TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Patricia
2-6-2012
|
13-4-2011 11:01:24
Dit is er misschien eentje... persoonlijk vind ik die prachtig.
De parabel van de zandkorrels...
Eens was er een jonge vrouw. Op de vooravond van haar huwelijk stond ze bij haar moeder en keek naar de zon die onderging in volle zee. Toen vroeg ze: “Moeder, mijn vader houdt van je en is je altijd trouw gebleven. Wat moet ik doen opdat mijn man me steeds meer zou beminnen?” De moeder zweeg en dacht even na... Dan bukte zij zich en vulde elke hand met zand. Zo kwam ze bij haar dochter staan. Stilzwijgend knelde ze de vingers van één hand steeds feller om het zand. Hoe krampachtiger zij haar hand balde, hoe sneller het zand eruit gleed. Toen zij haar hand opende, kleefden nog maar enkele vochtige korrels aan haar handpalm. Maar haar andere hand had ze open gehouden als een kleine schaal. Daar bleven de zandkorrels liggen en schitterden in het licht van de ondergaande zon. Toen keek de moeder haar dochter aan en zei zacht: “Dit is mijn antwoord”.
|
|
Selena
18-6-2011
|
13-4-2011 11:29:38
Wil je dan verzen uit de bijbel ivm handen?
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
13-4-2011 11:43:09
Ik heb zo een powerpoint over "de legende van de ringvinger"
Als je wil mail ik het je door. Laat wel berichtje achter, anders ga ik at weer vergeten!
|
|
julie
28-5-2011
|
13-4-2011 12:45:36
Ik ken geen teksten, maar ik denk wel onmiddellijk aan dat liedje van 'Jewel' .
Ik ken de exacte titel niet, maar eens googelen onder 'My hands are small i know...'
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:06:34
Vergevingsmoment:
Wacht niet tot morgen, om wie ontmoedigd is de hand te reiken, want jij kunt nieuwe horizonten openen en een houvast zijn.
Wacht niet tot morgen, om wie het uitstekend doet van harte te feliciteren, want jouw aanmoediging mist hij wellicht om in zichzelf te geloven.
Wacht niet tot morgen, om de mens te danken die onnoembaar veel voor jou betekent, want op dit woord wacht hij wellicht tevergeefs.
Wacht niet tot morgen, om elk misverstand uit te praten en mekaar weer te verstaan, want uitstel kan de barst te groot maken om die nog te herstellen.
Wacht niet tot morgen, maar zet vandaag nog zelf de eerste stap, om anderen gelukkig te maken en om nieuwe kansen te scheppen.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:07:23
Zegening van de ringen
Priester:
Hoe fijn zit het allemaal in elkaar, hoe heerlijk is het dat de ene mens de hand kan reiken aan de andere. Heerlijker nog, dat deze handen elkaar zo kunnen drukken, dat ze ineens bij elkaar gaan horen, dat deze handen elkaar leiden, koesteren en beschermen. Dat ze elkaar warmte en liefde geven, dat ze samen werken en rusten.
Deze handen versieren we vandaag met het teken van hun trouw, het teken van het eindeloos geluk, waarvan het begin een diep mysterie is en waarvan we hopen dat er nooit een eind aan komt.
Heer, geef dat Els en Kris een leven lang de handen in elkaar kunnen leggen en gelukkig kunnen terugblikken op wat ze samen verwezenlijken.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:09:03
Zoiets voor op de voorkant van het boekje?
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:10:23
Wij hadden:
Huwelijkszegen
Zegen Véronique en Robby. Zegen hun handen, opdat ze niets zouden verbergen,
maar alles delen wat het leven hen schenkt. Zegen hun ogen, opdat zij elkaar in de ogen zien en stilzwijgend verstaan wat er in de andere omgaat. Zegen hun monden, opdat zij lieve woorden spreken tegen elkaar en elkaar bevestigen in de waarheid. Zegen hun oren, om de verborgen vragen van de ander te verstaan en te luisteren naar hun hart. Laat hun huis een thuis blijven waar het prettig wonen is en waar iedereen welkom is.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:13:54
Eerste lezing:
Gisteren heb ik een echtpaar gezien. Hij was boven de tachtig. Zij nauwelijks iets jonger . Een beetje buiten adem stapten ze tegen de straathelling op. Hij had spierwit haar, zij had blauwe ogen met rimpeltjes om te zoenen. Hij leek een beetje last te hebben van astma, zij van reuma. Ze keken naar elkaar en hielden elkaars hand vast. Ik ben heel zeker dat ze een hele bende kleinkinderen en achterkleinkinderen hebben. Dat zij een hele reeks zorgen, ruzies en verzoeningen hadden meegemaakt. Met spaarzame woorden wellicht maar met de wil om bij elkaar te blijven en ook de wil om met elkaar te sterven. Haar blauwe ogen zaten vol vragen. Hij hield haar bij de hand alsof hij haar tegen alles wou beschermen: het oud worden, de aftakeling, de eenzaamheid, de dood. Ik heb hem niet durven vragen of hij haar op een of ander moment ineens minder mooi, minder begeerlijk, minder verleidelijk had gevonden. Ik heb haar niet durven vragen of zij hem dan een maniak, een knorpot of een baasspeler had gevonden. Een kneep, een systeem, een mirakelrecept voor een mirakelliefde bestaat niet. Alleen de liefde bestaat: met haar revoltes, de dode ogenblikken, schaduwzijden en crisismomenten. Een met littekens gemerkte liefde, aangrijpender dan de liefde die niet geleden, niet gebotst zou hebben. Ik heb hen ook niet durven vragen hoe ze dat klaargespeeld hadden. Toen ze twintig waren heeft zij hem wellicht gevraagd: "Gaan we samen dansen?". En hij heeft geantwoord: "Als jij dat graag hebt lieveling." Als ze dertig was: "Gaan we samen naar zee?" "Als jij dat graag hebt lieveling." Later nog: "Gaan we de kinderen eens opzoeken?" "Als jij dat graag hebt lieveling." Daar in de straat, met haar helderblauwe blik, scheen ze te vragen: "Gaan we sámen tot het einde van het leven?" En de wijze waarop hij haar hand vasthield, scheen te antwoorden: "Als jij dat graag hebt lieveling"
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:17:05
Om vooraan in het misboekje te zetten:
Geef mij je hand geef mij ze allebei en zeg me dan heel even dat je niet kunt leven zonder mij.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:18:08
Nog eentje die je vooraan in het boekje kunt plaatsen:
Loop niet voor mij, ik kan misschien niet volgen. Loop niet achter mij, ik kan misschien niet leiden. Loop gewoon naast mij, en geef me je hand. We zullen samen gaan ...
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:19:28
Bezinningstekst:
In het huwelijk zijn de kleine dingen de grote dingen… Het is nooit “te oud” om hand in hand te lopen. Het is eraan denken, van minstens één keer per dag “Ik hou van jou” te zeggen. Het is nooit boos naar bed gaan. Het is een gemeenschappelijk gevoel te hebben voor waarden en doelen. Het is samen de wereld in de ogen kijken. Het is een cirkel van liefde vormen die de hele familie omarmt. Het is woorden van waardering spreken, En op attente manieren dankbaarheid tonen. Het is kunnen vergeven en vergeten. Het is elkaar de ruimte kunnen geven om te groeien. Het is samen zoeken naar het goede en het mooie. Het is niet alleen de juiste persoon “trouwen”, Het is de juiste partner “zijn”.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:22:04
VERWELKOMING
Heb je ook al eens gelopen door een bloementapijt van madeliefjes, op je rug gelegen in’t gras en in de wolken figuurtjes gezocht of een fonkelende sterrenhemel bewonderd.
Heb je ook al eens de lentewind voelen strelen door je haren en je voelen volblazen met nieuwe kracht, de zon je huid weten strelen, een zoen gekregen om weer goed te maken wat je fout deed...
Heb je ook al eens een hand van iemand in jouw hand gevoeld en gedacht een dag zonder jou is een tuin zonder bloemen, is een hemel zonder blauw, is een dag zonder zon...
Op zo'n moment voel je het leven bruisen in je, voel je je echt gelukkig. Zo'n moment is een geschenk, een heerlijk geschenk, waarvan je wou dat het eeuwig zou blijven duren.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:24:14
ZEGENING VAN DE RINGEN
Priester:
Jullie hebben elkaars hart nodig om begrepen te worden, elkaars woorden om gekend te zijn.
Jullie hebben elkaars handen nodig om goed te doen en elkaars voeten om te gaan waar anderen niet gaan.
Deze liefde kent een mooi symbool: de ring. Onvervalt, eindeloos zoals jullie liefde voor elkaar.
Heer zegen deze ringen, laat ze voor Sandra & Pascal een teken zijn van wederzijds trouw en verbondenheid
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-4-2011 14:29:47
Bij de vredewens een hand geven.
Ook mooi: tijdens het 'Onze Vader' staat iedereen recht en geeft iedereen elkaar een hand.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|