Patrizia
2-6-2012
|
12-4-2011 11:00:55
Hoi wij gaan de tafels nummeren en aan de ingang van de zaal gaan we een soort prikbord zetten en daar telkens de lijstjes met het tafelnummer en dan de namen van de personen die aan die tafel gaan zitten. Voor ons is dit gemakkelijker en dan verloopt het ook wat vlotter, anders gaan ze daar maar staan en weten ze niet waar te zitten (heb dat al aan de hand gehad op een bruiloft en is echt wel ambetant)
Heb er een voorbeeldje van gezien op internet...maar vind het nu niet meteen terug...
groetjes!! veel succes x
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
12-4-2011 11:08:58
Wij geven ze ook een tafel maar geen stoelnummer ... Ik vind het ook onnodig werk. De meeste zijn toch groot genoeg zeker.... En als ze de mensen niet kennen, zullen ze wel kennis maken!
|
|
Sara
28-5-2011
|
12-4-2011 11:14:51
Wij geven de gasten een bepalde tafel, geen echte stoel. Aan de tafel gaan ze zitten waar ze willen. Op die tafel staat een bepaalde kleur ballon, de namen van die tafel worden afgeroepen en naar die tafel gebracht. Op die tafel staat voor elke genodigde een zelfgemaakt eendje in dezelfde kleur als de ballon en met snoepjes in. Dit als bedanking.
Wij moeten dit wel doen, aangezien we wel personen uit elkaar moeten houden, net als de 2 schoonfamilies langs mijn vriend zijn kant. Die kunnen ook wel moeilijk doen en dit wilden we allesbehalve vermijden. Zo hebben wij al ons steentje bijgedragen tot het voorkomen. De rest is aan hun
|
|
Sylvie
8-7-2011
|
12-4-2011 11:16:15
Bij ons ook een tafel, maar geen paste plaatsen. We zetten de mensen wel zo samen dat ze elkaar of toch minstens een aantal mensen goed kennen.
|
|
Evelien
4-6-2011
|
12-4-2011 11:34:34
Wij zullen de mensen wel vaste plaatsen geven omdat we bepaalde mensen samen aan een tafel (moeten) zetten en ze wel met elkaar door 1 deur kunnen maar om nu een hele avond naast elkaar te zitten. Om te vermijden dat deze mensen toevallig de laatste aan tafel zijn en verplicht naast elkaar komen te zitten zullen wel een bedankje op elk bord leggen met daar een naamkaartje aan => 2 vliegen in 1 klap...
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
12-4-2011 11:35:31
Hoi Kim! Wij geven de gasten ook een vaste tafel, maar wijzen geen plaatsen toe. Mijn zus is afgelopen zomer getrouwd en heeft het ook zo gedaan. Dat gaf zeker geen problemen, extra werk, ... + je kan ook niemand tegen het hoofd stoten he? Vrienden van ons zijn 2j geleden getrouwd en hadden dit wel gedaan. Niet iedereen was toen te spreken over zijn gekozen stoel... Groetjes -X-
|
|
Ce
13-9-2013
|
12-4-2011 11:48:22
Ik ben ook voorstander van een vaste tafel, maar geen vaste stoel.
Ik zou zeker wel vaste tafels geven, anders gaan mensen mss helemaal verloren zitten bij anderen die ze totaal niet kennen, of niks gemeenschappelijk mee hebben.
Of er gaan mss gezinnen met 4, ergens 2 per 2 moeten gaan zitten...
Op personneelsfeesten merk je vaak dat groepen uit elkaar vallen doordat er plaatsen of tafels worden toegewezen. En je zit toch graag bij mensen die je graag hebt, niet? :)
En wie weet beter dan het bruidspaar wie waar past?!
|
|
Kelly
4-6-2011
|
12-4-2011 12:13:07
Wij doen vaste tafel maar geen vaste stoel, zo kunnen de heren eventueel samen zitten en de vrouwen samen om goed te kunnen "sjouwelen" tijdens het eten.
|
|
Ineke
18-6-2011
|
12-4-2011 12:19:17
Net zoals de meeste geven wij de mensen geen vaste stoel aan tafel. We wijzen wel iedereen een tafel toe, zodat familie bij elkaar zit, voetbalvrienden bij elkaar zit, ...
|
|
Kim
21-5-2011
|
12-4-2011 12:28:55
Ja uiteraard gaan we wel vaste tafels geven, anders wordt het een soep :)
Het ging vooral over de vaste plaatsen aan tafel .. Ik blijf dus bij mijn eerste gedacht ;) Straks nog eens over hebben.
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
12-4-2011 12:56:36
Wij hebben een receptie met aansluitend dansfeest (enkele tafels voor de oudere gasten en reeceptietafels voor de anderen). Wij dachten geen tafels, noch stoelen toe te wijzen.
Zouden jullie aanraden om ook bij ons (zonder eten), tafels toe te wijzen?
Groetjes,
Ingrid
|
|
Sylvie
8-7-2011
|
12-4-2011 13:03:35
@Ingrid Zeker niet! Bij ons is het ook de bedoeling dat tijdens het dansfeest de gasten overal waar ze maar willen kunnen gaan zitten. Bij een receptie kan je makkelijker eens van plaats wisselen. Bij het eten is dat voor de hele avond dat je bij dezelfde mensen zit, dus daar vind ik het wel anders.
|
|
Celesta
22-10-2011
|
12-4-2011 13:19:29
Hier ook vaste tafels, maar geen vaste plaats aan die tafel.
|
|
Kirsten
13-5-2011
|
12-4-2011 13:30:57
wij doen vaste tafels en vaste plaatsen... op eigenlijk bijna alle trouwfeesten waar wij al geweest zijn was dat zo... en op diegene waar dat niet zo was, was het precies wel wat zoeken wie waar zou zitten... het kan dan ook zijn dat de laatste mensen om aan tafel te gaan de overgebleven plaatsen moeten nemen en uit elkaar zitten of zo... uiteindelijk denk ik dat we de mensen wel genoeg kennen om ze goed te zetten en ja voor iedereen goed doen kan je toch niet hoor ;-)
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
12-4-2011 14:06:49
Hier idem zoals bij Kirsten...
Een mening hierover kan ook al eens samenhangen met positieve of negatieve ervaringen die je zelf al eens hebt gehad bij een bepaald systeem .
|
|
Joke
21-5-2011
|
12-4-2011 14:14:24
Wij geven een vaste tafel maar geen vaste plaatsen omdat ik het zelf niet leuk vind om op een vaste plaats te moeten zitten. Ik was onlangs op een trouwfeest waar iedereen vaste plaatsen had (man vrouw man vrouw...) en ik vond dit niet zo leuk. Ik zit al elke dag (heel graag trouwens) bij mijn ventje en op zo'n avond wil ik dan eens lekker kunnen kletsen met de andere girls.
|
|
Stephanie
|
12-4-2011 17:15:18
Wij geven vaste plaatsen aan tafel. We hebben ze ontworpen zoals onze uitnodigingen en ik vind dat een extra leuke toets. Op de meeste trouwfeesten waar wij al zijn geweest, kregen we ook vaste plaatsen. Op die manier kan iedereen snel gaan zitten en moeten ze niet tellen om genoeg plaats tussen te houden om koppels bij elkaar te houden bijvoorbeeld.
|
|
Brenda
10-9-2011
|
12-4-2011 21:46:50
Bij ons vaste tafel maar geen vaste plaatsen.
De meesten zitten aan tafel bij allemaal mensen die ze kennen dus dat lijkt me weinig problematisch.
Tafels zijn maximaal 10 personen, sommige kleiner.
2 tafels zijn 'de overschot bij elkaar', ttz de koppels die we echt niet weten bij wie te zetten zetten we samen aan 1 tafel dus misschien dat we die wél een vaste plaats geven in functie van hun beroep/interesse/hobby om meteen gespreksstof te vinden met de hen onbekende tafelgenoten.
|
|
Stephanie
10-6-2011
|
13-4-2011 15:27:42
Ik ga de mensen hun tafel of tafels (als de groep iets groter is) toewijzen en dat ze hun plan trekken. Je kan nooit voor iedereen goed doen dus dan is het al zeker niet onze schuld als mensen naast iemand zitten waar ze liever niet naast zouden zitten...
Bij ons werd dat nu ook niet echt gedaan hoor, enkel een tafelaanduiding dus ik zou zeggen maak je er zeker niet druk in en laat ze hun eigen ding doen!
|
|