Nu Online
Momenteel zijn er 256 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelindeling of niet !!!

31-3-2011 15:44:00
Beste mede-bruidjes, even een dilemma. We waren van plan om de plaatsen op het avondfeest toe te wijzen. Nu zegt onze traiteur van dat best niet te doen, omdat je daardoor mensen verplicht op een bepaalde plaats, bij bepaalde mensen te zitten die ze niet willen. Anderen zeggen dan weer om het wel te doen, omdat als je geen plaatsen toewijst er makkelijk enkele stoelen vrij blijven en degene die het laatst plaats nemen, dan mss niet meer als familie of vrienden kunnen bij een zitten. Hoe doen jullie dat? Wat vind je van de beide meningen?

Dank voor jullie tips

Groetjes Nathalie

Nathalie
10-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 864

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik31-3-2011 15:47:06

Wij zullen plaatsen toewijzen om te vermijden dat enkele mensen die elkaar niet echt moeten maar toch bij elkaar aan tafel "moeten" zitten niet als laatste aan tafel komen en verplicht naast elkaar moeten zitten en zo elkaars avond vergallen. Met een verplichte buffer ertussen kunnen we dat ongedaan maken

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik31-3-2011 15:47:11

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik31-3-2011 15:51:21

Wij gaan geen tafelindeling doen. Wij hebben op ons feest een landenbuffet. De bedoeling is om dit op een heel ongedwongen manier te laten verlopen. En onze gasten kunnen op die manier ook wat afwisselen en zelf hun gezelschap opzoeken.Voor iedereen is er een plaats gedekt, er zijn ook staantafels en als het mooi weer is zullen er ook buiten tafels gedekt staan.

groetjes

Claudia

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik31-3-2011 15:52:51

Ik vind persoonlijk toch dat je de mensen minstens een tafel moet aanwijzen, anders worden families/koppels misschien uiteen getrokken.
Wij gaan iedereen een tafel toewijzen, maar geen plaats "stoel" zo kunnen ze zelf nog beslissen naast wie ze willen zitten.

Als je dat niet doet, vrees ik dat je een chaos gaat creëren...

nele
1-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 15:56:35

Wij doen ook een "losse" bruiloft maar gaan toch een tafelindeling maken. Gewoon de tafel aanduiden waar ze mogen gaan zitten, zeker geen stoel hoor.

Als je al de gasten zelf gaat laten kiezen, vrees ik dat het toch een beetje chaotisch gaat verlopen ... je moet het gewoon doen waar jullie je het best bij voelen.

Succes!

Karen
2-9-2011
 Meld misbruik31-3-2011 15:58:49

Wij gaan ook gewoon een tafel aanduiden, tafel voor familie, tafel voor vrienden..., maar aan die tafel mogen ze zelf kiezen op welke stoel ze gaan zitten.

Ellen
2-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 16:18:57

Wij doen het ook zoals Kelly.
De mensen krijgen een tafel toegewezen en daar kunnen ze dan wel kiezen naast wie ze zitten. Anders kan het zijn dat families, vrienden of collega's die bij elkaar horen toch niet samen kunnen zitten.

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 17:21:37

Wij wijzen ook tafels aan maar niet de stoel.
Je kan bij die planning ook al wat rekening houden met mensen die misschien niet samen aan de tafel willen zitten?

lies
2-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 17:46:31

Wij werken wel met aangeduide plaatsen, vinden dit makkelijker en kunnen op die manier ervoor zorgen dat er overal aan tafel gekletst wordt. Wij werken ook met vast menu, en dan kan dit wel vind ik...

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 17:47:59

Wij geven de mensen wel een bepaalde tafel, maar ze kiezen zelf waar en naast wie ze aan die tafel gaan zitten. Wij voorzien ook enkele staantafels, zodat mensen van verschillende tafels gemakkelijk met elkaar kunnen praten.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik31-3-2011 18:38:01

Ook bij ons: aanwijzing tafel en aan tafel kiezen ze zelf waar ze gaan zitten.

Op personeelsfeestjes (+/- 40 personen) is er bij ons ook nooit een tafelverdeling, waardoor iedereen altijd met een bang hartje aan tafel schuift, in de hoop dat er nog plaats is bij degene naast wie je wél wil zitten. Maar altijd blijven er wel een paar achter die noodgedwongen ergens moeten gaan zitten, waar ze liever niet zouden zitten... Enkele jaren terug zat ik zo samen met 2 andere collega's aan de tafel van de oud-collega's (60+ers dus): niet leuk!!!

Probeer dit dus te vermijden!

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik31-3-2011 18:44:30

Wij geven ze geen vaste stoel, maar wel een tafel toegewezen.
Dit doen we vooral omdat we dan kunnen zorgen dat famillie, koippels, goede vrienden zeker samen kunnen zitten.

Jij zal je genodigden toch wel goed gebnoeg kennen om te weten bij wie ze zeker wel of niet aan tafel willen hé...

Het is soms wat puzzelen wie je bij elkaar zet en wie niet, maar het lijkt me ook voor de gasten een groot gemak als jij dat vastlegt op voorhand.
Je hoeft ze daarom nog geen vaste plaats aan tafel te geven, maar en vaste tafel vind ik toch het minst.

Groetjes,
Celesta.

Miriame
25-6-2011
 Meld misbruik31-3-2011 19:59:28

hier ook, wel tafels toewijzen zodat iedereen die elkaar kent toch bij elkaar kan zijn maar geen stoelen zodat ze zelf nog wel kunnen kiezen naast wie ze gaan zitten.

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik31-3-2011 21:15:08

wij dachten de mensen echt een stoelplaats te geven ook.. maar nu weet ik het niet goed.
wij doen een heel intiem diner met maar 29 mensen. Het is dan ook niet zo evindent om alle groepen echt bij elkaar te zetten. wij hebben dan ook een beetje gemixed.. Maar nu begin ik te twijfelen of dat wel goed is!!

Misschien kunnen jullie eens kijken of het goed is?
Alle ouders aan een tafel= 8 (ouders zijn allemaal gescheiden)
eretafel = wij, de getuigen + één partner + mijn schoonbroer en schoonzus
tafel 3 = mijn broers met partners + 2 van onze vrienden met partner (die in dezelfde voetbalploeg speelde als mijn oudste broer vroeger)
Tafel 4: Mijn grootouders (2) + Bart's Opa + fotograaf + 3 van onze vrienden.

wij hebben dus eigenlijk onze dichte vrienden in twee gesplitst en bij de ene mijn broers gezet en bij de andere de grootouders en dus eigenlijk ook mijn familie wat uiteen getrokken, ... Net omdat we anders altijd met dezelfde mensen aan tafel zitten als op gewone familiefeesten.. (Anders zitten mijn broers weer bij mijn grootouders aan tafel, een nu kunnen de grootouders samen aan een tafel zitten, wat me ook wel gezellig lijkt, niet? (mischien is dat niet zo gezellig voor de vrienden die we aan deze tafel zetten dan...))
Of is dit misschien niet zo een goed idee?

Amai; effe weer een stressfactor bij!

A.
23-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 22:08:33

Tafelschikking daar begin ik niet aan!!! Hebben staantafels en gewone tafels. De tafel van ons met familie die zullen we wel aanduiden. En voor de rest mogen ze zelf kiezen waar ze gaan zitten of dat ze liever aan een staantafel blijven staan.. zo heb je denk ik ook dat niemand zich verplicht voelt om daar een hele avond te zitten en krijg je niet zo'n stijve boel!!!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik1-4-2011 11:23:19

Nathalie, ik zou ook met tafel-aanduiding werken...

Anika,
Alle ouders aan een tafel= 8 (ouders zijn allemaal gescheiden)
eretafel = wij, de getuigen + één partner + mijn schoonbroer en schoonzus
tafel 3 = mijn broers met partners + 2 van onze vrienden met partner (die in dezelfde voetbalploeg speelde als mijn oudste broer vroeger)
Tafel 4: Mijn grootouders (2) + Bart's Opa + fotograaf + 3 van onze vrienden.

Ik zou het als vrienden precies ook niet het meest ideaal vinden om met de grootouders aan tafel te zitten... tenzij die wel elkaar kennen en veel overeen komen...

misschien hetvolgende?
tafel 1 Ouders Bart + grootvader Bart + Ouders Anika + grootouders Anika
eretafel = wij, de getuigen + één partner
tafel 3 = mijn broers met partners + schoonbroer en schoonzus
tafel 4 = 2 van onze vrienden met partner (die in dezelfde voetbalploeg speelde als mijn oudste broer vroeger) + fotograaf + 3 van onze vrienden

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik1-4-2011 12:00:23

Wij werkten ook met tafelindeling, precies om te vermijden dat de vrijgezellen dan maar de gaten moesten opvullen en vooral, dat vrienden-, collega- of zelfs familiegroepen uit elkaar getrokken werden (dat is echt heel frustrerend voor wie dit overkomt, ook omdat niet iedereen vlot aan de praat geraakt met volslagen onbekenden). Daarna kan je de gasten gewoon hun plaats aan tafel laten kiezen maar jullie kennen je gasten het best, kunnen beter inschatten wie zeker aan een bepaalde tafel samen kan zitten en wie helemaal niet, enz... Je laat een grote groep mensen nooit zomaar aan z'n lot over. Iedereen voelt zich onwennig en ongemakkelijk. Dat zie je toch ook in een theater waar geen vaste plaatsen zijn ? Vrienden zitten dan apart omdat er geen 4 stoelen bij elkaar meer overblijven. Dat kan toch niemand leuk vinden ?

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik1-4-2011 14:38:50

Hey Heidi, ja het is misschien niet zo ideaal, maar de tafels geven plaats aan maximum 8 mensen.. de grootouders bij de ouders zetten is dus niet zo ideaal.. Manman... Ik heb al zin om te zeggen: zet jullie waar een stoel staat... Maar ja, dat doe je dan ook weer niet e

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...