Terug naar overzicht
Er moet me even iets van het hart. een tijdje geleden heb ik een super vrijgezellen gehad met vriendinnen. Onder die vriendinnen was er ook een vriendinnengroepje. Daar was iedereen enthousiast ivm trouw en ze gingen allemaal komen. Het vriendinnengroepje ging wel niet naar de mis komen. Ergens vond ik dat jammer aangezien dit natuurlijk zeer goede vriendinnen zijn, maar ergens snap ik het ook wel aangezien we voor hen niet bij de deur trouwen en ze speciaal verlof zouden moeten aanvragen. Nu had ik nog niks gehoord ivm bevestiging van komen naar het avondfeest. Ergens ging ik er vanuit dat ze wel gingen komen en dat ze gewoon niks van zich lieten horen omdat ze zoiets hadden ze weet toch dat we komen. Nu kreeg ik recent mailtje van iemand van dat vriendinnengroepje waaruit ik verstond dat ze toch niet gaan komen. Blijkbaar is er een relatie uitgeraakt en die partner ging chauffeur zijn en ja nu komt er niemand van dit vriendinnengroepje. Praktisch gezien zien ze het niet zitten en zo. Ergens wil ik wel begrip opbrengen voor de situatie en wil ik het wel begrijpen, maar langs de andere kant gaat dat toch niet zo... Het wringt wel ergens. Langs de ene kant wil ik ook wel proberen oplossing te zoeken voor praktische kant, langs de andere kant heb ik zoiets als ze echt willen komen vinden ze wel oplossing. Plus ik wil ook me niet moeten afvragen komen ze nu omdat ze willen of omdat ze zich eigenlijk verplicht voelden. Iedereen die we uitnodigen is super welkom op onze trouw, maar we willen wel dat ze komen omdat ze willen komen, omdat ze er zelf willen bij zijn.
Hey bruidje, Ik vind dit superjammer voor je, dat ze het op die manier aanpakken! Kunnen zij zelf niet autorijden misschien? Dat kan natuurlijk wel. Maar toch... Mijn eerste reactie zou ook zijn: als ze willen komen, dan zullen ze het zeker doen!! Als ze problemen hebben, kunnen ze jou ook altijd om tips op zo vragen hé... Je kan ze inderdaad niet forceren, want dan is er ook niets meer aan. Spijtig dat je op zo'n momenten bepaalde mensen echt leert kennen, je leest op het forum wel vaker zo'n verhalen (en zelf moet het bij ons misschien ook nog komen). Trek het je maar niet te veel aan en probeer te genieten met de mensen die wél moeite doen voor jullie!! Het blijft me trouwens verrassen hoe groot de desinteresse bij sommige mensen is als het niet om hun eigen huwelijk gaat, maar soit... that's reality precies .
Amai, dat is natuurlijk nooit leuk om te horen, maar dan was er maar 1 relatie in de groep (want deze jongen zou rijden). Echte vriendinnen zouden komen en zoeken een oplossing. Ik zou zeggen probeer je het niet aan te trekken, natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gadaan. Maar toch ga ik er ook vanuit als een genodigde wil komen deze ook aanwezig zal zijn. Sterkte
Dank je voor de reacties. @ Charlotte: er zijn er meerdere die kunnen rijden en minstens één iemand kan rijden en heeft een auto (en rijdt bij mijn weten ook regelmatig) @ Mona: ja het is de enigste relatie binnen die vriendinnengroep Ik probeer het me niet aan te trekken, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Ergens doet het echt wel pijn. Ik probeer begrip op te brengen en de situatie te begrijpen, maar dat lukt toch precies niet volledig. En idd als ze willen komen dan vinden ze toch oplossing of dan kunnen ze aan ons vragen of wij misschien oplossing weten...
Seg, dat is toch niet echt een normale reactie van hen? Als er een vriendin van mij trouwt aan de andere kant van het land rij ik écht wel naar daar hoor,helemaal alleen als het moet! En als je wil drinken dan boek ik een B&B daar, anders let ik gewoon op het drankverbruik. Kvind het echt wel straf! Kzou ze er echt wel op aanspreken en vragen waarom ze nu precies niet zouden willen/kunnen komen, want het excuus van de lift vind ik toch wat mager... Gewoon rechtstreeks vragen, anders gaat het toch op je maag blijven liggen! Ik weet dat dat moeilijk is, ben ook absoluut geen krak in confrontaties, maar tis wel de beste oplossing...
Natuurlijk geen leuk verhaal en ik snap dat je hier mee in je maag zit. Maar zoals hierboven al gezegd is, wie er echt bij wil zijn, zal wel komen. En wonen ze echt zo ver van jou? Ik trouw in Dendermonde maar ben afkomstig van Hasselt en niemand van mijn familie of vrienden doet moeilijk over de afstand, sommige hebben zelfs al een hotel geboekt. Kop op en misschien draaien ze nog bij, kan er niemand van hen met de auto rijden? GroetjesNele
Zoals je zelf zegt: als ze écht willen, vinden ze wel een oplossing! Maar... ik lees ook dat je nog maar 1 iemand hebt gehoord... Tegen wanneer moeten ze bevestigen? Misschien regelen ze nog wel iets? En anders het op de man af vragen!
Dat zou ik nu echt wel niet tof vinden. Echte vrienden die komen toch naar je huwelijk? Of die proberen toch tenminste alles om er te geraken?