Nu Online
Momenteel zijn er 249 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wie zet ik waar aan de eretafel?

1-4-2011 17:04:45
Hallo,

Ik zit met een groot probleem aan de eretafel...
De grootouders van mijn vriend en de getuige van mijn vriend (zijn lievelingsnonkel) komen niet overeen en willen niet naast elkaar zitten, maar willen ook niet in elkaars bord kijken. Het zijn ovalen tafels, dus ze kijken overal wel in mekaars bord! Wat doe ik hiermee? Heb al verschillende oplossingen gezocht, maar nog geen ideale.
We dachten er eerst aan om de grootouders bij familie te zetten (wij geven ook voorrang aan de nonkel), maar willen de grootouders het niet ontzeggen om van hun enig kleinkind niet aan de eretafel te kunnen zitten. De nonkel kan ook niet bij anderen aan tafel zitten, want komt door een moeilijke situatie ook niet met zijn broer of zussen overeen. (kan iedereen nog volgen ).
Een tweede oplossing was om mijn familie en die van mijn vriend door elkaar aan tafel te zetten, maar dan kwam het telkens zo uit dat mijn zus (die 13 jaar is) telkens naast iemand moet zitten die ze niet kent en dat willen we haar ook niet aandoen.
Ik kom er gewoon zot van!
Hoe hebben jullie moeilijke familiekwesties opgelost?

Jolien
26-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 907

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik1-4-2011 17:12:40

Bij ons zitten de grootouders niet aan de eretafel maar gewoon bij de familie. Dacht dat dit meestal zo gedaan werd dus lijk mij dit een goede oplossing :-).

Wij hebben wel ook een gelijkaardig probleem met mijn ouders die gescheiden zijn. We hebben ook een ovale tafel en gaan dus mijn schoonouders en de getuigen gebruiken als buffer :-).

Groetjes!

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik1-4-2011 17:16:15

onze grootmoeders gaan samen zitten maar ook niet aan de eretafel... enkel de ouders zitten bij ons, aangezien we geen getuigen nemen...

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik1-4-2011 17:29:50

Heb enkel nog één oma... en die zit bij een buurvrouw (haar beste vriendin).
Meestal zitten grootouders inderdaad niet aan de eretafel, vaak gewoon bij de rest van hun kinderen ofzo...

Groetjes,
Celesta

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik1-4-2011 17:59:06

Onze grootmoeders zaten ook niet bij ons aan tafel, omdat dat tijdens het dansfeest echt niet leuk is voor hen: de eretafel is zowat de hele avond leeg, omdat iedereen met jullie en jullie ouders wil praten over de mooie dag of met jullie wil dansen. Dan zitten de grootouders daar alleen aan tafel... Daarom hadden we ze bij hun kinderen gezet (onze nonkels en tantes dus).

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik1-4-2011 22:29:47

Wij kunnen zelfs geen enkele familie aan onze eretafel zetten door alle twee de kanten gescheiden ouders... En wij zetten onze getuigen aan de eretafel

ruth
5-8-2011
 Meld misbruik2-4-2011 9:08:09

Wij doen zoals Aurelie, wij zetten de getuigen aan tafel. Aangezien we er elk 2 hebben, waarvan er telkens 1 met partner komt en 1 zonder, hebben wij een complete tafel. onze beide ouders zijn ook gescheiden én hertrouwd, dus dan zouden we zelfs met té veel aan tafel zitten. Het zou bovendien ook allerminst gezellig zijn aan die tafel, en je moet toch een beetje aan jezelf denken, dat je die avond zelf aan een gezellige tafel zit?

Succes met de dilemma's en indeling:)

Jolien
26-8-2011
 Meld misbruik2-4-2011 14:42:56

Ik denk dat ik de knoop heb doorgehakt en denk eraan om de grootouders bij familie te zetten, want als de dans wordt ingezet zijn dit meestal de personen die alleen aan tafel achter blijven. Ik zie mijn oma van 86 nog niet direct staan swingen op de dansvloer,haha.
Het is inderdaad belangrijk dat wij aan een gezellige tafel zitten en niet één waar constant vijandige blikken worden uitgewisseld.
Bedankt voor jullie reacties

Evi
30-4-2011
 Meld misbruik2-4-2011 19:05:02

Wij zetten onze getuigen (onze broers) en onze beste vrienden aan de eretafel. Gewoon omdat we al de hele dag bij onze ouders zijn en dan 's avonds ons verhaal kwijt willen aan onze vrienden. Onze ouders zetten we dan bij hun familie en zo kunnen zij kun verhaal daar aan kwijt.

Nog een voordeel is als wij van tafel weg gaan om bij de mensen te gaan, gaat de tafel niet leeg zijn, anders met onze ouders erbij gaan zij ook aan iedereen goeiendag zeggen en dan is er een lege eretafel.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...