Nu Online
Momenteel zijn er 555 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

op de valreep?

30-3-2011 19:51:08
hey!
hier zit ik weeral met een probleem, een geluk dat jullie er zijn!!
met nog maar 16 dagen voor de trouw: ik had graag nog een vijftal mensen uitgenodigd maar is dat niet waar raar zo kortbij de datum? komt dat niet over van "er was nog plaats we mogen ook nog komen"? eerlijk jullie mening!!

Aprilbruid
16-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1033

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik30-3-2011 20:04:00

Hey aprilbruidje,
ik denk dat het er een beetje van afhangt waarom je die mensen zolaat pas erbij wilt. Als het is omdat je ze nog niet zolang kent, dan zou ik het mij niet aantrekken en ze vragen. Als het mensen zijn die je al langer kent maar er eerst niet bij wou, dan toch eventjes goed wikken en wegen of het nu wel de moeite is om ze erbij te vragen.
Groetjes!

Romana
20-8-2010
 Meld misbruik30-3-2011 20:05:57

Hoi,

Het kan inderdaad over komen alsof deze gasten ontstane gaten moeten dichten, maar ze helemaal niet vragen vinden ze misschien erger. Zelf heb ik ook 14 dagen voor mijn huwelijk nog een oude vriendin een uitnodiging gestuurd,(en telefonisch uitleg gegegeven over de late uitnodiging) Zij kon wegens een vakantie uiteindelijk niet aanwezig zijn maar ze was wel blij dat ik door de uitnodiging had laten zien dat ik haar er toch wel bij wilde hebben. Als je ze niet vraagt, zullen ze altijd blijven denken dat ze niet welkom waren. Ze zo laat vragen is misschien niet netjes, maar in mijn ogen beter dan ze helemaal niet vragen.

Succes met je beslissing!

Romana

Sara
28-5-2011
 Meld misbruik30-3-2011 20:16:34

dit is een moeilijke. Ik snap dat je twijfelt, zou het ook doen. Maar je kan wel zeggen van dat je eerst achteraf iets wilde doen voor bepaalde personen, maar dat je er uieindelijk toch spijt van zou gehad hebben dat ze ni op den trouw zelf waren.
Uiteindelijk, duurt eerlijkheid het langst.

joke
13-8-2011
 Meld misbruik30-3-2011 21:58:38

hoi ,

het is geen simpele dat klopt, ik vind ook dat het er vanaf hangt hoe lang en goed je ze kent, als je ze al lang kent en eerst niet wou uitnodigen vrees ik dat ze dat gevoel ook gaan hebben en het verkeerd zou kunnen aankomen, tenzij je er natuurlijk een verklaring voor hebt en deze aan hen uitlegt.
Denk er goed over na en probeer eerlijk te zijn dat duurt echt het langst, als ze er achteraf iets over horen bij toeval is het veel erger dan nu gewoon eerlijk te zijn.
veel succes

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik31-3-2011 10:25:20

Eerlijk gezegd, als ik gewoon een utinodiging in de bus zou krijgen 15 dagen voor de trouw, dan zou ik zelf de moeite niet doen om er op te antwoorden!
Als je die mensen er echt bij wou, dan had je ze daarvoor al uitgenodigt. Das helemaal niet grof bedoeld... gewoon wat ik denk :)
Als je nu pas beseft dat je die erbij wilt, dan zou ik die personen bellen of zelf langsgaan en het uitleggen.

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik31-3-2011 10:44:12

Het is misschien wat laat en je loopt het risico dat ze nu niet meer vrij zijn maar zegt men niet "Beter laat dan nooit" ?
Wij hadden een reservelijstje met mensen die we er graag bij wilden maar die we om financiële reden niet direct konden vragen ; familie heeft nl. voorrang op dit soort feesten, he. Maar als dan een deel mensen van de familie, van wie we konden verwachten dat ze zouden komen, plots niet kan komen, dan kan je die mensen van je reserve lijstje wel vragen. Daarom hebben wij onze uitnodigingen ook vroeger verzonden dan de traditionele 6 weken. Maar ik zou het dus wel doen (uitnodiging persoonlijk afgeven) en erbij zeggen hoe en waarom. Dat zullen ze wss het meest appreciëren en zo kunnen jullie ze alsnog uitnodigen.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik31-3-2011 19:06:12

Moest ik zo'n uitnodiging in de bus vinden, zou ik toch ook raar opkijken... Ook moeten ze dan vrijwel onmiddellijk al laten weten of ze er bij kunnen zijn en kan je hen dan meteen opbellen om te vragen??? Dat zou wel héél vreemd zijn: je laat zelf laat iets weten, maar je moet van hen wel bijna onmiddellijk antwoord hebben...
Ik zou het nu laten zoals het is... Als ze het zelf de moeite vinden, zullen ze wel naar de kerk komen. Ikzelf ben zo ook al naar vieringen geweest, waar ik niet op het feest was uitgenodigd. Ik vond dat ook niet zo erg: je kan niet iedereen vragen, hé!

mona
26-8-2011
 Meld misbruik1-4-2011 21:19:50

Ik heb ongeveer 4 jaar geleden hetzelfde meegemaakt, kamaraden gingen trouwen en iedereen was uitgenodigd behalve wij en nog een koppel. Maar de avond voor we ten laatste moesten antwoorden kregen wij toch een uitnodiging in de bus. Ik was er echt niet mee opgezet en ja éérst wilden ze ons er niet bij en haar broer zei dat ze dat niet kon maken omdat wij altijd als groep overal bijeenwaren +-16 pers.
ik wou echt niet gaan maar mijn vriend dan wel. Uiteindelijk zijn wij toch gegaan en dat ander koppel ook. Maar wij 2 vrouwen hebben toch ALTIJD het gevoel gehadt en nu nog " wij zijn vervangvrienden", omdat er 4 plaatsen ingevuld moesten worden van andere. En het is nooit meer hetzelfde geworden...
Dus denk toch maar goed na...
sterkte met jouw beslissing

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info