TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lynn
21-9-2012
|
3-4-2011 9:30:21
Hey Trouwen is vooral een intiem moment tussen jou en je vriend :-) Wij wilden ook een intiem moment, maar we willen ook een groot feest, daarom doen we het volgende: op 21 september 2012 trouwen mijn vriend en ik voor de wet, enkel voor ons 2, geen familie en vrienden, daarna gaan we heel de dag met ons 2tjes doorbrengen. Zaterdag 22 september 2012 volgt dan onze ceremonie en avondfeest, met vrienden, familie en collega's. Zo hebben we EN een intiem moment voor ons 2 EN een feest :-) Ps.: als je int buitenland wil trouwen, op google gewoon eens intikken en je kan direct veel organisaties die dit doen terugvinden :-) Groetjes
|
|
Anneke
15-9-2010
|
3-4-2011 9:52:35
Hey Lynn
Ikzelf ben vorig jaar in Curaçao getrouwd en wij zijn enkel met ons twee gegaan. Het is en blijft een superspeciaal intiem moment en dan hoef je geen rekening te moeten houden met anderen (vind ik toch). Wij zijn s morgens rustig gaan ontbijten, nog aan't strand gelegen, gaan lunchen en dan pas naar de kapper, enz... Moest ik het opnieuw doen deed ik net hetzelfde. Je kan, als je terug bent, nog steeds iets leuks organiseren voor je familie, vrienden, .... Deze dag moet vooral van jullie zijn. Veel geluk samen
Als je meer info wil over trouwen in Curaçao laat gerust iets weten.
|
|
Babs
10-6-2011
|
3-4-2011 10:27:11
Hallo Nathalie, Ik trouw op 10-06-2011 in Peru. Kan je enkel aanraden als je in het buitenland wil trouwen, dat het niet altijd makkelijk is. Je kan best via en reisbureau of huwelijksbureau gaan. Die regelen dan al het papierwerk voor je. Misschien als je binnen Europa blijft dat het makkelijker is. Ik heb alles zelf moeten regelen, heb ongeveer 2 weken heen en weer moeten rijden naar gemeentehuis en Buitenlandse Zaken in Brussel. En voor iedere stempel (1 per document) op Buitenlandse zaken betaal je 15 euro. Maar wie kan er zeggen dat ze op het strand, met palmbomen op de achtergrond zijn getrouwd. Wij geven na de huwelijksreis hier in België nog wel feestje voor de directe familie en vrienden. Babs
|
|
ruth
5-8-2011
|
3-4-2011 10:52:51
Wij zijn naar het trouwfeest gegaan van de zus van mijn verloofde vorig jaar. Dit feest was op een eiland in Griekenland, Hydra, een prachtige locatie voor een huwelijk. We waren in totaal met 25 personen. Ik geef gewoon één tip; Als je in het buitenland wil trouwen, nodig dan of geen mensen uit, óf zorg dat al hun 'kosten' , uitgezonderd vervoer, gedekt zijn( dus de naaste naaste familie en vrienden). Alles was voor onze eigen rekening, behalve het diner van de avond van het huwelijk zelf. Daarnaast zijn wij ook ingeschakeld in de organisatie van het huwelijk en dat vonden we op zich niet zo erg. Dat zorgde er echter voor dat het genieten én het stukje vakantie dat je erbij kreeg, er op sommige momenten een beetje af was. Wij hebben behoorlijk wat frustraties opgedaan daar, ondanks dat het wel een unieke ervaring was en natuurlijk een toplocatie. Een huwelijk in het buitenland mét gasten vergt heel wat organisatie, méér dan een huwelijk in het eigen land, en ik denk dat je ook moet rekening houden met een kostenplaatje dat ofwel gelijk Vergeet ook niet dat sommige mensen echt wel graag bij jullie moment zouden bij willen zijn. Maar je kan dat idd oplossen door nog een extra feest te doen thuis. Hoewel dat dat mij ook wel niet helemaal hetzelfde lijkt, omdat 'het moment' dan toch al voorbij is...Trouwen is een teken van liefde naar elkaar, maar ook een teken van liefde dat je naar anderen uitzendt:) In elk geval veel succes met het maken van de beslissing en kies vooral voor die formule waarbij jullie jullie allebei goed voelen...:)
|
|
Anika
9-4-2011
|
3-4-2011 11:11:00
Onze moeders wilde ook een heel groot feest met alles en iedereen erbij. wij wilde dit ook niet en doen dat dus ook niet. wij geven een receptie na de huwelijksmis waar iedereen is op uitgenodigd, die we er willen bij betrekken (ganse familie, collega's,....) Maar na twee uur houdt het voor hen op. Hierna gaan we gezellig aan tafel met de dichte vrienden en onze gezinnen + grootouders. Dus laat je niet doen!!!! wij hebben ook moeten knokken, zodat we ons ding mochten doen. Er zijn veel tranen gevloeid (zowel bij mij als bij de moeders) maar uiteindelijk doen we lekker onze zin! Het is jullie trouw, dus doe je het zoals jullie het willen. Maar je kan het dus ook klein en intiem houden, zonder hiervoor in het buitenland te trouwen... veel succes!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-4-2011 13:33:39
Ieder mens is anders... Op je 'mooiste dag' heb je adrenaline te over en ben je overgelukkig dat je dat met iedereen wil delen (wij bij mij toch zo). Ik zou het toch wel jammer vinden moesten er een paar mensen niet bij geweest zijn...
|
|
liesbeth
6-8-2011
|
3-4-2011 16:06:38
wij wilden ook een kleine, intieme trouw, maar de ouders hebben er anders over beslist... en aangezien zij betalen laten we ze maar doen... Ik vind het ook nogal hypocriet om mensen uit te nodigen die je met moeite 1 keer in het jaar ziet, maar ja... we zijn niet alleen om te beslissen é.... Wij zouden wel mss volgend jaar onze trouwkleren meenemen om reis om daar foto's te laten nemen...
Veel succes nog!
groetjes
|
|
Nathalie
8-10-2011
|
3-4-2011 16:14:00
ik vind het inderdaad ook raar om familieleden op de trouw te hebben die we anders maar enkel op Nieuwjaar eens zien... maar ja anderzijds, als je de ouders tevreden wilt stellen... Ik ga het volgend weekend nog eens voorzichtig aanbrengen bij mn ouders in de hoop dat ze bijdraaien. Ik zou het toch echt graag intiem willen houden.
We hebben alleszins al beslist om onze trouwfoto's te laten maken op onze huwelijksreis, dus misschien moet ik er van eerste keer maar een ceremonie aan verbinden ook. Zo komt mijn droom ook uit... :-)
@Anneke: ik zou heel blij zijn met wat info over je trouw op Curaçao!
|
|
Brenda
10-9-2011
|
4-4-2011 22:08:44
wij hebben 6 maanden met dat dilemma gezeten : ik wou een klein intieme ceremonie, liefst in buitenland met ons 2, mijn vriend wou een dànsfeest, mijn ouders wilden vooral dat ik alle neven en nichten, tantes en ooms uitnodigde (ook al betalen wij zelf de trouw).
soit, op 30 oktober ben ik ten huwelijk gevraagd en we hebben er echt al ontzéttend veel spijt van gehad dat we het aan ouders en familie verteld hebben want kon ik het vandaag overdoen dan zweeg ik tegen iedereen, vertrok ik naar ergens in 't buitenland en zei ik daar volmondig 'ja' waarna ik iedereen ene ansichtkaartje met het goede nieuws zou sturen.
Maar bon, het is niet zo dus vandaag hebben we definitief getekend bij de zaal die we willen.
We hebben een compromis : familie 's middags, vrienden 's avonds. En we hebben bijzonder streng geselecteerd en behalve de verplichte familie alleen those who really matter erbij. Komen in totaal toch op 107 man avondfeest en 43 man middagfeest (waarvan er 15 op beide feesten zijn)
Heel anders dan wat ik in gedachten had...
dus neem de juiste beslissing. succes !
|
|
Chris
|
6-5-2011 18:28:13
Ik woon en werk als trouwplanner aan de spaanse Costa Blanca en wordt dus veel geconfronteerd met zeer praktische vragen over trouwen in het buitenland. De druk & stress die bij het plannen van een huwelijk hoort is groot, vooral vanuit familie. Maar zoals Ruth schrijft bestaat er een tussenoplossing, en die is meestal nog goedkoper ook dan een alles-erop-en-eraan-bruiloft in eigen land.. Namelijk intiem trouwen met de naaste familie en vrienden. En dan in eigen land een drink of een klein feestje organiseren voor de verdere familie, collega's, ... Natuurlijk ben ik misschien een beetje bevooroordeeld, maar vanuit mijn job kan ik je een huwelijk in het buitenland alleen maar sterk aanbevelen. Iedereen in vakantiestemming, relax, no stress, en trouwen en feesten bij zonsondergang op een prachtig strand. En je hebt zelfs geen stress voor het vertrek op huwelijksreis, want je bent er al. mits goede voorbereiding is het onvergetelijk ! Alvast veel succes en geluk !
⇄Detect language » Hungarian
|
|
veronique
9-6-2012
|
6-6-2011 22:52:51
ik vroeg mij af of het budget van een huwelijk niet vrij hoog is? het speelt in onze gedachten maar denk altijd dat het te duur is?
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|