Nu Online
Momenteel zijn er 519 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

rekeningnummer of envelopje??

5-4-2011 17:34:48
wij gaan onze uitnodigingen bestellen,vragen een centje omdat we al 7jaar samenwonen en alles al hebben
zet je een envelopje bij cadeautip,dan zit je natuurlijk de avond zelf met veel geld waar je moet op passen...zet je een rekeningnummer dan heb je dit probleem misschien minder... maar als ik erover nadenk is het rekeningnummer vermelden zo raar...of niet??of beiden vermelden?we weten het niet goed...soms ook bang voor missingen..1 cijfertje verkeerd en je kadootje staat misschien op iemand anders zn rekening??en dat komt dan misschien nooit uit omdat je er ook niet durft achter vragen natuurlijk...goh,kweet het niet zo goed...wat doen jullie??

ann
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1091

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik5-4-2011 17:37:12

Hey Ann,

Wij hebben gekozen voor beide op onze uitnodiging te zetten.
Zo kunnen de mensen zelf kiezen wat ze doen.
En voor verkeerde cijfertjes, alles 3 dubbel checken ;), maar dat is met heel je uitnodiging zo he.
Veel succes nog
Groetjes

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik5-4-2011 17:45:02

Hoi Ann,

Onze zaal biedt ons een kluis aan waarvan wij de sleutel krijgen (reserve sleutel zit bij hun in de kluis)
Na het ontvangen van de cadeautjes, doen we alles in de kluis, kluis op slot en de sleutel wordt bewaakt met ons leven =)
Op onze uitnodiging hebben wij een spaarvarkentje staan!

ann
2-7-2011
 Meld misbruik5-4-2011 17:52:43

hey tamara...
kbedoelde eigenlijk dat mensen zich zouden kunnen vergissen met een nummertje als ze iets storten...en ja beiden vermelden was ook een eerste idee...
hey ann,onze zaal heeft geen mogelijkheid tot bewaren geld,dus je moet het dan echt in't oog houden en natuurlijk vermoed ik niet dat er iets zal gebeuren,maar ge weet toch nooit...dat spaarvarkentje vindt ik wel leuk!!:)soms begin je zo te twijfelen aan zulken kleine dingen hé....raar...zal huwelijksstress zijn zeker??:)

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik5-4-2011 18:04:25

Hoi Ann.

Wij zetten er ook beide op rekeningnummer en een envelopje.

Wat de angst voor een nummertje missen betreft...
Een rekeningnummer is zo opgebouwd dat de laatste twee cijfers dienen als controlegetal.
Dit wil zeggen dat de voorgaande cijfers door een bepaalde matrix gaan als dan de uitkomst niet zou overeenkomen met de laatste twee cijfers (controlegetal) dan zal de overschrijving gewoon niet uitvoerbaar zijn.

Dus je een nummertje missen merk je snel want dan kan de overschrijving gewoon niet doorgaan. Geen schrik hebben dus...

Groetjes,
Celesta

ann
2-7-2011
 Meld misbruik5-4-2011 18:11:57

hey celesta,

dat wist ik niet...bedankt!!
misschien dan toch maar beiden vermelden...

vele groetjes allemaal en al bedankt voor de info

Patricia

Meld misbruik5-4-2011 18:26:25

Hallo Celesta en Ann,

Dat is helaas niet helemaal waar, althans niet in Nederland. Ik werk zelf bij een bank. Het wil nog wel eens voorkomen dat er een cijfer verwisseld wordt en dat het dan idd op de rekening van iemand anders terecht komt. Nou hoort naam en rekeningnummer met elkaar overeen te stemmen, en als dat niet zo is, wordt het bedrag terug gestort op de rekening van de opdrachtgever. Echter...het wil helaas ook nog wel eens gebeuren dat de overboeking gewoon plaatsvindt en dat het bedrag dus op de verkeerde rekeningnummer terecht komt. Hopelijk is de ontvanger dan zo eerlijk om dit aan te geven, danwel hopelijk komt de opdrachtgever erachter en geeft dit aan zijn/haar bank aan zodat die kan proberen het geld terug te vorderen.

Maarrrrr....ik ga ervanuit dat jouw gasten heel goed checken waar ze het geld naar overmaken en dan weet ik zeker dat het goed komt. Ik zou overigens voor beiden gaan inderdaad.

Groeten,

Patricia

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-4-2011 19:07:32

Eén getal mis kan idd niet in België: heb ik zelf al eens voorgehad en zoals Celesta zegt: dan klopt je controlegetal niet en kan de overschrijving dus niet doorgaan!!!

Wij hadden ook beide vermeld en daar was ik nadien héél tevreden over! Wij hadden daar héél wat duizenden euro op gestort gekregen! Ik mag er niet aan denken dat we zoveel geld in huis zouden hebben liggen! Pffff! We hadden toch beide erop gezet, omdat er altijd mensen zijn die liever niet storten (oudere of juist heel jonger mensen).

ann
2-7-2011
 Meld misbruik5-4-2011 19:10:26

hey.....

Wel...ik herrinerde me zo een verhaal van geld op een verkeerde rekening...ooit ergens gelezen...en dat is uitgekomen naar waar het was gestort,bewezen dat het mis was...en op moment dat ik het las was dat voorval al maanden bezig en nog steeds niet teruggestort...is wel lang geleden..dus ik dacht dat het intussen dan misschien klopte wat celesta zei..
maar indd,vergissen is mogelijk...ach ja,iedereen dubbelcheckt wel denk ik,dus kans is wel klein hé...of misschien ga ik toch naar het spaarvarken?,ge ziet...zijn dr nog ni uit!!!

katrien
12-8-2011
 Meld misbruik5-4-2011 22:03:40

Hey wij zetten een envelopje, grtjs

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik6-4-2011 9:09:39

Wij zetten beide erop. Als je met IBAN-code werkt is de kans kleiner om fouten te begaan.

jill
30-6-2012
 Meld misbruik6-4-2011 9:50:05

Hoi!

Wij gaan op de uitnodiging gewoon een leuk gedichtje zetten dat we een centje willen.
Rekeningnr vind ik minder persoonlijk. Ik zou het tof vinden dat we die dag toch ook wat in handen krijgen. Het grote geld dat we van naaste familie krijgen geven ze toch al op voorhand bij ons (om een beetje te sponseren in de kosten :) )En dat geld geef ik wel aan iemand die het in bewaring kan houden, daar zoeken we nog wel iets op.

Succes :)

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik6-4-2011 10:15:34

Wij kozen ook voor beiden :-).

Maria
8-7-2011
 Meld misbruik8-4-2011 17:57:16

Wij hebben als cadeautip gezet : wij sparen voor onze verbouwingen en daarbij zowel een rekeningnummer als een envelopje. Zo kunnen de mensen kiezen. Bij t gebrootekaartje van onze jongste hebben we dat ook gedaan, een pamperrekening, en er heeft zich niemand vergist zenne ! (denk ik toch niet ;-))

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info