Nu Online
Momenteel zijn er 454 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

slapeloze nachten feestzaal

5-4-2011 19:54:06
Pff, ik loop al een paar dagen met een vreselijk slecht gevoel en moet het toch even kwijt aan jullie...

Wij zijn sinds vorige zomer verloofd en hadden besloten om ons feest te laten doorgaan in de Paterskerk te Eeklo. Dit was een gewaagde gok aangezien er al langer allerlei geruchten de ronde doen rond de kerk. De vzw die de kerk in handen heeft en het gemeentebestuur zitten vaak op een andere golflengte,...maar wij waren zo verkocht aan deze unieke locatie dat we besloten ervoor te gaan.

Sneller dan verwacht kregen we in november onze goedkeuring van stad om ons feest daar te laten doorgaan.... Tot dit weekend... in allerlei (plaatselijke) kranten verschijnen geruchten over verkoop van kerk, onveiligheid van kerk waardoor geen evenementen meer mogen doorgaan enzoverder. Contact krijgen met de mensen van vzw is tot op heden nog niet gelukt...

Dit allemaal 4 maanden voor onze trouw. Zijn bezig met de uitnodigingen maar dan moeten we wel locatie weten :-( Traiteur ligt vast, dj ligt vast, die zouden we nu wel naar een andere plaats krijgen, maar dan moeten we nog andere plaats vinden.... Zijn er nu over aan het denken om onze oude school te contacteren. Hebben elkaar daar leren kennen en trouwen op moment dat we exact 10jaar samen zijn en zouden in de school al foto's laten nemen dus misschien dat we er op die manier wat symboliek kunnen achter steken en met de nodige partymaterialen die locatie ook nog uniek maken... Maar pff loop er echt mee in mijn maag.

Vriend zegt dat we gewoon zo snel mogelijk iets anders moeten vastleggen want dat we risico met kerk echt niet mogen nemen, stel dat ze 2 weken voor trouw afkomen dat niet kan, dan staan we daar mooi...

Zo wou dit gewoon even kwijt ;-)

sharon
6-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1220

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik5-4-2011 20:13:22

Wij hadden ook even gedacht aan de Paterskerk, maar het omwille van de geruchten toch maar niet gedaan.
Dat was blijkbaar geen slecht plan van ons.

Als ik van jou was zou ik blijven proberen de vzw zo snel mogelijk te contacteren en eventueel ook eens informeren bij het gemeentebestuur of zij misschien wat meer kunnen vertellen.

Groetjes,
Celesta

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik5-4-2011 20:17:19

Ja probleem is dat ze altijd rond de pot draaien, al van bij de start.... en nu krijgen we schrik dat ze ons evengoed weer aan het lijntje kunnen houden en dan een paar weken voor trouw toch afkomen dat de kerk is verkocht of weet ik veel en dan staan we daar mooi hé :-)

Het lijkt ons dus gewoon veiligste en minst stresserende om een andere locatie te vinden, maar zo kort voor de datum is dat niet eenvoudig.

Jullie trouwen in art cube zeker?? Maar is waarschijnlijk vrij duur???

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik5-4-2011 21:14:12

ja in ArtCube, is inderdaad iets duurder, maar wel een schitterende locatie en echt in handen van een zeer aangenaam evenementenbureau... Ik moet maar en seintje geven en kan zo als ik wil iedere week gaan kijken, opmeten wat dan ook...

Ik heb wel gezien op de site dat ze voor evenementen in de zomervakantie 10% korting geven. Je zou altijd eens kunnen informeren. Wij huren lounge en bodega.
Alles samen opkuis erbij en huur van de geluidsinstalaties enzo komt de zaal op een 1800euro. Maar dat is het eigenlijk wel waard. We werken met een niet echt dure traiteur, huren zelf de tafel, stoelen en het linnen enzo en daardoor is het best betaalbaar.

Groetjes,
Celesta

mona
26-8-2011
 Meld misbruik5-4-2011 21:37:13

Je moet wel ervoor zorgen dat als je iets op papier hebt staan van die zaal dat ze u naderhand geen serieuze boete gaan geven als ze het niet verkocht hebben en als je feest daar toch door mag gaan. Want als het in handen van de gemeente is, dan zal het niet mals zijn.
Stuur hun een aangetekende en een mail en zet een ultieme datum erin dat ze geantwoord moeten hebben anders kan je het contract verbreken zonder kosten.
Sterkte

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik5-4-2011 21:42:44

we hebben nooit een contract getekend! We proberen al 3 maand een contract te verkrijgen, maar buiten een goedkeuring dat het mag doorgaan hebben wij nooit een contract gezien of een voorschot gegeven ofzo...

Dus ik denk dat ze nergens op kunnen staan.

Het is in handen van de vzw en niet van de gemeente...

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik5-4-2011 22:27:00

Als je geen contract hebt zou ik het inderdaad helemaal niet vertrouwen, want dan zijn zij jou ook niets verschuldigd moesten ze je op de laatste moment zeggen dat het niet doorgaat.

Groetjes,
Celesta

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik6-4-2011 14:03:14

Uitkijken naar een andere lokatie, dat zou ik nu gaan doen!
Dit lijkt me inderdaad helemaal niet te vertrouwen. Als er niets getekend is, dan heb je geen verplichtingen aan die vzw.
Dat van jullie school zou een leuk alternatief zijn, maar is daar een leuke zaal?
Veel geluk nog en hopelijk snel een oplossing.
Groetjes,
Cindy

Veerle
6-8-2011
 Meld misbruik6-4-2011 19:24:02

Heb het deze week ook gelezen in de krant en moest aan je denken....
Een trouwfeest op jullie oude school is toch ook uniek. Maar begrijp het wel, je bent al zo lang bezig met de voorbereidingen en nu moeten afstappen van jullie droomlocatie is zeker niet gemakkelijk.
Veel succes toegewenst

Daphne
13-8-2011
 Meld misbruik7-4-2011 19:59:38

In het KA dan maar :-)

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik7-4-2011 22:12:05

Leuk dat jullie meeleven met mij...

Vandaag toestemming gekregen voor KA. Tis wat uitzonderlijk maar omdat het zo dichtbij is en we 2 oud-leerlingen zijn...

Nu dus tijd om verhuurbedrijven aan te spreken en te zien hoe we iets leuks kunnen maken van de zaal. Ik ben ervan overtuigd dat je met de juiste materialen elke zaal wel leuk kan maken dus ja....

Ben al blij dat we iets gevonden hebben en dat we volgende week uitnodigingen nu toch kunnen maken!

Als er tips zijn om materiaal te huren ofzo, laat maar komen....

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info