit nu wel zo dat van de 5 collega's er 4 Jehovah getuige zijn... Heeft iemand dit ook voor en zouden de getuigen dan komen of niet?

Groetjes

Astrid
9-7-2011
 Meld misbruik30-3-2011 15:23:06

Hoi

Ik nodig verschillende collega's uit op de recptie en verschillende op het feest en voor beide geldt: geen partners! Voor mij is het echt om de financiële reden, ik ken de mannen van mijn collega's ook niet (goed), dus ik vind het ook niet zo heel erg om hen niet uit te nodigen.
Ik vind het vooral vervelend dat een aantal collega's op het feest komen en een aantal op de receptie, maar ik heb de knoop doorgehakt en het zal zo blijven. Je kan nooit goed doen voor iedereen he?!

Grtjs!

jill
30-6-2012
 Meld misbruik30-3-2011 15:42:28

Bij ons is het eerder de traditie zonder collega's, lijkt mij toch meestal van toepassing, tenzij je de partners natuurlijk wel goed kent. En kevin heeft kei veel collega's eigenlijk, en ik ga nu ook van job veranderen dus dan komen er weer nieuwe collega's bij, en je zit al snel aan veel mensen he!

Nathalie
10-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 15:45:41

@ Niki: k heb je juist een privé bericht gestuurd.

Groetjes Nathalie

stefanie
19-5-2012
 Meld misbruik30-3-2011 15:51:38

hey,
Kan wel begrijpen dat dit een moeilijke keuze is en hoe breng je dit inderdaad aan.
Bij ons komen de collega's allemaal voor het avondfeest en met partner. De kinderen van de collega's vragen we niet (alle, we gaan gewoon mr en mevr X op de envelop zetten en hopen dat ze snappen dat de kinderen niet meegevraagd worden)
Wij hadden ook een beetje de schrik dat de meeste zouden afhaken moesten we ze zonder partner vragen.

Succes.

Steffi
21-5-2011
 Meld misbruik30-3-2011 16:27:13

ik heb mijn collega's en die van men vriend ook uitgenodigd zonder partner..
Je kan toch moeilijk blijven uitnodigen en mensen die je niet kent op je trouwfeest vind ik maar raar.. zeker als het er velen zijn ;)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-3-2011 16:37:00

Wij hadden ze wel met partner (zowel op de receptie als op het dansfeest).
Voor een receptie kan je gemakkelijk zonder partner vragen, vind ik... Dat is tenslotte overdag en beperkt in tijd. Als je ze op het dansfeest zou vragen, zou ik wel de partners mee uitnodigen. Ik dans zelf héél graag slows (iets wat toch véél wordt gedraaid op een trouwfeest), maar om dat nu met een collega of directie te gaan doen... Nee, bedankt! Dan vult de dansvloer zich wel zonder me! En ik vrees dat veel collega's zo zouden denken...

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik30-3-2011 18:20:56

Ik heb zo'n 35 collega's en ik nodig hen uit zonder partner voor ons dansfeest met dessertenbuffet. De meeste partners ken ik amper en nog eens 35 man extra zie ik echt niet zitten. Mijn collega's vinden dat ook helemaal niet erg. Ik sta in het onderwijs en trouw op 2 juli, dus bij de start van de grote vakantie. Ze zien onze trouw ook een beetje als een fantastische inzet van de grote vakantie en dit doen wij sowieso altijd al zonder partner. Ik wil me op mijn eigen huwelijksfeest niet afvragen wie bepaalde personen zijn.
Onze DJ zei dat je best niet te veel slows draait op een huwelijksfeest, omdat dat de ambiance er kan uithalen, dus daarvoor hebben ze de partners ook al niet nodig.

Stefanie
20-8-2011
 Meld misbruik30-3-2011 20:32:20

Ik ben ook lerares en werk op een grote school en heb nu besloten om al mijn collega's van de lagere afdeling + directie en adm personeel zonder hun partner uit te nodigen. Dat komt op 23 personen meer voor de receptie. Nu vroeg ik me af of jullie geen leuk tekstje weten om erbij te hangen of te steken?!

Stefanie
20-8-2011
 Meld misbruik30-3-2011 20:33:57

Om hen te laten weten dat ze zonder partner moeten komen...
(was een beetje onduidelijk hierboven)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info