TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
An
25-5-2012
|
10-4-2011 12:38:18
Oei, moeilijke situatie... Misschien maar wachten en nadien een bedankje afgeven? Succes met deze situatie!
|
|
kelly
22-7-2011
|
10-4-2011 12:39:23
Hallo, Wij bekostigen onze trouw zelf en weet dat men schoonfamilie na den trouw ons wat ruim zullen schenken. Mijn ouders zijn uiteen en mijn moeder betaald men kleed en de fotograaf en een sitytrip nr keuze. Men papa geeft ook iets na onze trouw. Wat wij dus doen is de dag zelf hen allemaal een foto van ons geven met kader waar onze naam in gegraveerd staan afgeven . En dan na den trouw de ouders een bon geven om eens lekker sjiek te gaan tafelen. Elk afzonderlijke prijs dan ! Naar gelang het bedrag we gekregen hebben he! Wat jij ook kan doen is uw ouders voor den trouw zeggen dat er voor hen nog iets belangrijk volgd? Alvast veel succes he! Ps: wat ook word gedaan is jullie ouders op het kaartje vermelden zo weten de mensen dat zij jullie trouw een steunje geven . Natuulijk niet leuk als zijn ouders hun naam dan niet zien staan he.
|
|
Evi
25-8-2012
|
10-4-2011 12:55:01
Waarschijnlijk is het beter om het cadeau aan je ouders achteraf te geven...
Maar langs de andere kant wil je vast dat de genodigden weten dat je je ouders dankbaar bent voor de sponsering. Zoals je zegt, hen eventjes in de spotlights zetten. Persoonlijk vind ik dat de gasten wel mogen weten wie gesponserd heeft en wie niet. Het is echter heel moeilijk om dit subtiel, niet-kwetsend aan te pakken. Eigenlijk zou het je schoonouders niet mogen kwetsen, het is nogal logisch dat je je ouders, die stevig bijdragen, extra wil bedanken. Helaas ligt het niet altijd zo vanzelfsprekend.
|
|
Gitte
14-4-2012
|
10-4-2011 14:31:16
Euh... ik dacht altijd dat het bedankje van de ouders op een trouwfeest was om hen te bedanken voor alles wat ze voor je gedaan hebben? Niet alleen voor de financiële bijdrage aan het trouwfeest, maar ook de opvoeding, kans op studeren, en natuurlijk alle liefde die je gekregen hebt ;-)
Niet iedereen heeft de financiële mogelijkheden om het trouwfeest van de kinderen te betalen en ik vind het echt niet nodig om de gasten daarop te wijzen. Het is maar netjes om op het feest zelf beide ouders op dezelfde manier te bedanken. Je kan dan achteraf nog altijd een extra cadeautje aan jouw ouders geven om hem duidelijk te maken dat je het ontzettend apprecieert. Zo wordt er niemand gekwetst of in verlegenheid gebracht (ook de bruidegom niet waarvan de ouders niet bijdragen...)
|
|
Sylvie
8-7-2011
|
10-4-2011 14:48:20
Ik ga helemaal akkoord met wat Gitte hierboven zegt. Bedanken is niet voor het gekregen geld, maar voor wat de ouders voor jullie gedaan hebben en nog steeds doen. Indien je dit graag wil, kan je je ouders achteraf bedanken voor de financiële hulp door eens samen te gaan eten, samen een uitstap te maken, ... of wat jullie ook willen.
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
10-4-2011 16:03:29
Hoi! Bij ons dezelfde situatie maar omgekeerd. Toch gaan we ook mijn ouders bedanken! Wat maakt het uit wie wat betaald, de mensen die aanwezig zijn op jullie trouw moeten dat toch helemaal niet weten?! Wij bedanken onze ouders sowieso... gewoon omdat ze ons op de wereld hebben gebracht en omdat ze ons opgevoed hebben om te worden zoals we nu zijn, niet omdat ze onze trouw betalen :) Succes nog
|
|
Heidi
7-7-2012
|
10-4-2011 17:52:22
Ik zou mijn genodigden helemaal niet willen laten weten wie nu wel/iet sponsorde,
daarentegen wil ik onze ouders bedanken om zich altijd voor ons ingezet te hebben, alles voor ons gedaan te hebben... Dààr gaat inderdaad de "bedanking" om.
Wil je je ouders extra bedanken, Doe dat dan privé, speciaal voor hen.
|
|
Ellen
17-9-2011
|
10-4-2011 18:50:15
merci voor de tips ladies! Komt volledig in orde ;-)
|
|
Cindy
5-5-2012
|
10-4-2011 20:20:31
Inderdaad,
de bedanking op het huwelijksfeest gaat meer om wat de ouders hebben gedaan om van jullie te maken wie jullie geworden zijn.
Het is helemaal niet de bedoeling dat iedereen op het feest weet dat de ouders van de ene partner meer kan/wil geven dan de andere. Elk kent de grenzen van zijn portemonee en niemand heeft daar zaken mee.
Wij hebben dat probleem nu niet vermits we alles zelf betalen, maar mijn mama (papa is al lang geleden gestorven) zal een even grote bedanking krijgen dan zijn ouders op de dag zelf.
Er komt ook zeker een bedanking voor de getuigen, maar zeker niet te vergeten mijn ventje zijn zus, die ervoor zorgde dat we nu samen zijn. Ook onze kindjes worden niet vergeten.
Zo wordt niemand vergeten en hebben ze allemaal eens op een voetstukje gestaan. Een gelijk cadeautje voor beide ouders, gelijk voor beide getuigen en gelijk voor beide kindjes (van elk van ons is er eentje van dezelfde leeftijd, hij heeft nog een oudere zoon die gehandicapt is, maar zeker ook zijn deel zal krijgen).
De mensen die je echt graag hebt, die belangrijk zijn voor je, die bedank je op het feest zelf, en achteraf kun je dan altijd nog iets extra doen voor de grootste sponsors.
Groetjes,
Cindy
|
|
eline
20-5-2011
|
10-4-2011 21:47:27
cadeaus hoeven zelfs niet, iedereen zijn mening daarover natuurlijk mijn vriend bedankt zijn ouders en mijn ouders met een gedicht in de mis die hij opdraagt aan hen vind ik mooi het feest kost al geld genoeg, heb geen zin om weer cadeaus te kopen (behalve voor die megaaaaa schattige bruidjeskindjes :) eline x
|
|
heidi
|
11-4-2011 8:36:01
Toen wij trouwden bekostigden wij ons feest zelf...
Mijn ouders legden iets bij mijn kleed bij en van zijn ouders kregen we veel meer...maar mijn ouders hebben 4 kinderen dat ze hetzelfde willen geven (waarvan er nu 2 gaan trouwen op korte tijd), mijn man heeft alleen nog maar een zus dat nooit zal trouwen...
mijn man zijn ouders kunnen iets meer geven, dat weten ook mijn ouders, en dit vonden ze al moeilijk...maar we behandellen toch iedereen hetzelfde, wat we van de een financieel wat meekrijgen krijgen we van de ander met veel hulp...
wij hebben ze beiden hetzelfde behandeld, een filmpje gemaakt om hen te bedanken, bloemen gegeven en na het huwelijk mochten ze zelf wat foto's uitkiezen dat de fotograaf dan inbond...
|
|
Evelien
4-6-2011
|
11-4-2011 9:46:35
Bij ons is de verdeling van de kosten die de ouders betalen absoluut niet gelijk. Dit doet echter niet af aan het cadeau dat we hen gaan geven. Ieder krijgt evenveel voor de opvoeding, alle liefde, hulp... die we van hen gekregen hebben. In onze speech zullen we hen bedanken en de kado zullen we hen later geven.
We laten hen de keuze tussen een ingekaderde foto of een fotoboekje met verschillende kleine foto's van de reportage.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
11-4-2011 11:56:36
Helemaal akkoord met Gitte!
Trouwens, de andere gasten geef je toch ook geen ander bedankingetje of goedkopere foto, omdat hun cadeau misschien minder is dan iemand anders...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|