TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
kat
9-4-2011
|
4-4-2011 10:40:56
Hoi!
Ook ik doe een dieet met vervangmaaltijden. Ik volg nu Weight Care dat je gewoon bij het Kruidvat kan kopen en veeeel goedkoper is dan Kyalin (ik denk dat je dat volgt?). Het werkt min of meer op dezelfde manier. Eerst is er plan A (de strikte fase) waar je 3 maaltijden per dag vervangt + 2 stukken fruit + rauwkost + bouillon + WC dessert. Dit heb ik zo'n 3 weken gedaan. Nu ben ik bezig met plan B omdat ik het gevoel heb dat dat nog beter gaat. Daarbij eet je 's avonds 'gewoon' een gezonde maaltijd. In totaal ben ik nu 5,5kg afgevallen op een kleine maand. Ik trouw over 4 dagen en ik hoop dat ik tegen dan nog een kilo meer kwijt ben!
Veel succes met het afvallen!
Liefs
Babs
|
|
kelly
22-6-2013
|
4-4-2011 10:55:09
hoho ik wil ook nog 10kilo kwijt nu weeg ik 63kilo zou graag op mijn 53zitten ben 1m63 ik denk eens te kijken naar dit van kruidvat nu ik werk in broodjeszaak en heb het nogal lastig om uit de potten te blijven van augurkjes sla ......en durf ook wel eens een snoepje te nemen uit de shop :-s ik heb wel nog een goe jaar(403dagen) voor die 10kilo te vermageren ma zou ze graag kwijt zijn voor ik mijn kleed ga zoeken ga dit eens goe bijhouden andere afval tips welkom moet wel zeggen ik heb een maagverkleining sedert 2jaar dus ik eet wel super vaak in super kleine hoeveelheden dus zou dit lukken met dit van kruidvat??? groetjes en veel succes meiden houd het fijn vermageren anders houd je dit nooit vol is zeker een aanrader
|
|
Celesta
22-10-2011
|
4-4-2011 11:37:21
Ik ben vorige dinsdag gestart met prodimed. Vandaag reeds 2,3kg minder op de weegschaal.
Tegen half juni zou er liefst nog 16kg afmoeten! Das dus nog 10 weken....
Zou dus vanaf nu 1,6kg per week moeten blijven afvallen, maar als we de komende weken aan een goeie 2kg per week blijven gaan komt dat helemaal goed!!! :)
Ik start de dag steeds met een zakje chocoladedrank, 'smiddags zakje havrmout, soep of pannenkoek, 's avond zakje omelet of provencaalse kip ofzo en dan tussendoor of later op de avond een koude drank of een dessert... allemaal uit zakjes maar het diner aangevuld met wokgroentjes en champignonnekes. En als ik even een hongertje heb eet ik een paar kerstomaatjes of een stukje komkommer ofzo.
Groetjes,
Celesta
|
|
Leen
28-5-2011
|
4-4-2011 12:11:53
Meisjes meisjes... Niet te drastisch gaan doen!
Mijn zus heeft voor haar trouw ook een crashdieet moeten doen (3 weken voor de trouw kon ze niet meer in haar kleed) Ze heeft toen ook maaltijdvervangers gebruikt, na de trouw weer gewoon gaan eten, resultaat -> heel veel kilo's erbij (zonder overdrijven minstens het dubbele van wat ze kwijt was!)! Afvallen kan je best zo langzaam mogelijk doen zodat je lichaam kan wennen, zo kom je ook het minst terug bij als je weer gewoon gaat eten!
Ik ben nu op een dikke week 1,5 kilo kwijt en ik ben blij met dit resultaat omdat ik weet dat deze kilo's er al makkelijk af gaan blijven!
|
|
Gitte
28-10-2011
|
4-4-2011 12:43:21
Ik ben bezig met gerlinea en vervang 2 maaltijden. Ik val ongeveer 800 gr af op een week(deze week uitzonderlijk bijna 2 kg maar ik kon niet eten wegens een absces in mijn gehemelte)Ik heb natuurlijk nog 7 maand te gaan voor onze trouw.Ik had eens gelezen dat als je 500gr per week afvalt het er normaal ook zal afblijven.Ik moet er nog 5,5kg kwijt dus normaal moet dat wel lukken. Mijn dag bestaat uit: 1 shake + yoghurtje,stuk fruit,2 lunchbars+tas soep,groentjes+vlees+yoghurtje .Nu met het mooie weer is het gemakkelijker vind ik,je drinkt meer en er is meer keuze in fruit.
|
|
Hilde
23-6-2011
|
4-4-2011 13:04:41
ik volg nu bijna 2 weken het proteïnedieet en er is 3.4 kg af ...ik eet 's ochtends een potje volle yoghurt met ontbijtgranen, als tussendoortje een shake (zowel om 10u als om 15u) en 's avond en 's middags eet ik enorm veel groentjes, zelfgemaakte magere groentensoep en 150-200g mager vlees of vis. En dit lukt me wonderwel....Ik had het nooit gedacht, maar momenteel is de drang naar zoetigheid quasi nihil ....ik wil nog zo'n 5 kilo vermageren tegen begin juni, dus moet zeker lukken !
Als ik alles hier zo lees, zijn er toch wel wat varianten op het proteïnedieet ..Zo gebruik ik géén maaltijdvervangers, enkel die 2 shakes tussendoor, maar dat is net een milkshake (banaan en vanillesmaak) ...Het enige wat ik begin te missen, is brood en pasta, maar normaal gezien schakel ik volgende week over naar fase II en mag ik dat ook terug eten, alsook een stukje fruit ....
Het is idd een crash-dieet, maar het is wel het duwtje in de rug geweest dat ik nodig had ...En nadien de kilo's er terug bij, tja sorry hoor, maar dat is bij elk dieet ! Je mag je oude eetgewoontes niet meer oppakken hé, het is de bedoeling dat je je eetgewoontes aanpast en hebt geleerd van gezond te eten. Vandaar dat ik dit dieet ook onder begeleiding volg !!!
|
|
Melodie
4-6-2011
|
4-4-2011 13:07:57
Hoi,
ik ben sinds anderhalve week bezig met het proteïnedieet via een diëtiste. Mijn deadline is 7 mei gezien ik dan voor de wet trouw (dan weekje all in turkije, ai ai ai!). Ik zit nu ook in de strikte fase. 's ochtends shake, tussendoortje groenten, middag shake + groenten, namiddag reep of pudding, 's avonds verse groenten + puree of paste. Ben nu 1,5 kg kwijt en alvast heel tevreden. ik hoop nog 4 kilo te verliezen tegen 7 mei. Dan zal het goed oppassen zijn in Turkije om dan terug een paar weken tanden te bijten.
Maar op zich lukt het wel goed. Doordat ik het met een diëtiste doe, wordt het goed opgevolgd en wordt na de strikte fase geleidelijk aan alles terug opgebouwd. Met de bedoeling om inderdaad erna geen kilo's meer bij te krijgen.
|
|
Celesta
22-10-2011
|
4-4-2011 13:23:53
Bij mij moeten er dus heel wat kilo's af, maar dat is niet gewoon voor de trouw eerder voor de gezondheid. Als ik klaar met met het proteïnedieet gaan we samen met de diëtiste naar een gezonde uitgebalanceerde voeding om mijn gewicht te behouden uiteraard!
Want ik wil echt nooit meer die kilo's er weer aan zien.
Crashdieet zonder begeleiding is het stoms dat je kan doen. Elk dieet kan werken, maar als je daarna je gewicht wilt behouden, moet je uiteraard je eetpatroon gaan wijzigen. Terug gaan eten zoals voorheen is dus nooit en optie! Een proteïnedieet kan je helpen om heel snel van die overtollige kilo's af te raken, maar het zwaarste komt daarna: de nieuwe, gezonde levensstijl en eetgewoonten aanleren en volhouden voor de rest van je leven.
Groetjes,
Celesta
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
4-4-2011 14:12:53
Hallo, Toch gek dat bij het woord 'dieet' en zeker bij dat proteïnedieet altijd zo'n hevige reacties komen, terwijl mijn vraag gewoon was elkaar te motiveren en tips te geven om het lekkerder en draaglijker te maken. Ik heb geen zin om hier mijn redenen te geven en mij te verantwoorden. Neem van mij aan, na zo'n 15 jaar van diëten, medische onderzoeken en heel veel gejojo heb ik best wel goede redenen om dit dieet, dat onder medische begeleiding staat, te volgen. Wat is er ongezonder, te zwaar zijn en je lichaam laten lijden en depressief en ongelukkig door het leven gaan of even op je tanden bijten. Zoals hierboven gezegd wordt, dat is bij elk dieet zo. Ik weet wat ik doe, so no worries! Het is zoals mijn dietiste zegt, het is niet een kunst om af te vallen, maar om op je gewicht te blijven en geregeld even stil te staan bij je gewicht en wat je eet. Ik zit momenteel in de strikte fase, dus geen vis, vlees, pasta, rijst, aardappelen of wat dan ook. Ik leef op de producten van het dieet en doe er 's middags en 's avonds groenten bij, met max. 1 el olijfolie erbij. Veel succes meiden, we can do it! Laat af en toe eens weten hoe het gaat, en heb je een goed receptje, laat maar komen ;-) Groetjes, Tinneke
|
|
mieke
7-7-2012
|
4-4-2011 14:17:15
Hoi Tineke,
Ik ben vandaag gestart met het proteïnedieet!!!
Ging eigenlijk vorige vrijdag starten maar er stonden nog 2 feestjes op het menu dit weekend dat ik het beter vond om vandaag te starten.
Ik ben heel benieuwd. Naar het schijnt val je de eerste dagen niet echt af maar daarna is je lichaam in 'ketose' en dan zou het redelijk vlot moeten gaan.
Ik heb deze ochtend de cappucinoshake gedronken, om 10 u een cakeje van Kyalin, deze middag bord sla met tomaten, komkommer en ajuin en een groentensoepje (ook van kyalin). deze vond ik heel lekker
Ik ben er zeker van dat als je je kilo's kwijt bent, je ze echt wel niet terug wilt.
Zoals Celesta zegt: een andere manier van eten en leven eens je de kilo's kwijt bent.
We zullen mekaar hier op de hoogte houden hé:-)
héél veel succes en veel courage!
Groetjes,
Mieke
|
|
A.
23-7-2011
|
4-4-2011 14:20:14
Zelf probeer ik het ook maar zonder shake's of dergelijke. Ben momenteel 3 keer per week aant sporten (24 maart begonnen, eerst deed ik niks) en probeer m'n eten een beetje aan te passen. (groentjes, fruit, vettige dingen laten, minder koekjes en snoepjes, minder frisdrank,....) Want ten slotte gaat elk pondje door het mondje!! Ben al 1 kilo kwijt en dat vind ik voor mezelf al een hele prestatie..
Succes nog!!!!!!
|
|
Melodie
4-6-2011
|
4-4-2011 14:31:59
Oh ja, dat wou ik ook even vragen, sporten jullie in combinatie met de shakes? Zou dat iets uithalen? Mijn diëtiste heeft gezegd dat ik bv wel een start to run mag doen, maar niets te intensief gezien ik met de shakes niet genoeg 'energie' in me heb (zit ook in fase 1). Nu vraag ik me af op lopen iets zou uithalen (anders blijf ik natuurlijk liever knus binnen zitten). Zijn er onder jullie die het ook met sport combineren? Heeft het extra effect? we leuk te zien dat er toch zoveel met dit dieet bezig zijn!
|
|
Leen
28-5-2011
|
4-4-2011 14:57:30
Melodie,
Als je een gewichttraining doet, verbrand je ook calorieën, hier kan je zelf bepalen hoe ver je gaat en is niet zo intensief! Ik heb horen waaien dat krachttraining beter is als lopen (meestal train je alle spieren als je aan krachttraining doet en bij lopen train je vooral beenspieren)
|
|
Stephanie
|
4-4-2011 17:19:08
gewichtraining is inderdaaad heel goed om calorien te blijven verbranden gedurende de dag, vooral als je je grote spieren zoals je bovenbenen werkt. je verbrandt namelijk tijdens je workout, maar ook lang nadien. En lopen is altijd goed. Ik ben ervan overtuigd dat je niet blijvend kan afvallen zonder te sporten. Ik zou van mijn leven niet kunnen overleven op shakes, dus voor mij is gezond eten, vele kleine porties, geen patatjes ofzo bij het avondeten, en sporten is de boodschap! Succes ladies :)
|
|
Claudia
12-8-2011
|
4-4-2011 17:38:19
Hey, Ik let zoals zovelen ook op mijn eten. Ik ben een enorme jojo-er en ik was wat bijgekomen tegenover dat ik mijn trouwkleed was gaan kiezen. Ik was 7 kilo bijgekomen en ondertussen is er al 3.5kg terug af! Ik heb wel gebeld naar de bruidswinkel en tot 5 kilo konden ze het wel bijstellen dus ik ben al gerust! Over zes weken moet ik terug voor de eerste pas en ik hoop nog 2 kilo af te vallen. Maar ik ben al superblij dat er al 3.5kg af is! Ik tel gewoon mijn calorieën en ik ga twee keer in de week joggen. Ik heb mij ook ingeschreven voor de 5km in Antwerpen volgende week zondag dus ik ben benieuwd! Groetjes, Claudia
|
|
lies
2-7-2011
|
4-4-2011 21:37:10
Hier ook sinds januari het roer compleet omgegooid door gewoon lekker gezond te gaan eten, weinig koolhydraten en 3x/week 1,5u cardiotraining. Ben al een 3tal weken perfect op gewicht na 13kg kwijt te zijn. En de beste motivatie is hoe beter je je elke dag voelt!
Succes aan iedereen, hoe je het ook aanpakt!
|
|
mieke
7-7-2012
|
5-4-2011 11:00:34
Melodie,
Het dieet werkt volgens mijn consultente het best in combinatie met beweging hoor.
Volgens mijn schema moet je 3 x per week 1/2 uur bewegen.
Ik ga 3 à 4 keer per week sporten bij curves. Is een fitnessprogramma voor vrouwen gedurende 30 minuten.
@tineke: hier day two:-) en alles gaat eigenlijk héél goed! nog geen grote honger gehad en alles wat ik tot nu toe heb ingenomen smaakt best lekker:-)
deze ochtend de cappuchinoshake ijskoud gedronken en dat vind ik lekkerder koud dan warm. nu net cacaocakje met tasje koffie binnen en straks als lunch drink ik mijn zelfgemaakte broccoli/courgettesoup met de stengels van kyalin.....
Ik hoop echt dat ik niet ga valsspelen en gewoon volhouden!
Hoe gaat het met jou?
groetjes,
Mieke
|
|
Heidi
7-7-2012
|
5-4-2011 11:36:27
Hé dames !!
maart 2010 ging ik voor de eerste keer naar de diëtiste, in juni 2010 was ik 10 Kg kwijt en woog ik 78 Kg. Idealiter moest er dan nog 5 Kg af... maar in de zomer is er 5 Kg terug bijgekomen :) Ik stond sinds september dan op 83 Kg. Gisteranavond woog ik mij, en ik heb weer een 7 vooraan staan ! Hoera !! Nu langzaam aan naar beneden terug :)
De uitdaging is binnenkort voldoende te blijven bewegen, ik speel competitie volleybal en train bijgevolg 3x per week gedurdende minumum 2uur, dit is redelijk intensief (believe me :)), maar het seizoen loopt op zijn einde... en dat is altijd moeilijk om dan in form te blijven ! Ik probeer al enkele jaren te gaan lopen, maar ik kan er mij niet toe motiveren ! Bweikes :) Ik denk dat ik mij aan zwemmen ga wagen... ik ben al heel mn leven een waterrat... en zwemmen kan ik ook goed volhouden ! het is daarbij nog eens goed voor de rug ook... en andere zaken :)
Ik hoop tegen deze zomer aan 75 Kg te zitten en dat dan te kunnen behouden ! en als het héél goed gaat, 72 Kg...
Ik let vooral op mn voeding (snoepen, frietjes), probeer voldoende water te drinken (dat is voor mij écht een opdracht, om voldoende te drinken!) en vervang mijn ontbijt door gerlinea shake of reep.
BTW; waar kan je zoal die shake-bakers vinden??
Dames, succes hé !
|
|
Brenda
10-9-2011
|
5-4-2011 18:29:51
Ik heb in januari weight watchers gevolgd nadat ik al àlle mogelijke dieten gevolgd had en er nadien telkens meer bijkwam dan eraf gegaan was.
Had altijd schrik voor WW, afwegen en punten tellen vond ik maar niks maar het viel dus sùper goed mee, ik woog amper dingen af en at veel vaker aardappelen, pasta, roomsaus etc dan vroeger en ook mijn toekomstige at met heel veel smaak mee (terwijl hij niks af moet vallen)
Ik ben op een wip 5kg afgevallen en nadien heb ik dat puntenboekje niet meer vastgehad maar er is nog geen gram terug bij want ik heb ergens in mijn achterhoofd natuurlijk wel die regels zitten en pas ze nog steeds toe. Wat we wel nog steeds doen is koken uit de kookboeken die ik daar gekocht heb, ze zitten toch wel echt goed in elkaar en zijn lekkere gerechtjes.
Nu wil ik toch eens beginnen rondkijken voor mijn trouwoutfit en ik zou voor die trouw eigenlijk liefst nog tussen de 3 en 5 kilo kwijt willen dus ik ga volgende week rustigaan nog eens een strengere WW maand inplannen en dan ben ik die 5 kilo wel weer kwijt.
ik heb dat protëine dieet ook gevolgd en het werkt goed en vlot, zeker als je niet zondigt (ik heb karakter, als ik iets begin dan volg ik dat strikt) en het is zeker goed als je een streefdatum hebt en je in een bepaalde jurk moét of wil passen.
Alleen ben ik nadien dubbel zoveel bijgekomen eens ik terug koolhydraten at en vond ik de slechte adem die erbijhoorde wat storend. Dat hoorde ik ook van andere vriendinnen die het gevolgd hebben. Dat is de reden dat ik nu echt gewoon gezonde manier zocht waarbij ik zowel eiwitten, koolhydraten, suiker als vetten op mag nemen.
succes allemaal
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|