Terug naar overzicht
Hoi Stefanie,Ik ben ook juf en ik ga gewoon een uitnodiging in de klas zetten.Kinderen die dan met hun ouders willen komen hebben dan de kans.Wij trouwen recht in de vakantie dus ik denk dat er heel veel kindjes op reis gaan zijn dan.groetjes
Hallo, Ik ben van vorig jaar juni afgestudeerd en voorlopig doe ik het met interims...Moest ik een klas hebben van mezelf volgend jaar, denk ik wel dat ik ze zal uitnodigen.Ik weet nog van een nichtje dat alle kindjes naar de viering gingen van haar juf met zelfgemaakte bloemetjes en dat was echt een leuk gedoe. Groetjes
Ik ben juf in het tweede leerjaar. Ik heb voor elk kind van de klas een uitnodiging gemaakt waarop staat dat ik het heel leuk zou vinden als ze erbij zouden zijn. Onze viering is ook niet speciaal aangepast voor kinderen, maar ik denk niet dat ze dat erg vinden. Onze eerste lezing komt wel uit een kinderboek en ik denk dat ik de prenten in ons misboekje ga zetten, zodat de kinderen de prenten kunnen volgen. Aan het einde van de viering krijgen de kinderen een bellenblaas, zodat ze ons bij het buitenkomen van de kerk kunnen bestoken met bellen. Ik zou het super vinden als heel wat kindjes bij ons huwelijk konden zijn, en ik denk als je hen uitnodigt er wel heel wat ouders en kinderen die moeite willen doen. Zij weten ook wat jij een heel jaar voor hun kinderen hebt gedaan. Ik kijk er al naar uit. Wij trouwen 2 juli, dus de meeste zijn nog niet op vakantie vertrokken.
Ik werk in twee scholen waarvan één in mijn eigen gemeente en één op 30 km afstand. In mijn eigen gemeente ben ik zorgjuf. Ik heb dus geen eigen klas, maar wel een aantal leerlingen die ik individueel begeleid. Ik weet niet of zij hun zorgjuf 'belangrijk' genoeg gaan vinden om naar de kerk te komen. In mijn andere school heb ik een klas, maar die kinderen wonen dan weer zo ver en zitten ook in een gemeenteschool, waarbij de meesten niet katholiek zijn. Ik geef iedereen een aangepaste (iets eenvoudigere) uitnodiging, maar ik vrees dat ik niet zo veel volk zal zien... Ik zou dit nochtans wel heel leuk vinden...
een vriendin van me is ook juf.. haar klasje was in de kerk en ze hadden ook nog iets ingestudeerd met de andere juffen. echt een kippevel moment opt einde van de mis. dus gewoon doen, uitnodigen die kinderen!!!!
ik ben onthaalmoeder, toen ik trouwde vond ik het supper om mijn onthaalkindjes te zien en te horen (eentje riep mama toen ik met mijn papa binnenstapte in de kerk...iedereen schoot in de lach)
Mijn kindjes van de klas zijn mijn bruidskindjes en ze tellen mee de dagen af hoor! :-)
Ik was toen ik trouwde juf van 2 klassen: eerste leerjaar en zesde leerjaar. Zij kregen een briefje mee waar de gegevens ivm de viering in de kerk opstond. Er waren er toch wel wat! Héél tof!! De eerste lezing kwam uit een prentenboek en de prenten werden geprojecteerd op groot scherm. Ze waren héél aandachtig! Bewijs: http://www.facebook.com/album.php?aid=37003&id=1240628751#!/photo.php?fbid=1238500442890&set=a.1238471522167.37003.1240628751&theater :-) Mijn duo-collega van het eerste had ook nog een liedje ingeoefend, dat ze aan het eind van de viering zongen: héél ontroerend! Was dan ook het enige moment waarop er traantjes vloeide bij mij! :-)