Nu Online
Momenteel zijn er 292 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Frustratie reactie op uitnodigingen...

7-4-2011 14:13:50
Ola!

Ik heb het hier al bij sommigen mogen lezen en hier is het nu dus ook een feit: de uitnodigingen zijn van maandag de deur uit (hetzij per post, hetzij gebust) en tot op dit moment hebben er welgeteld 5 mensen koppels / mensen gereageerd op hun uitnodiging! We hebben er in totaal zo'n 230 verstuurd, dus we zitten aan een schamele 2% . Frustrerend... Als iedereen nu s behoorlijk snel kon bevestigen, dan kunnen we de naamkaartjes beginnen klaarmaken, de tafelschikking regelen etc. Grrrr...

Er zal niks veranderen met het hier even van me af te schrijven, maar wou het toch even kwijt. Als ik dit aan niet-bruiden zeg, vinden ze alleen maar dat ik me er te veel in opjaag .

Laat die bevestigingen dus maar snel komen, want elk half uur mijn gsm checken op sms-en, gemiste oproepen of mails, is nu ook niet bepaald een productieve invulling van de dag .

Nog een zonnige dag aan iedereen!

Charlotte
1-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1249

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik7-4-2011 14:18:48

Hehe, grappig bericht! Ik heb ze nog niet verstuurd... Dat zal volgende week gebeuren, want we verwachten onze uitnodigingen vrijdag... Spannend! Ik hou je op de hoogte, want ik ga mij ook zo hard opjagen in het feit dat er geen/te weinig reacties gaan komen...

Succes nog!
Doei
Sharon

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik7-4-2011 14:19:26

Hoi Charlotte,

Ja, ik ken het, wij hebben ze vorige week opgestuurd en (buiten onze ouders) nog maar één reactie gekregen... pfff

kelly
22-7-2011
 Meld misbruik7-4-2011 14:20:58

Hey Charlotte,

Idd fustrerend!! Mensen kijken naar de eind datum en zeggen o we hebben nog tijd om te verwittigen. Pff wachten is idd niet leuk zeker als er nog veel moet geregeld worden voor de zaal.Wees gerust ze zullen binnen lopen en dan kan je vlot alles regelen. Ik zelf trouw 22 juli en sturen onze kaartje eind april op met datum 22juni bevestigen! dan heb ik nog maand tijd om alles te regelen voor de zaal en relax toe te leven nr de grotte dag ;-) kop op he!

laat die zon op onze dag ook maar zo schijnen!!

Nathalie
10-6-2011
 Meld misbruik7-4-2011 14:26:26

Hey Charlotte,

Wij hebben al ongeveer de helft van onze uitnodigingen verstuurd of afgegeven en de bevestigingen druppelen ook maar binnen. Ik verwachtte van enkele mensen toch direct een reactie, maar nee .... Is inderdaad frustrerend. Wij trouwen 10 juni en vragen om te bevestigen voor 1 mei. Ik denk dat ik in de week na 1 mei nog wel enkele telefoontjes zal mogen doen. In ieder geval, probeer er kalm bij te blijven. We begrijpen je allemaal.

Geniet nog van de voorbereidingen

Groetjes Nathalie

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik7-4-2011 14:27:23

Ik ontvang morgen mijn uitnodigingen van de drukker en ga zaterdag de helft rondbrengen. De andere helft wordt met de post opgestuurd. Ben benieuwd wat het bij ons gaat geven ...

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik7-4-2011 14:38:16

ik kan maar 1 tip geven: veel geduld hebben :-)

bij ons moesten de mensen voor 1 april bevestigen en zelfs nu hebben we nog niet van iedereen een reactie gekregen...
wij beginnen dus nu stilaan zelf de mensen aan te spreken/schrijven/... voor een bevestiging of ze er al dan niet bij zullen zijn

groetjes
Joyce

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik7-4-2011 14:38:53

Geduld meisje, geduld :) De onze zijn nu al een tijdje weg - uiterste datum om te bevestigen is 15 april en ik moet zeggen, de bevestigingen zijn écht beetje bij beetje binnen gekomen. Het eerste weekend een aantal (mensen hebben nu eenmaal meer tijd in het weekend), hier en daar nog eens iemand die je ziet die dan bevestigt, af en toe een telefoontje, mailtje of smsje .. En als ik nu de lijst bekijk heeft toch wel bijna iedereen bevestigd behalve .. de dichte familie! Die gaan er natuurlijk vanuit dat we wel weten dat ze komen ;)

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik7-4-2011 14:44:34

Het grappige is dat je als gast, enfin, ik toch, dat niet beseft hoe leuk/belangrijk het is om snel te bevestigen en je inderdaad vooral kijkt naar de uiterste datum, zonder te beseffen wat ervan afhangt.
Nu ik zelf bezig ben met plannen en jullie verhalen lees, doe ik het nu zodra ik een uitnodiging krijg :-) maar de meesten staan daar echt gewoon niet bij stil. Behoorlijk frustrerend en volgend jaar doe ik waarschijnlijk ook mijn beklag hierover

Geduld is een schoon deugd he!

Julie
16-4-2011
 Meld misbruik7-4-2011 14:53:54

Hallo Charlotte,

Ja ik ken het gevoel. Bij ons was dat ook. De eerste dagen echt heel veel reacties gekregen. En dan viel het stil. Ik dacht, o nee moet ik al die mensen dan nadien nog gana opbellen? Maar de laatste week hebben we dan plots toch nog heel veel reacties gekregen.

Zo hebben we uiteindelijk maar een 5 tal mensen nog een gebeld of gemaild.

2 omslagen waren nooit aangekomen... dat kan dus ook gebeuren. :-)

Maar uiteindelijk hebben we onze gastenlijst toch op tijd in elkaar gestoken gekregen.

Veel succes nog daar!

Groetjes,

Julie

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik7-4-2011 15:04:11

Ken het gevoel. Onze uitnodigingen zijn nu een 2 à 3 weken weg. Van de 140 verstuurde uitnodigingen hebben we welgeteld 34 reactie gekregen... Zal ook nog geduld moeten oefenen. Bij ons hebben ze tijd tot 1 mei...

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik7-4-2011 15:15:39

Wacht maar... Je werk is nog erger ...

Ik heb vandaag de 5de mail verstuurd dat ze nu echt moeten bevestigen wie er komt op de receptie want ik ga dit volgende week doorgeven aan de zaal ...

Krijg je plots 4 mails binnen met hun excuses en dat ze met alle plezier aanwezig zullen zijn

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik7-4-2011 15:29:35

Charlotte,

Ik snap héél goed je reactie maar zelf heb ik daar eigenlijk ook nooit bij stilgestaan als ik een uitnodiging krijg. je ziet de uiterste bevestigingsdatum staan en denkt: och, ik heb nog zeeën van tijd om iets te laten weten. Ik denk en vermoed dat de meeste pas op het allerlaatste bevestigen:-)

Veel moed alvast en een zonnig weekend

Hilde
23-6-2011
 Meld misbruik7-4-2011 15:30:31

haha, is wel grappig om te lezen dat het zo overal een beetje gelijkaardig is .....hier ook van 't zelfde ..onze uitnodigingen zijn sinds vorige week allemaal verstuurd en nog maar zeer weinig bevestigingen ....Wel al leuke reacties gekregen, zo van "oh, leuke uitnodiging ! Origineel gevonden ! " Maar ze zeggen er wel niet bij of ze al dan niet komen ....ik denk dat heel veel mensen (en zeker de familie) ervan uitgaan dat wij sowieso wel weten dat ze er zullen bij zijn en het dus niet nodig vinden om te bevestigen ...maar nee, ik wil dat graag officieel, dank u wel
ik heb zelfs al 2 tantes gezien en gesproken ondertussen en geen woord ervan gezegd ....En ik vind ook niet dat ik moet vragen: "Heb je onze uitnodiging goed ontvangen ? Jullie komen toch?" Het is een vorm van beleefdheid vind ik dat ze zelf iets laten weten.

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik7-4-2011 15:57:58

Hallo lotgenoten,
Onze uitnodigingen zijn reeds 4 weken weg. Laatste bevestigingsdatum is 20 april. Tot nu toe hebben minder dan de helft van de genodigden bevestigd. Ik geloof dus ook dat je veel geduld moet hebben.
Wij gaan bellen in het weekend dat volgt op 20 april.
Ik heb hier ook een lesje uit geleerd. In de toekomst bevestig ik héél snel.
Groetjes,
Ingrid

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik7-4-2011 16:03:16

Wij hebben een heel deel uitnodigingen zelf gaan afgeven (dan krijg je ineens antwoord). De rest druppelt stilletjes aan binnen en onze uitnodigingen zijn nog maar minder dan een weekje weg. Dus ik maak me nu nog niet druk. Want zelf denk jij bij de ontvangst van een uitnodiging niet altijd eraan om onmiddelijk te reageren. Nu weet je hoe leuk het is om antwoord te krijgen maar niet iedereen zal daar rekening mee houden.

Veel mensen zullen pas tegen de einddatum reageren en enkele weet je zelf wel dat je zal moeten bellen voor bevestiging. Daar moet je gewoon rekening mee houden. Als je mensen even tijd geeft om te reageren, moet je ook even gedult kunnen uitoefenen tot ze antwoorden. Sommige mensen moeten in hun "normale" dagplanning beginnen schuiven ivm afsprake, kinderen ed... Als dit in orde is zullen die antwoorden komen wel...

evy
18-6-2011
 Meld misbruik7-4-2011 16:09:55

oh, kan het me helemaal voorstellen!!!
je wil zo snel mogelijk van iedereen het weten... en dan verder kunnen
onze uitnodigingen zouden maandag aangekomen zijn normaal gezien...
we hebbe 1 reactie
een deel gaven we persoonlijk en deze bevestigde idd direct, de rest zal wachte zijn eh...
kijk ook wel bij regelmaat of er niemand belde/smste... maar niks...
via via hoor je dan da er sommige al kledij zoeken etc maar die pers nog nie bevestigde :s

Joke
21-5-2011
 Meld misbruik7-4-2011 16:27:28

Bij ons net hetzelfde... de uitnodigingen zijn al een dikke 2 weken weg en nog zo goed als geen reactie. Ik probeer me er ook niet druk in te maken. De mensen kunnen nog tot 9 mei reageren.
Wat ik wel grappig vind is dat ik hier en daar hoor dat er mensen een hotelkamer geboekt hebben in de buurt van de feestzaal maar nog niet bevestigd hebben.

De meeste mensen gaan er blijkbaar ook van uit dat je wel weet of ze al dan niet gaan komen. Ik heb nu 1 lesje geleerd: als ik zelf nog eens een uitnodiging krijg, zal ik zeker en vast zo snel mogelijk reageren.
Ik wens jullie allemaal (en natuurlijk ook mezelf) nog heel veel geduld toe

tima
8-9-2012
 Meld misbruik7-4-2011 18:05:35

oeps ik moet ook naar een trouw en moet bevestigen tegen 1 mei best nu al doen zeker

A.
23-7-2011
 Meld misbruik7-4-2011 20:41:32

Snap niet waar jullie zich zo druk in maken!! Ook het kan frustrerend zijn.. Maar ik denk dat je die energie beter in andere dingen kan stoppen die je nog moet regelen.

Wij trouwen in juli en hebben onze uitnodigingen daarom al met de feestdagen uitgedeeld aan echt iedereen. De uiterste datum om iets te laten weten is half mei. Bij ons hebben er al de helft bevestigd.. en de rest tja.. is afwachten!!! Ik weet hoe we zelf zijn.. soms is het gewoon moeilijk om zo vroeg vooruit te plannen.. dus ik laat het gewoon op me afkomen en zie wel!!

Nathalie
20-7-2011
 Meld misbruik11-5-2011 11:50:49

Hallo,

Ik ben net mijn omslagen bij de drukker gaan afhalen.. nu kan ik beginnen schrijven... Het drukwerk op zich zal pas klaar zijn tegen eind mei... Dus kunnen we ze 8 weken op voorhand versturen - wat volgens de etiquette al vroeg genoeg is (6 a 8 weken). Wij vragen een antwoord tegen 6 juli... en ik bekijk het zo... laat ze maar binnen druppelen - dan schrijf ik systematisch de tafelkaartjes en schik ik de tafels ook systematisch...

Ik denk dat je ook moet rekenen op 10 à 20% die afvalt.

Veel plezier allemaal en tot later...

Nathalie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...