Terug naar overzicht
Aangezien je de ballonnen oplaat vliegen ze weg dus ik zie niet in hoe de gemeente daar moeilijk over kan doen gewoon doen, kdenk echt niet dat je daar toestemming voor nodig hebt! Toen mn zus trouwde hebben wij rijst én confetti gesmeten, zonder te checken of dat mocht eigenlijk... En niets van gehoord, dus zal ook wel geen probleem zijn geweest!
hey, van balonnen oplaten zeggen ze niks! wij hebben dit ook gedaan en hadden voor de kindjes van onze suite er ook voorzien! bij ons maakte ze ook problemen van rijst gooien dus is dat niet gebeurt, maar wij hadden wel een confetti kanon en daar hebben ze niks van gezegd! grtjs jessie
Hier het enige waar ze moeilijk over doen is dat we geen rozenblaadjes in het gemeentehuis mochten strooien () En wij nemen ook gewoon confetti's en laten ballonnen vliegen met de kindjes!
Ballonnen oplaten is echt wel een super leuk idee en ik veronderstel toch niet dat ze daar een probleem van zullen maken, maar bel anders voor de zekerheid eens naar het gemeentehuis. Wij gaan belletjes laten blazen bij het buitenkomen
Dat is natuurlijk geen probleem! Daar hebben zij geen last van, hé! Want dat geeft geen 'opkuis'!
In Oostmalle zou het geen probleem mogen zijn om ballons op te laten. Als je echter in (de buurt van) een stad met een luchthaven trouwt, Deurne, Zaventem,... kan dit gevaarlijk zijn, en mogelijk ook verboden.
in Malle is wel een (heel klein) vliegveld, dus misschien toch even bellen naar de gemeente? persoonlijk heb ik wel wat problemen met ballonnen, ze geven inderdaad geen opkuis op het moment dat je ze oplaat, maar ze komen wel ooit eens naar beneden... en belanden zo wel in de natuur, maar ik zeg het, dit is persoonlijk, iedereen doet er mee wat hij/zij wil hé. groetjes Joyce
Joyce, Je haalt een belangrijk punt aan. Latex ballons zijn echter biologisch afbreekbaar,(latex is gewoon hars van de rubberboom), en verdwijnen in dezelfde omstandigheden ongeveer even snel als een gewoon eikenblad. (Dit geld niet voor plastic of folieballons.) Probleem is echter de plastic linten, die overal blijven hangen. Je zou bij je bestelling kunnen vermelden dat je een lint van natuurlijk raffia wil,(ik ken één zaak die dat ook automatisch kiest voor ballonoplatingen)