Nu Online
Momenteel zijn er 288 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ballonnen oplaten

5-4-2011 10:35:19
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het oplaten van een 50tal ballonnnen aan hetgemeentenhuis?

Gisteren schoot mij plots te binnen, stel dat dat niet mag? Moet je dat in de gemeenten aanvragen??

Ze zijn tegenwoordig zo streng met rijst en confetti, wie weet ook met ballonnen?

Wij trouwen in de gemeente Oostmalle...iemand daar ervaring mee?

Groetjes!

Julie

Julie
16-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 771

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik5-4-2011 10:39:50

Aangezien je de ballonnen oplaat vliegen ze weg dus ik zie niet in hoe de gemeente daar moeilijk over kan doen gewoon doen, kdenk echt niet dat je daar toestemming voor nodig hebt! Toen mn zus trouwde hebben wij rijst én confetti gesmeten, zonder te checken of dat mocht eigenlijk... En niets van gehoord, dus zal ook wel geen probleem zijn geweest!

jessie
24-7-2010
 Meld misbruik5-4-2011 11:49:05

hey,
van balonnen oplaten zeggen ze niks! wij hebben dit ook gedaan en hadden voor de kindjes van onze suite er ook voorzien! bij ons maakte ze ook problemen van rijst gooien dus is dat niet gebeurt, maar wij hadden wel een confetti kanon en daar hebben ze niks van gezegd!
grtjs jessie

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik5-4-2011 11:53:45

Hier het enige waar ze moeilijk over doen is dat we geen rozenblaadjes in het gemeentehuis mochten strooien ()

En wij nemen ook gewoon confetti's en laten ballonnen vliegen met de kindjes!

Tina
21-5-2011
 Meld misbruik5-4-2011 18:23:25

Ballonnen oplaten is echt wel een super leuk idee en ik veronderstel toch niet dat ze daar een probleem van zullen maken, maar bel anders voor de zekerheid eens naar het gemeentehuis. Wij gaan belletjes laten blazen bij het buitenkomen

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-4-2011 19:16:16

Dat is natuurlijk geen probleem! Daar hebben zij geen last van, hé! Want dat geeft geen 'opkuis'!

wouter

Meld misbruik6-4-2011 23:46:18

In Oostmalle zou het geen probleem mogen zijn om ballons op te laten. Als je echter in (de buurt van) een stad met een luchthaven trouwt, Deurne, Zaventem,... kan dit gevaarlijk zijn, en mogelijk ook verboden.

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik7-4-2011 12:26:41

in Malle is wel een (heel klein) vliegveld, dus misschien toch even bellen naar de gemeente?

persoonlijk heb ik wel wat problemen met ballonnen, ze geven inderdaad geen opkuis op het moment dat je ze oplaat, maar ze komen wel ooit eens naar beneden... en belanden zo wel in de natuur, maar ik zeg het, dit is persoonlijk, iedereen doet er mee wat hij/zij wil hé.

groetjes
Joyce

wouter

Meld misbruik8-4-2011 19:30:27

Joyce, Je haalt een belangrijk punt aan.

Latex ballons zijn echter biologisch afbreekbaar,(latex is gewoon hars van de rubberboom), en verdwijnen in dezelfde omstandigheden ongeveer even snel als een gewoon eikenblad. (Dit geld niet voor plastic of folieballons.) Probleem is echter de plastic linten, die overal blijven hangen.

Je zou bij je bestelling kunnen vermelden dat je een lint van natuurlijk raffia wil,
(ik ken één zaak die dat ook automatisch kiest voor ballonoplatingen)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...