Terug naar overzicht
In de ochtend doen we het ook niet. Hier over de middag kunnen ze broodjes eten en we geven echt geen alcohol. Koffie, frisdrank enz ja, ma alcohol echt niet Anders zitten de mensen "heel de dag te drinken".
Wij geven s ochtends wel schuimwijn, s middags niet. We willen de dag toch feestelijk inzetten :-) Uiteraard voorzien we ook wel fruitsap en koffie ook. Geniet nog van je laatste week!
ik zou ook fruitsap en koffie voorzien voor 'smorgens... en misschien één glaasje schuimwijn voor iedereen... maar je hebt altijd mensen die niet ontbijten, en dan is een glas schuimwijn mss teveel van het goede... bij mijn broer werd 'smiddags bij de lunch ook niet echt gedronken, maar bij de pistoletkes werd een koffie gedronken... of wat frisdrank...
Wij hadden beide: 's Morgens cava of fruitsap (dan laat je nog de keuze). 's Middags bij de broodjesmaaltijd was het eerst opnieuw cava of fruitsap en enkele toastjes en nadien koffie, thee of fruitsap bij de broodjes en boterkoekskes.
Ja, we zouden sowieso wel de keuze laten tussen fruitsap, schuimwijn, koffie of thee dan 's morgens. En 's middags dacht ik het dan ook zo te doen, maar dan de schuimwijn te vervangen met frisdranken. Op zich wordt er die dag al veel gedronken, maar de dag feestelijk inzetten zoals Yenda zegt, vind ik toch wel fijn.... Nu mijn 'ventje' nog overtuigen :)
Hey Anika, Alvast veel plezier voor op je dag! Er ook zeker goed van genieten hé! :)Ik kijk ook al zo hard uit naar mijn dag... Ik zou voor 's morgens koffie, thee, fruitsap doen. Ik denk dat er op zo'n dag al veel gedronken wordt. Mijn ouders drinken bijvoorbeeld niet superveel alcohol dus die zijn al wat sneller aangeschoten dan andere mensen.
Ze verkopen bij delhaize, een non alcoholise kirr, 5,69 euro denk ik per fles en is heel lekker, zoet. Niet te onderscheiden.
Op de trouwfeesten in onze omgeving (eigen familie of in de schoonfamilie) drinkt bijna niemand 's morgens schuimwijn ; de meesten vinden het te vroeg op de dag of te laat op de ochtend als je meer dan een uur voordien ontbeten hebt en dan schuimwijn moet drinken. Iedereen wil koffie, thee, water of fruitsap. Maar na de ceremonie is het dan wel schuimwijn omdat de lunch er op volgt en dan zijn er warme dranken en/ of frisdranken naar keuze.
Wij starten aan het gemeentehuis. Nadien champagne, aperitiefhapjes en kleine belegde broodjes met nadien nog een assortimentje van dessertjes bij ons thuis. We laten dan keuze tussen champagne, fruitsap, water en witte wijn; nadien koffie. Mocht ik afspreken voor het gemeentehuis, zou ik hetzelfde aanbieden en de keuze aan de gasten laten. Mijn vraag is: voorzien jullie iemand (hulp) die het komt inschenken of doen jullie het zelf?
Wij deden het zelf! En de glaasjes werden gewoon op het aanrecht geplaatst. Het is wel leuk om bij het eerste 'weerzien' van de volledige suite te kunnen klinken op wat gaat komen. Met koffie of thee zie ik dat niet te gebeuren...
wij hadde Stassen Zero