TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Leen
28-5-2011
|
4-4-2011 14:34:01
Hoi Elke,
Wij vermelden de namen van onze ouders niet. Ten eerste, we wonen al alleen, ten tweede, de ouders van Wouter zijn gescheiden en de papa is op getrouwd, ten derde, we bekostigen een groot deel van het feest zelf, alleen van mijn ouders weten we zeker dat ze bijleggen.
Er is nog al een keertje gevraagd hoe je overleden ouders zou vermelden, toen is er gezegd dat een kruisje naast de naam een raar beeld geeft op een trouwuitnodiging.
Wij vermelden het tijdstip van het burgerlijk huwelijk niet op onze uitnodiging omdat niet iedereen hier is uitgenodigd. We geven een apart kaartje aan degene die hier wel zijn uitgenodigd (natuurlijk kan je niemand verbieden, maar we geven het uur van trouwen in het stadhuis niet mee op het kaartje)
Je kan ook werken met kleinere spaties (alinea-instellingen) tussen de alinea's die eigenlijk samen genomen mogen worden (bv. het zinnetje dat ze je iets moeten laten weten voor ene bepaalde datum en je contactgegevens of het zinnetje dat ze welkom zijn op het feest om zolaat en de adresgegevens waar het feest plaats vind)
Ik wil je ook altijd onze uitnodiging doorsturen als je me je mail adres geeft (jammer eigenlijk dat we deze niet gewoon online kunnen zetten op ons profiel?!)
|
|
Kim
11-6-2011
|
4-4-2011 17:28:35
Hey Elke,
Wij hebben de namen van onze ouders er ook niet opgezet. In de moderne tijden is dit niet zo simpel meer ;). Mijn ouders zijn ook gescheiden, mama heeft al 8jaar nieuwe vriend. En aan andere kant is er enkel mijn schoonpapa. Dus da ligt allemaal wat moeilijk.
Ik heb er wel het uur voor de wet en de kerk erop gezet.
Als je net zoals bij Leen je mailadres geeft, stuur ik je mijn binnenkant van de uitnodigingen door.
|
|
Evelien
4-6-2011
|
4-4-2011 18:12:39
Ik heb de namen van de ouders en de nieuwe partners er gewoon allemaal opgezet (mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden), ook al betalen wij ons feest ook zelf. Ik vond dat vooral handig voor mijn neven en nichten (heb er vééél) en de paar vrienden van de ouders die komen om de link te leggen. Het uur van onze burgelijke trouw staat er ook op, maar wij trouwen niet voor de kerk, anders denk ik, zou ik er alleen het uur van de kerkdienst opzetten
|
|
Marijke
10-9-2011
|
4-4-2011 18:17:29
Hallo Elke,
Ook ik heb een vader die 10 jaar geleden overleden is. Wij gaan ook niet onze ouders vermelden op de kaart. Ik vind zo een kruisje, zo negatief... ik voel me daar niet goed bij. Ik zou ook niet willen dat iedereen dan zo vragen stelt van, ooh is die overleden en oei ocharme... Het is uiteindelijk een uitnodiging en ik wil dat iedereen blij is als hij die leest en niet teveel moet terug denken aan die donkere periode. Wat we wel gaan doen, is op het aparte kaartje (uitnodigingen voor receptie en avondfeest) schrijven; "Marijke & Tom en hun ouders nodigen je van harte uit op het avondfeest. Omdat onze beide ouders een gedeelte bijleggen bij het avondfeest.
Wat betreft het gemeentehuis en de kerk. Wij gaan deze allebei vermelden. Omdat als je enkel de kerk vermeld, het precies is of je al eerder voor het gemeentehuis (op een andere dag) getrouwd bent. Nu het gemeentehuis is bij ons om 11u (te lint, antwerpen) en de kerk om 15u (te melsele, oost-vlaanderen). Dus allebei ook een einde uit elkaar. Dus dan kunnen de mensen zelf een beetje kiezen waar ze het liefst naartoe gaan. Al denk ik dat de meeste mensen naar de kerk komen, het duurt langer en de receptie is zo goed als aansluitend.
Veel succes!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
4-4-2011 18:56:36
Wij hadden beide erop gezet: stadhuis + kerk. Wij trouwden op een vrijdag en zo konden de mensen die nog moesten werken ev. kiezen wat hen het beste uitkwam. In praktijk was het wel zo dat op het stadhuis enkel onze 3 allerbeste vriendenkoppels aanwezig waren en de kerk bomvol zat!
Voor een overleden ouder: kijk even in het topic hierboven, daar staat wel een mooi zinnetje 'in ons hart'.
|
|
Elke
17-9-2011
|
5-4-2011 9:07:59
Alvast bedankt voor alle reacties!
Het ligt misschien inderdaad gevoelig als ik mijn papa erbij ga vermelden met een kruisje. We kunnen dan misschien beter, net zoals Marijke voorstelde, op het aparte kaartje voor het avondfeest vermelde dat de ouders ook uitnodigen.
Voor degene die hun uitnodiging nog willen doorsturen, mijn email is elke_riemis@hotmail.com
Groetjes
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|