Terug naar overzicht
Hoi Katrien, Wouter en ik wouden ook op citytrip gaan en we zijn toen tot de conclusie gekomen dat een week op reis praktisch evenveel kost als een citytrip (meestal is de vliegreis de grote kost)
wij boekten bij onze citytrip vlieger en hotel apart. naar Rome gingen wij met Ryanair. We boekten een hotel via NH hotel keten (google NH hotels intikken en je zult de site wel vinden) NH hotels vind je in héél veel grote steden doorheen Europa, zijn eigenlijk redelijk zakelijke hotels, maar altijd dik in orde en proper ! (logies+ontbijt nemen wij dan). Je bent uiteindelijk enkel om te slapen in je hotel. En dan zoek je via Ryaniar een goedkope vlucht uit. Dan met de taxi naar je NH hotel. MEestel kan je op google.maps wel altijd goed utizoeken hoe ver alles van elkaar ligt... Wij hebben in Rome maar 2 x de taxi genomen; naar ons hotel en dan na 5 dagen opnieuw naar de luchthaven. De rest hebben we allemaal te voet gedaan (pijnlijke voeten aan over gehouden, maar dat is eigen aan een citytrip denkek!)
En gewoon via de site van www.neckermann.be kan je ook al veel leuke dingen vinden, dan heb je het volledige pakket ineen. vlieger + hotel. tenzij je voor autovakantie kiest.
Een city trip is nu niet de meest goedkope formule van reizen. Indien je toch een city trip wilt doen, zou ik richting Praag - Budapest trekken daar kan je nog tegen redelijke prijzen eten enzovoort.
Hey, Wij hebben een tijdje geleden onze citytrip voor 6 dagen naar Rome geboekt. Wij hebben geboekt via Neckermann, dus gewoon met de vlieger en een driesterrenhotel met ontbijt. We hadden chance denk ik, voor een goede 700 euro voor ons tweetjes zijn we gesteld :)
zeker niet naar Parijs gaan voor een goedkope citytrip! wij zijn in februari geweest voor 4 dagen en met dat geld konden we een week all-in naar kreta gaan... maar ja... het is wel eens de moeite om te doen natuurlijk... groetjes
Wij zijn via euroreizen.be al een paar keer op citytrip geweest. De site regelmatig in de gaten houden en de prijs kan echt enorm verschillen als je veranderd van datum. Wel de moeite om eens te bekijken. Via een bon uit de Flair gaan wij begin Juli voor 4 dagen naar Londen. Het is inderdaad wel zo dat je soms een week naar de zon kan voor de zelfde prijs als een citytrip *
ryanair biedt relatief goedkope vluchten in europa... Hotels zoek ik meestal via www.booking.com. Ik ben eind vorige zomer 4 dagen in rome geweest alles in (hotel eten, uitstapjes, openbaar vervoer, vliegtuig e.d. waren we aan 400euro voor 2personen. Groetjes, Celesta
Ik zou ook zeggen Praag. Zeer mooie stad. Je kunt alles perfect te voet doen, want ligt allemaal redelijk centraal rond het centrum. Qua eten en drinken valt dit zeer goed mee. Wij hebben denk ik telkens gegeten voor nog geen 15 euro samen. Echt een aanrader. Groetjes Hannelore
Barcelona!!! Superleuke stad, wij zijn geweest via Neckermann geloof ik, B-hotel! Echt een aanrader!
steden weet ik niet, nog nooit op citytrip geweest. maar ik zou zowiezo al boeken via een hollandse site (bv arke.nl) vele goedkoper!
Hey!Ik werk zelf in een reisburo!Je kan best een stad nemen waar veel op wordt gevlogen : bijv. Barcelona, Madrid, Rome, Praag, ... Als je bijv. een Sevilla neemt, zijn er weinig vluchten naar en betaal je meer.Gouden regel : hoe vroeger je kan boeken, hoe goedkoper!!!Brussels Airlines, Iberia, Alitalia, ... beginnen ook met supergoedkope prijzen!Goed in de gaten houden wanneer de boekingen voor jullie honeymoon beschikbaar zijn!Een tip : ik zou de boeking niet opsplitsen en bij één touroperator boeken (Thomas Cook/Jetair/Neckermann). Zo heb je automatisch een annulatieverzekering inclusief.We hebben heel wat mensen gehad (bijv. met aswolk, stakingen, ...) die hun reis hadden opgesplitst en als er dan iets gebeurt, hebben ze totaal geen rechten!!!! Veel succes!