Terug naar overzicht
Hoi Nathalie, ik vind het best wel raar dat 12u de laatst mogelijke optie is. Gebeurt het vormsel in jullie parochie dan niet VOOR de middag? Bij ons is de vormselviering altijd rond 10-11 uur (en altijd op zondag). Dus nog tijd genoeg erna om te trouwen vind ik.Ik persoonlijk zou helemaal niet blij zijn met dat tijdstip, want inderdaad, zoals je zelf al zegt, je moet ook nog naar de gemeente. Dan zit je met een namiddag die verschrikkelijk lang duurt eer het avondfeest begint.Wij trouwen om 12u30 voor de gemeente (dit was ook het laatst mogelijke) en om 13u15 voor de kerk. En zelfs dat vind ik al heel vroeg. Ik wil immers op een rustige manier me 's ochtends klaarmaken. En ik wil de suitemensen niet een hele namiddag lang hoeven te entertainen enzo. Vind ik allemaal niet zo leuk. Dus als ik in jouw schoenen zou staan, ik zou een andere kerk kiezen. Maar ja dat is mijn mening hé. Uiteindelijk moet je doen waar jij zelf zin in hebt en waar jij je het best bij voelt.Groetjes x
Vroeger was het vormsel altijd op zondag maar sinds enkele jaren zijn er veel veranderingen geweest en door een te kort aan priesters met 2 gemeentes samen. Het vormsel begint om half 3 dus 12u is echt het maximum. De priester is natuurlijk niet in de fout maar de situatie is echt niet leuk op die manier... Misschien is inderdaad een andere kerk een betere optie, hoe spijtig ik dat ook zou vinden.
Wij trouwen om 11 uur voor de gemeente Om 12 uur voor de kerk (een uurtje + afscheid nemen van de aanwezigen en dan terug naar de zaal) rond 14 uur volgt een broodjeslunch voor de suite (wij eten snel iets en gaan daarna op fotoreportage) 16 - 18 uur receptie vanaf 19 uur ontvangst avondgasten met receptie, aansluitend diner en avondfeest. Onze dag zal dus goed gevuld zijn, ook voor de suite. Ons lijkt 12 uur dus zeker niet te vroeg.
hoi, wij trouwen om 11.30 voor de kerk en om 10.00 voor de wet. voor ons paste dit best in onze planning :-) groetjes Joyce
Blijkbaar is het dus niet helemaal onmogelijk :) ik zit precies echt tussen 2 vuren :) het enige nadeel wat er nog kan zijn is dat er moet afgesproken worden over de versiering van de kerk. Mijn moeder is bloemiste en zij gaat dit heel serieus nemen. Ik hoorde de paniek al aan de telefoon dat ze moet rekening houden met de versiering bij het vormsel maar ik heb totaal geen idee meer hoe zoeits er uit ziet tegenwoordig. Hopelijk niet al te veel gekleurde of papieren zaken :s
Hm, ik zou dat echt niet zo tof vinden en gewoon een andere kerk zoeken denk ik...
Als je nog een receptie hebt, kan het best dat je in de voormiddag trouwt. Zo kan de dagplanning bv. zijn: 7u30: kapper 8u30: make-up (of omgekeerd) + aankleden bruid 9u45: aankomst suite 10u15: plechtigheid gemeentehuis 10u45: brunch / foto's nemen 12u00: viering in de kerk 14u00: lunch / foto's nemen 16u00: receptie (tot 18u) 18u30: aankomst avondgasten ... Is maar een ruwe schets, hé!
hey Nathalie Bij ons is het de dag na onze trouw eerste communie, we hebben afgesproken dat onze bloemstukken mogen blijven (omdat alles wit is), misschien kan je eens horen bij de verantwoordelijke van het vormsel of er niks geregeld kan worden? Kan voor de parochie alleen maar geld besparen hé. groetjes Joyce
We gingen dit inderdaad samen bespreken, ik zou het zelfs nog niet erg vinden omdat te laten staan als ik op die manier zeker ben dat het naar mijn zin is :) hopelijk doen ze niet al te moeilijk, of staat er niemand van de ouders op om het zelf te doen!