Terug naar overzicht
Ik heb eens gezien dat er een bloem rond elk servet gedaan werd, jij kan dit dan afstemmen op het fuschia. Je kan dan zo'n 'grasspriet' (sorry, ik ken totaal niets van bloemen en planten,maar ik bedoel een diepgroene dunnen stengel) errond binden en dan een bloem ertussen steken. Kdenk dat dat wel mooi is en origineel. Maar mss bedoel je iets dat je langer op voorhand kan maken?
Pareltjes (in een passend kleurtje) op ijzerdraad steken en rond een keukenrolletje wikkelen. Zo heb je mooie ronde vormpjes waar je jouw servet kunt insteken.
Kijk ook eens op trouwplaza, daar heb je doe het zelf tips
ik heb op een doe het zelf site ook iets van servet ringen zelf maken gevonden, hier sneden ze wc rolletjes in repen zo breed als een servetring, dus dan heb je de ring al, dan van dat breed cadeaulint in de passende kleur in de breedte er rond wikkelen, ik heb het geprobeerd en hier wast resultaat geslaagd. veel succes
Zelf heb ik voor iemands huwelijk eens servetringen gemaakt uit wit ribkarton. Op die servetringen moest bovenaan een kanten-vlinder-op-ijzerdraad vastgezet worden. Maar door het gewicht en de vorm van die vlinder, op een servetring gemaakt uit een wc rolletje, viel het geheel steeds naar één kant over en dat zag de bruid -terecht- niet zitten. Ik heb dan besloten om uit ribkarton stroken te snijden die makkelijk plooibaar waren en mooi bleven plat liggen. Het was heelwat makkelijker en het resultaat was perfect (vonden bruid en bruidegom ). Makkelijk te realiseren en als je met 2 kleuren werkt (bvb 1 voor de dames, een andere voor de heren) kan je heel mooie effecten bekomen.