TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Mieke
30-4-2011
|
9-4-2011 19:31:34
Na de communie hebben wij het slotgebed. God, mogen Mieke en Jan, proberen op de meest eenvoudige manier gelukkig te zijn. Maak hun liefde en genegenheid zichtbaar, tastbaar en voelbaar in de vele kleine dingen van elke dag. Een glimlach, een goed woord, een bloem, een compliment. Een verrassing op tafel, een dankbare zoen, een spontane omhelzing. Dan zullen duizend onverwachte vreugden als sterren uit de hemel vallen. Dit alles vragen wij U , door Jezus Christus, uw Zoon en onze Broeder.Amen. Tgaat niet volledig over jezus :) Succes! Groetjes, Mieke
|
|
suzy
6-8-2011
|
10-4-2011 9:47:27
zoiets als wat jij nu schrijft heb ik staan bij zending en zegening. pff ik vind het moeilijk om iets te vinden op dit moment heb ik er nu dit staan:
Wat het mooiste is,
Wat het diepste is,
Waarom zij hem kiest,
Waarom hij haar kiest,
Waarom zij “ja” zeggen tegen elkaar,
Ik kan het niet zeggen.
Kijk maar,
Hoe ze van elkaar houden,
Hoe ze met elkaar omgaan,
Hoe ze om elkaar geven.
Kijk maar,
Dat ze elkaar een zorg zijn,
Dat zijn zorg haar zorg is,
Dat haar vreugde zijn vreugde is.
Kijk maar,
Hoe een oogopslag,
Hoe een klein gebaar
Voldoende voor hen is
En meer zegt dan welk woord ook.
Kijk maar,
Hoe twee mensen van elkaar houden
En vraag hen niet waarom.
Het is net te zeggen,
Maar wel het mooiste
Wat hen ooit overkwam.
maar dit is natuurlijk ook niet over god of jezus. en ik weet niet juist wat de pastoor bedoelt.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
10-4-2011 11:20:55
Ne de communie hadden wij een bezinningstekst als dank aan onze ouders (het verhaal van de tak die dan een fluit wordt) en daarna het slotgebed. De zending en zegen is een laatste woordje van de pastoor aan jullie gericht. Dus misschien kan je jouw zending en zegen als slotgebed gebruiken en iets anders zoeken voor de zending?
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires