TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Bruidje
28-4-2012
|
13-4-2011 10:16:18
Hey Elien! Wij trouwen om 11u45 voor gemeentehuis en dan om 12u30 voor de kerk. Beiden liggen op een hele kleine afstand van elkaar, maar onze ceremoniemeester vond een halfuur vrij nipt, daarom hebben we voor een kwartiertje extra gekozen. Mijn zus had slechts een halfuurtje tussenin en we hebben ons echt moeten spoeden. Er waren mensen die nog even een toiletstop wilden maken, maar dat was geen optie meer... :-) Ik ben blij met mijn kwartiertje extra! Voor de mis zou ik baseren op je genodigden-aantal + een aantal extra. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf : mijn toekomstige (wat klinkt dat leuk he? ;-)) zit in een sportvereniging. Die mensen nodigen we niet uit op het avondfeest, maar zijn bijna allemaal van onze 'hometown' dus zouden wel eens naar de mis kunnen komen... Och, als ze op zijn, moeten ze maar samen kijken he!? Veel succes nog!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 10:18:22
Ik zou toch 14u30 nemen. Foto's nemen duurt echt niet lang (zeker niet langer dan een kwartier), want later die dag (of vroeger) zullen er nog wel foto's genomen worden (bv. bij het binnen- en buitengaan van de kerk). 14u15 lijkt me dan wat vroeg, want een half uurtje heb je niet nodig. Het zou vreemd zijn dat je daar dan nog een half uur buiten moet staan...
Wij waren ook iets te vroeg aan de kerk, maar bleven dan nog even om de hoek in de koets wachten. Dat kan bij jullie dan natuurlijk niet...
Ik hoop dat je schitterend weer hebt, maar het kan evengoed regen zijn... Dan sta je daar een half uur in de regen... Dus nee, ik zou 14u30 nemen. Desnoods kan je bij het verlaten van de kerk nog foto's nemen. Of een paar extra bij het binnengaan.
|
|
Leen
28-5-2011
|
13-4-2011 10:20:25
Ik wil jullie planning niet breken maar... ben je er zeker van dat je in de namiddag kan trouwen voor de gemeente? Er zijn heel veel gemeentes die op zaterdag enkel trouwen in de voormiddag!
Moest je kunnen trouwen in de namiddag zou ik gaan voor 14.15 uur. Zoals je zegt worden er foto's gemaakt als je het stadhuis buiten komt, de mensen die aanwezig zijn willen je feliciteren (geloof me, daar kunnen ze niet mee wachten!) en stel dat de burgerlijke trouw door één of andere reden een beetje uitloopt..?!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 10:21:13
Oh ja, en over het aantal misboekjes... Tja, dat hangt er wat vanaf, hé! Hebben jullie een grote familie en vriendenkring? Ben je actief in verenigingen of zo? Zullen er collega's komen? ...?
Wij trouwden op een vrijdag (in het bouwverlof) en hadden 150 boekjes. We hadden er nog maar 20 over... Dus ja... Maar ik heb wel een héél grote familie (mijn man een kleine familie), er waren heel wat vrienden, collega's, kinderen van op school, mensen van de parochie,...
|
|
Kendra
21-5-2011
|
13-4-2011 10:26:32
Ik zou een kwartiertje vroeger nemen gewoon om alle stress te vermijden. Ik zou anders al op mijn uurwerk zitten kijken tijdens het burgerlijk huwelijk. Voor de misboekjes kan je er beter teveel hebben dan te weinig vind ik.
|
|
Patricia
2-6-2012
|
13-4-2011 10:41:06
Amai, jij hebt geluk! Je kan trouwen in de namiddag op zaterdag èn je kan het nu al vastleggen. Pffff niet eerlijk, wij kunnen geen van beide. Maar ik gun het jullie zeker hoor!!Ik begrip gewoon niet dat de verschillen tussen de gemeentes zo groot is op diverse vlakken!
Ik zou zeker 14u15 nemen. '30 gaan zo voorbijvliegen en je hebt reserve. Beter dat dan je al meteen te moeten opjagen. Desnoods leg je een paar gekoelde flessen bubbels in de auto, niemand zal het wachten dan erg vinden
Voor het aantal boekjes, geen flauw idee, sorry.
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
13-4-2011 10:43:50
Hoi!
Wij trouwen voor de gemeente op 14uur, voor de kerk om 14u30.
We moeten enkel de straat oversteken en zijn er, dus dat duurt maar 2minuutjes.
De ceremonie voor de wet is een kwartiertje à 20 minuten... genoeg tijd dus om een foto of 10 te nemen, de straat over te steken en aan de mis te beginnen :)
|
|
Cindy
5-5-2012
|
13-4-2011 11:24:14
Best ook eens vragen op het gemeentehuis:
Kan je nog zo laat trouwen op zaterdag? Bij ons in Bredene is de laatste trouw op 13u op zaterdag.
Hoe lang duurt het bij jullie op de gemeente voor de burgerlijke trouw en wordt er een glas aangeboden namens de gemeente? In Bredene duurt het 15 min. maar er wordt een glas aangeboden, dus alles samen gauw een half uurtje. Dan kun je beter dat kwartierje extra voorzien.
Dus alles goed navragen op de gemeente en daar je beslissing een beetje naar sturen.
Als je echt na een kwartier al buiten staat ga je genoeg hebben als je om 14u30 voor de wet trouwt. Anders dat extra kwartiertje vroeger voorzien.
Groetjes,
Cindy
|
|
Elien
15-6-2019
|
13-4-2011 11:43:15
Hey,
Bedankt voor de vele reacties!!!
Ik heb begin februari op het gemeentehuis geinformeerd en het is inderdaad mogelijk om op een zaterdagnamiddag te trouwen.
De burgerlijke trouw zou 15 minuten duren en er is geen mogelijkheid tot recptie in het gemeentehuis achteraf.
Reacties en meningen zijn nog steeds welkom :)
groetjes,
Elien
|
|
Ineke
18-6-2011
|
13-4-2011 11:53:45
Hey Elien
Wij moeten ook de straat maar oversteken om van het gemeeentehuis naar de kerk te gaan en hebben er ook maar een half uurtje tussen genomen.
Voor de misboekjes is het bij ons ook een pure gok, ik heb ongeveer 80 exemplaren gedrukt. Ik heb er geen flauw idee van of dit genoeg is of niet
|
|
Elien
15-6-2019
|
13-4-2011 12:04:47
Hey Ineke,
Hoe doen jullie dit voor de misboekjes, leggen jullie 1 boekje per twee stoelen?
Deelt iemand deze uit.
Of dienen de mensen zelf een boekje te nemen bij binnenkomst in de kerk?
Groetjes,
Elien
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
13-4-2011 12:20:41
Hoi,
Wij nemen op aanraden van de mensen van de gemeente én onze fotograaf maar een half uur tussen gemeentehuis en kerk (beiden liggen schuin over elkaar). Het burgerlijk huwelijk duurt maximum een kwartier: ze zetten er nogal de vaart in naar het schijnt!. Onze fotograaf heeft veel werkervaring in onze gemeente en verzekerde ons ervan dat een half uur voldoende is.
Groetjes
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:36:57
Nog ivm de misboekjes: bij ons deelde mijn collega met haar kinderen die uit! ;-) Voor de suite had ze de boekjes op de stoelen gelegd.
|
|
Ineke
18-6-2011
|
13-4-2011 15:26:43
Wij hebben een ceremoniemeester en die deelt de misboekjes uit bij het binnengaan van de kerk. Wij geven elke persoon een misboekje, geen misboekje per koppel.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|