TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kendra
21-5-2011
|
6-4-2011 12:42:50
Hoi, kan je vriend niet bij zijn getuige gaan slapen (gerekend dat dit misschien iemand anders buiten de familie is?) Of gewoon bij een goede vriend in de buurt? Teveel stress omdat u vriend hem komt omkleden bij zijn ouders, dat vind ik wel een beetje stom. Een man is over het algemeen toch veel rustiger en aan een man moet minder `gebeuren` dan aan een vrouw. Maarja, je kan hen niet verplichten natuurlijk. Hem naar de kapper laten gaan met zijn kostuum zou ik niet doen want bij een man zal dat misschien nog knippen zijn en dan hangt zijn kostuum vol haar. Je kan dat wel wat afborstelen maar volledig gaat dat nooit weg he. Ik zou proberen iemand te zoeken waar hij zich bij gaan omkleden en waarmee jullie goed overeen komen. Nog veel succes en vooral niet teveel stressen, dat gaat je zeker niet helpen! Groetjes, Kendra
|
|
Nathalie
10-6-2011
|
6-4-2011 12:43:38
Beste Nele,
Dat is helemaal niet leuk en ik begrijp best dat je je zorgen maakt. Als je schoonmama en papa niet 's morgens willen komen, zou ik het gewoon doen met de mensen die wel willen komen. Tenzij je vriend er op staat dat ze komen. Om een plaatsje te vinden waar hij zich kan omkleden: kan hij zich omkleden bij zijn getuige of een goede vriend in de buurt? Gaat hij 's morgens nog naar de kapper? Kan hij dit mss de dag ervoor doen?
Probeer kalm te blijven, meid, en probeer rustig met iedereen te praten, dan komen jullie mss nog tot een oplossing
In ieder geval veel moed en probeer toch nog te genieten van de voorbereidingen en vooral van de mooiste dag in je leven.
Groetjes Nathalie
|
|
Sylvie
8-7-2011
|
6-4-2011 12:44:28
't Zijn precies nogal stresskippen. Ik snap niet zo goed waarom ze meer stress hebben als ze eerst bij jullie op het appartement moeten komen. Ik zou dat toch nog eens vragen of ze het echt niet zien zitten. Nu, aan de andere kant gaat dat je dag ook niet doen mislukken. Als zij het daar echt moeilijk mee hebben. En dan begrijp ik al helemaal niet waarom zij stress hebben als je vriend zich bij hen komt omkleden. Ze moeten daar toch niets speciaals voor voorzien of zo. En een kostuum aantrekken dat zal je vriend ook wel alleen kunnen, dus 'k vind het allemaal wel wat raar. Ik vind dat ze in plaats van van alles te bedenken om minder stress te hebben, wel eens zouden mogen denken dat jullie hierdoor wel heel wat meer stress hebben... Hoewel ik het dus allemaal niet begrijp van die stress (van hen dan), zou ik me er toch niet te druk in proberen te maken hoor. Nog eens duidelijk zeggen dat het wel heel belangrijk is voor jullie en dat jullie vooral rustig aan jullie dag moeten kunnen beginnen. Maar hoe dan ook laat het zeker geen belemmering zijn voor een superleuke dag. Uiteindelijk zijn die dingetjes maar bijzaak.
|
|
Nele
6-5-2011
|
6-4-2011 12:49:02
Bedankt allemaal,
Eigenlijk moet hij enkel naar de kapper om zijn haar te gellen. Knippen word de week ervoor gedaan. Of kan hij best zijn haar zelf doen?
Heb naar mijn schoonmama ge smst dat we graag zouden hebben dat zij er ook bijzijn voor het stadhuis. Hoop hiermee geen ruzie te krijgen met mijn vriend, want hij vroeg me dat niet te doen omdat zijn ouders zich mss verplicht zouden voelen. Maar ik heb gwn gevraagd dat we het leuk zouden vinden en dat ze zich niet verplicht moeten voelen:s
En zijn getuige is zijn zus, waar hij dus niet heen wil. Heb al voorgesteld bij onze beste vrienden , daar wonen we 5 min vanaf. Maar ook dat ketst hij af :s Waarom doet hij nu zo moeilijk. Ik heb nog niet genoeg zorgen dat mijn mama en stiefpapa gaan scheiden juist voor onze trouw :s Ik zie het even echt niet meer zitten :s
Grtz
Nele
|
|
marjan
16-7-2011
|
6-4-2011 12:49:12
misschien eens rustig praten met de schoonouders waar ze juist zo veel stress voor hebben? Misschien zijn het wel dingen die makkelijk op te lossen zijn... En anders bij een getuige gaan omkleden? Mijn vriend gaat zich ook niet aankleden bij zijn ouders maar met vrienden op ons appartement wsl en ik bij mijn ouders...
Mijn schoonouders willen ook niet eerst naar ons thuis komen voor het gemeentehuis ze.. aangezien mijn vriend daar niet van wakker ligt heb ik mij voorgenomen dat ook niet te doen alhoewel ik toch liever had gehad van wel zodat we als 1 groep konden vertrekken.
Is wel spijtig voor jou dat iedereen er zo gestresseerd over doet terwijl het eigenlijk juist iets heel plezant zou moeten zijn..Ik zou
|
|
Jessica
24-6-2011
|
6-4-2011 12:50:10
Hey,
amai, zoveel slecht nieuws is moeilijk te verteren.
Probeer de moed erin te houden, misschien komen er wel oplossingen wanneer je het het minst verwacht.
Jullie probleem met het omkleden ...
Dat hij niet bij zijn zus wil gaan omdat het er niet proper is, kan ik begrijpen. Hebben jullie misschien heel goede vrienden die dicht in de buurt wonen ? Of buren waarmee je een zeer goede band hebt ? Misschien kan je vriend zich dan daar omkleden en nadien naar jou toe komen ?
Het probleem met de schoonmama en de papa ... Waarom zouden zij stress moeten hebben ? Dat begrijp ik niet goed ... Ze zouden toch super content voor jullie moeten zijn ?
Dat je mama en stiefpapa uiteen gaan tegen dan, kan je spijtig genoeg niets aan doen. Behalve hun keuze respecteren.
Ik wens je het allerbeste toe.
Jessica
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
6-4-2011 12:57:29
Hey Nele,
Als het zo allemaal opeen komt, is het niet fijn hé...
Mocht je verloofde écht niet bij zijn ouders terecht kunnen, dan zou ik ook de optie van de vrienden nemen. Vraag hem nog s lief dit voor jou de doen :-). Anders... als het alleen is voor gel in zijn haar dat hij naar de kapper moet, dan vind ik het geen probleem dat hij zijn kostuum al aanheeft.
Dat je schoonouders er niet bij willen zijn 's middags, jaag je daar echt niet in op. Je hebt het nog eens vriendelijk gevraagd (waarvoor je vriend toch niet kwaad zal zijn), en meer kan je niet doen hé!
Laat de moed niet zakken: oogklepjes op en leef maar naar jullie dag toe! Wat de anderen doen, foert, het is jullie dag en laat die niet verknallen, de dag zelf niet en ook nu niet .
|
|
Nele
6-5-2011
|
6-4-2011 13:01:30
Ok bedankt allemaal voor jullie reactie.
Ik hoop dat alles en beetje goed komt want die laatste weken wegen precies het zwaarste door. Zeker nu alles zo loopt.
Maar toch bedankt dat ik mijn hartje kon luchten.
Grtz
Nele
|
|
Emily
26-5-2012
|
6-4-2011 13:02:59
Ok, in- en uit blijven ademen! Effe rustig worden, voor (bijna) alles is er inderdaad een oplossing te vinden. Allereerst: heel erg en jammer voor je dat je mama en je stiefpapa gaan scheiden, uiteraard absoluut geen leuk nieuws, sowieso niet en zeker in deze periode niet. Helaas is daar niet veel aan te doen :s Het omkleedprobleem: zoals hierboven gezegd: vrienden of eventueel kan hij zich niet bij jouw mama klaarmaken? Kzou inderdaad ook nog eens zijn ouders proberen, geeft ze een glaske cava op een nuchtere maag en ze zijn gelijk relaxed! ;) Probeer er met hen over te praten en vooral ook met je vriend, aangezien hij het niet ziet zitten om zich bij vrienden te gaan omkleden misschien eens polsen bij hem wat hij dan ziet als oplossing en waarom hij dat niet ziet zitten? Het samenkomen voor het stadhuis.... Goh als ze dat nu écht niet zien zitten is dat eigenlijk jammer voor hen, want dat is toch een speciaal moment maar ok, je kan niemand verplichten, enkel proberen te vertellen hoe belangrijk dit voor jullie is. Kan je vriend niet wat bemiddelen? Vooral niet panikeren, de zaken waar je je zorgen om maakt zijn niet de allerbelangrijkste op je huwelijksdag, dus het komt wel goed! Ik begrijp echt dat je er mee inzit, maar probeer even rustig te worden, zo rationeel mogelijk te denken en dan komt er wel een oplossing uit de bus!
|
|
Cindy
5-5-2012
|
6-4-2011 13:21:24
Ik heb hier al vaak op het forum gemerkt dat het meestal anderen zijn die door overdreven te doen extra stress bij het bruidspaar teweeg brengen, terwijl alle aandacht toch naar jullie zou moeten gaan, en niet dat jullie je zouden moeten aantrekken van hun stress.
Ik bedoel, de stress van je schoonouders is niets met de stress dat jullie eigenlijk hierdoor nu hebben. Gun hen niet dat je extra nerveus wordt door hun "probleem" die er eigenlijk geen is. Je hebt echt je best gedaan, ook met die sms.
Wat je toekomstige betreft, ik zou hem nu al eens laten oefenen om zelf zijn haar te doen en als je echt wil dat hij voor gel naar de kapper gaat, dan kan dit perfect in zijn kostuum. Misschien mag hij gewoon in zijn dagelijkse t-shirt gaan en kan hij bij de kapper zijn hemd dan aandoen en jas. 't is maar een extra ideetje.
En dat heeft jou de kans om in die tussentijd jezelf klaar te maken. Zeg er dan wel bij aan de kapper dat hij zich niet al te veel haast met gellen, dat je toch tijd genoeg hebt om jezelf klaar te maken. Gelijk hoe, je vindt zeker wel nog iest om hem net lang genoeg je appartement uit te krijgen dat jij je tijd eventjes hebt.
Laat het vooral niet aan je hartje komen. Vanavond eens rustig met je ventje praten, dat je echt wel een degelijke oplossing wil zoeken waar iedereen zich goed bij voelt, en zodat je deze stress al van je af kunt smijten. Geregeld is geregeld.
En dat je schoonouders nu wel of niet komen om iets te drinken vooraf, da's hun probleem, en zou me daar zeker niet over zorgen maken. Zo zijn sommige mensen nu eenmaal, alle aandacht naar zich toe willen trekken op de dag van een ander. Komen ze, dan komen ze, anders pecht voor hen. Geniet met de mensen die het wel aankunnen om te komen.
Ik hoop dat je snel je nieuwe moed gevonden zult hebben.
Veel succes nog.
Cindy
|
|
Evelien
4-6-2011
|
6-4-2011 13:48:21
Bij een vriendin van mij vertrokken ze ook samen uit hun appartementje
Haar aanstaande is naar de kapper geweest en heeft zich dan klar gemaakt in de slaapkamer.
Mijn vriendin had haar jurk "veilig" weggeborgen in de berging waar haar aanstaande niet mocht komen. En heeft zich voorbereid in de woonkamer, samen met haar bruidsmeisjes. Pas als zij klaar was mocht haar aanstaande binnenkomen en haar voor de eerste keer zien. Voor kapsel en make-up liep haar aanstaande ook nog wel "vri"j in huis rond aangezien hij bij de proef dit ook al had gezien.
|
|
Fredie
26-6-2010
|
6-4-2011 19:41:13
Hey Nele, ik zou het zo doen : je toekomstige neemt gaat gewoon in z'n pak naar de kapper. Geef toe : hoeveel kappers zouden op de trouwdag van een klant, klungelen met haargel en dan nog dusdanig dat het pak besmeurd is ?! De kapper zal heus wel voorzorgen genoeg nemen (polyester bescherming bovenop een handdoek over je toekomstige z'n schouders) opdat zo'n ongelukjes niet gebeuren want dat zou wel vreselijk slechte reclame voor hem zijn, denk je ook niet ? En wat je schoonouders betreft : laat ze gewoon doen wat voor hen het beste is. Zijn ze er liever niet bij, laat ze dan. Ze kunnen dan ook niet gestresseerd aan het stadhuis verschijnen, he. Sommige mensen zijn nu eenmaal op van de zenuwen op zo'n dag... Kijk naar de zon, dan valt de schaduw achter je !
|
|
Katleen
24-9-2011
|
6-4-2011 22:37:10
Misschien kan jij je aankleden en klaarmaken bij iemand anders en dan spreek je met je man af dat hij tegen een bepaald uur thuis weg is, zodat jij daar op hem en de anderen kan wachten. Hij kan in die tijd bvb het bruidsboeket gaan ophalen of zijn getuige oppikken of zo. Dan heb jij ook een ogenblik alleen thuis om even te ontstressen. Wat betreft je schoonouders: ik vind dat je groot gelijk hebt dat je een sms gestuurd hebt om uit te leggen dat je hen er graag bij hebt. Ze moeten die dag niet aan zichzelf denken, maar aan jullie. Komen ze toch niet, dan hebben ze ongelijk... Probeer je dat niet te hard aan te trekken, focus op de mensen die wel willen komen, die verdienen je aandacht veel harder. Je kan eventueel voorstellen dat zijn ouders pas komen tegen dat jullie gaan vertrekken. Dan moeten ze niet meedoen met de hapjes en drankjes maar kunnen jullie toch samen naar het gemeentehuis vertrekken. Als dat geen compromis is... :-)
|
|
Gitte
28-10-2011
|
7-4-2011 12:44:28
Ik zou je vriend zich ook gewoon thuis laten klaarmaken,uit wat je schrijft denk ik dat hij dat ook het liefste wil.Moet hij het bruidsboeket niet gaan afhalen ook niet? Dan kan jij je toch verder klaarmaken. Wij gaan dit in elk geval ook zo doen,ieder een kamer voor zich en wij zien elkaar ook pas juist voor we vertrekken. Maak je niet druk over je schoonouders,dat doe ik ook al lang niet meer.Het is jullie dag en als zij moeilijk willen doen is dat hun probleem.
|
|
Nele
6-5-2011
|
7-4-2011 12:49:45
Hallo allemaal,
Ik heb van mijn sschoonmama een sms gekregen dat ze nog gaat zien. Dus ze zegt niet nee en ook geen ja. Maar als ze niet komen, zou ik dan mijn familie wel laten komen? Wat gaan zij zeggen als mijn schoonouders er niet zijn. En wil ook geen geroddel. Het omkleedprobleem is ook zo goed als opgelost. Mijn vriend gaat toch naar zijn zus als ze beloofd van de dagen ervoor alles netjes te kuisen:-) En heb gezegd dat hij zijn kostuum moet aandoen op het laatste, zodat hij het daar nergens vuil kan maken.
Het grootste probleem dat ik nu nog heb, maar er ni veel aan kan doen is dat mijn stiefpapa en mama mss uiteen gaan. En mijn mama en stiefpapa wenen maar constant, dus gezellige sfeer is het niet, terwijl ik over 4 weekjes trouw. Heb schrik dat het dan nog zo is. En dat ons mama dan er triestig gaat bijlopen. Wil zograag dat ze bijeen blijven. Maar ja, meer dan hen raad geven, kan ik niet doen momenteel. :s Hoop alleen als wij in Mexico zitten, dat er met hun niets ergs gebeurt, want dan kan ik van mijn huwelijksreis ook niet echt genieten.
Merci allemaal om de goede adviezen te geven. Wat me nu opkikkert is dat ik zaterdag voor de laatste keer mijn trouwjurk mag gaan passen met alles erop en eraan, zodat ze het kunne inkorten.
Grtz
Nele
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|