Terug naar overzicht
Filipa, Het is volgens mij de gewoonte dat je enkel ringen uitwisselt op het gemeentehuis als je achteraf geen ceremonie of kerkelijk huwelijk meer hebt. In jou geval zou ik dus gewoon de ringen laten tot in de kerk. Niemand gaat daar raar van op kijken. Nog veel succes met de voorbereidingen.
Hallo, Wij trouwen ook eerst de wet en dan de kerk en de gemeente die vroeg wat voor ceremonie wij wouden met of zonder ringen! wel hebben gekozen zonder ringen dan worden de texten gewoon veranderd en in de kerk wisselen wij de ringen dan uit.. groetjes
Idem dito: wij zullen geen ringen uitwisselen op het gemeentehuis, maar tijdens de ceremonie (wel niet kerkelijk maar maakt niet uit). Het is denk ik een romantischere plek om dat te doen en er wordt ook iets meer aandacht aan besteed dan in het gemeentehuis over het algemeen. groetjes!
Normaal worden de ringen tijdens de ceremonie (kerk, vrijzinnig..) gegeven. Als dergelijke ceremonie er niet is kan het tijdens het burgerlijk huwelijk.
Hier ook trouw voor wet en kerk,we wouden het feitelijk op dezelfde dag doen maar door omstandigheden die ik hier al eens besproken had onder een eigen topic,trouwen we een dagje vroeger op het stadhuis en de 17de dan in de kerk Op de papieren van gemeentenhuis moeten we aanduiden of we een ceremonie willen met of zonder ringen. Wij gaan dus wachten tot de volgende dag in de kerk om de ringen uit te wisselen en dus neen aanduiden op het papier van het gemeentenhuis Zou het ook zo gedaan hebben moest het op dezelfde dag doorgegaan zijn