TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
7-7-2007
|
14-4-2006 14:39:07
Je kan dit natuurlijk altijd aan je huisarts of gynaecoloog vragen...
Het is idd mogelijk om de pil door te nemen en zo je regels uit te stellen. Je last dan geen zogenaamde "pilpauze" van een week in, maar begint gewoon onmiddellijk aan een nieuwe strip. Gemakkelijk toch! Wat wel mogelijk is, is dat je toch een beetje bloed verliest bij het doornemen van de tweede strip ("spotting" of zoiets noemen ze dat, denk ik).
|
|
Lieve
1-9-2006
|
14-4-2006 14:57:14
Hey,
dit klopt, en er is inderdaad geen enkel risico aan verbonden!
Groetjes, Lieve
|
|
Cindy
8-7-2006
|
14-4-2006 15:01:23
Bij mij net hetzelfde "probleem" en ik heb dan ook nog eens bijbehorende migraine. Maar ik neem nu al eens een keer de pil door zodat tegen mijn trouw mijn regels verschoven zijn naar een weekje vroeger.. en dat mag want idd geen risico's.
Cindy 08/07/06
|
|
An
24-9-2005
|
14-4-2006 15:19:38
Hallo,
Ik had ook uitgerekend dat ik mijn regels zou krijgen op onze trouwdag. Omdat we toch meteen aan kindjes wilden beginnen, ben ik 14 dagen voor de trouw gestopt op advies van de dokter. Ik zou dan 3 dagen later mijn regels hebben en was er dan een maand weer van verlost, dus geen problemen met de trouw. Alleen door de stress enzo van die laatste weken, zijn ze uitgebleven. Heel de dag toen met een tampo, rondgelopen en mijn beide zussen met hun handtas vol reserveondergoed, tampons, verfrissende doekjes e.d., maar gelukkig niet nodig gehad. De laatste dag van onze huwelijksreis waren ze daar. Dus al bij al viel da wel mee. Ik wilde ook zeker niet op huwelijksreis de helft van de tijd menstrueren. Waren trouwens mijn laatste regels tot juli. :-)
Dus, als je echt zeker wil zijn, neem je de pil best door. Dat kan echt geen kwaad als je dat eens een keertje doet. Ik ken veel vrouwen die dat regelmatig doen om de ongemakken niet te hebben. Want dat is nu een van die dingen die we niet kunnen regelen op schema zoals we soms zouden willen.
|
|
Lien
26-5-2006
|
14-4-2006 15:19:52
Hey Karen
Je hoeft daar helemaal niet mee in te zitten ! Ik doe dit nu al vaak voor reizen en dergelijke en heb daar nooit geen ongemakken van ;-)
Groetjes
Lien 26/05/06
|
|
Peggy
23-6-2007
|
14-4-2006 15:28:32
Hey,
Je kan inderdaadje pil doorpakken (en dit op voorhand al eens "uittesten". Een andere mogelijkheid is een staafje laten inplanten in je bovenarm. Dat gebeurt om de drie jaar. dat staafje scheid dagelijks de juiste dosis hormonen af zodat je beschermd bent tegen zwangerschappen. Een HEEL plezante bijwerking. Je hebt gedurende die tijd je regels NIET. Er moet el bij gezegd worden dat sommige vrouwen hun regels wel krijgen en meer dan vroeger. Maar je kan van hetzelfde merk eerst een gewone pil proberen met hetzelfde effect. Op het ogenblik dat je beslist om je gezinnetje uitte breiden, verwijderen ze het staafje en ben je vanaf de dag erna weer vruchtbaar.
Zelf ben ik heel tevreden over dit staafje. Groetjes peggy 23/06/07
|
|
Skiwi
13-5-2006
|
14-4-2006 15:47:40
daar is geen enkel probleem mee , met die door te pakken.
ik ga dat ook doen omdat ik anders ook met mijn regels zit.
Mieke 13/05/06
|
|
kaatje
10-6-2006
|
14-4-2006 17:01:17
Hey, Ik heb meer geluk! Ik krijg mijn regels het weekend voor de trouw en de dag nadat we terug zijn van vakantie. Komt net goed uit. Ik heb het al eens aan de dokter gevraagd om de oil door te nemen. Deze raadde het af, omdat je dan vaak last hebt van een beetje bruin bloed dat afkomt. Ik zou het dan zeker op voorhand eens uitproberen. Katrien
|
|
Veerle
29-10-2005
|
14-4-2006 18:11:13
Ik zou de pil nu al eens een keer doornemen, zodat je regels automatisch verschuiven. Dan heb je nu misschien wel eventjes last van bijwerkingen, maar dan zeker niet meer!
Groetjes Veerle (29/10/2005)
|
|
Kathy
8-7-2006
|
15-4-2006 1:03:12
ik heb altijd de pech dat ik als ik op reis ga mijn regels ga krijgen, en ja, ook nu met de trouw zou ik ze moeten hebben, en ja, ook ik neem dan de pil gewoon een maand langer, heb dit al eerder een paar keer gedaan en heb er nog nooit last van gehad, dus ik zou het doen moest ik van jou zijn want kan me voorstellen dat regels hebben op je trouwdag niet echt leuk moet zijn
groetjes Kathy 08/07/06
|
|
Heidi
24-6-2006
|
15-4-2006 8:06:27
heykes karen,
ik zit ook met dat probleem.ik heb geen pil meer, wel zo'n ring die je moet opsteken. we denken ook aan kindjes en de laatste ring is voor mei. in juni trouwen we endus komt het slecht uit:-/ dus toch nog maar eentje laten voorschrijven en opsteken. op mijn huwelijk wil ik me supergoed voelen :-) ik ken mensen die hun pil constant doornemen, zou ook zonder risico zijn maar daar heb ik persoonlijk toch men twijfels over :-)
grtjs Heidi
|
|
Katrien
18-8-2006
|
15-4-2006 8:55:56
Ik zelf moet nu noodgedwongen een pil nemen waardoor ik geen regels heb. Maar de gewone pil doornemen is echt niet zo gezond hoor dames. Je zwiert je hele cyclus door elkaar. Da's net als een auto waar je iets aan ontregeld, rijdt ook niet goed meer. Nu, zelf stop ik een maandje voordien in de hoop zo snel mogelijk zwanger te worden en hoop ik natuurlijk ook om de dag van mijn trouw mijn regels niet te hebben, maar is het zo, dan is het zo. Zenuwen stellen ze vaak ook al uit dus... Duimen...
|
|
Debra
11-8-2006
|
15-4-2006 10:24:49
Hoi,
Als je meerdere malen na elkaar je pil zou doornemen is het niet gezond maar voor die ene keer kan dat zeker en vast geen kwaad! Ik heb ooit 1 keer mijn pil doorgenomen omdat we op reis vertrokken! Ik was bang dat ze toch gingen doorkomen maar toch niet! Doe dat maar want er is toch niets dat ambetanter is dan op je grote dag met tampons of maandverbanden te zeulen!
Debra 11/08/06
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
15-4-2006 12:53:45
Het is niet omdat je jezelf goed voelt bij het doornemen van de pil dat het geen kwaad kan. Dit kan wel kwaad! De pil bestaat uit hormonen en als je de pil doorneemt dan foefel je gewoon met je hormonen en dit kan altijd kwaad!
|
|
Silvie
|
15-4-2006 14:38:00
Hoi, ik heb ook al vanalles zitten uitrekenen en ik heb geluk. Op de dag dat ik trouw zit ik nog in een pilweek. Een tijdje terug heb ik ook uitgebreid gebeld met mijn huisarts(ook een vrouw)omdat ik mijn regels net voor of netna een weekendje center parks ging krijgen. En ik had daar ook niet echt zin in! Ik vroeg haar ook om de pil door te nemen. Ze raadde me dat ten zeerste af.Sommige mensen dan inderdaad kans op doorbraakbloedingen.(Gezondheidsgewijs kan dat naar'tschijnt niet zo veel kwaad. Sommigen mensen doen dat sowieso enkele maanden) Maar ze zei me het volgende. Je hebt dus telkens 3 weken dat je de pil neemt. En een stopweek van 7 dagen. Je moet je stopweek telkens wat inkorten. (Niet radicaak, maar elke stopweek een dagje mideren) Van 7 dagen naar 6 naar 5 naar 4 naar 3 (niet minder).Dan komen je regels terug vroeger, na je verkorte stopweek, en kun jet regelen dat je op de bewuste dag je regels niet hebt. Het enige nadeel is dat je daar maanden vooraf moet aan denken (in mijn geval hielp dat toen niet voor center parks), maar als je nog even tijd hebt, zeker aan te raden. Groetjes, Silvie
|
|
Caroline
7-7-2007
|
15-4-2006 17:13:15
Naar aanleiding van deze vraag heb ik nog eens de bijsluiter van mijn pil gelezen en daar staat uitgebreid uitgelegd dat je door gewoon de pil door te nemen je regels kan uitstellen en hoe je dat kan doen (met vermelding dat je dan evenwel last kan hebben van "spotting"). Of het gezond is, dat staat er natuurlijk niet bij en ik denk dat de medische wetenschap daar zelf nog niet volledig uit is. Ik heb onlangs een reportage gezien waarbij verschillende artsen beweerden dat het beter is nooit een pilpauze in te lassen, maar altijd de pil door te nemen... Misschien hangt het ook van pil tot pil af? Ik weet het niet...
Het lijkt me het beste bij dit probleem je arts te contacteren.
|
|
Marjolijn
9-9-2006
|
17-4-2006 18:50:54
Hallo,
Ik heb het ook ooit gevraagd aan mijn huisarts. Hij zei dat het geen kwaad kon maar hij adviseerde wel om het doornemen tot een minimum te beperken. Daarmee bedoelde hij het volgenden. Als je het kan vermijden, neem dan geen twee strips volledig achtereen in. Als het mogelijk is neem dan de ene strip volledig in en dan bv nog maar één week van de volgende strip (als dat juist uitkomt natuurlijk voor je regels). Daarna las je een gewone stopweek in en dan ga je weer verder zoals gewoonlijk. De andere pillen van die tweede strip kan je dan gewoon bewaren voor als je dit nog eens zou moeten doen.
Ik heb dit zo al eens gedaan en had hier totaal geen last van.
|
|
Bert
7-7-2006
|
18-4-2006 18:38:47
Ik ben vroedvrouw en werkzaam bij een gynaecoloog. Wij krijgen veel deze vraag. Daarom nog eens een samenvatting: Het kan echt geen kwaad om je pil eens door te nemen, zelfs geen twee volledige strips na elkaar. Maar als je kan neem dan, zoals Marjolijn ook zegt, liefst geen volledige strip in,maar stel ze een of twee weken uit. Stel je maandstonden ook geen meerdere keren uit, zo geraakt je cyclus in de war en heb je meer kans op spotting of tussenbloedingen.
Vele groetjes, Cindy 07/07/2006
|
|
Fieke
7-7-2007
|
18-4-2006 22:08:44
2 jaar geleden heb ik ook eens mijn pil genomen omdat we op vakantie vertrokken. Ik moet zeggen dat ik er wel heel veel last van gehad heb. Een heel gezwollen onderbuik en constant krampen. Na een week de pil door te nemen, ben ik er maar mee gestopt. Ik durf nog niet uit te rekenen, maar hoop alleszins dat ik op onze trouwdag niet met die vervelende maandstonden moet afrekenen. Een vriendin van mijn moeder is dokter en zij zegt dat er binnen dit en een jaar een nieuwe pil op de markt zal komen die je gewoon 6 maanden doorneemt en dus maar 2x per jaar een bloeding hebt. En het zou klinisch bewezen zijn dat dit borst- en baarmoederkanker zou voorkomen! I'll be the first one to test that pill!
Succes, Fieke 7/07/2007
|
|
Carine
10-6-2006
|
21-4-2006 16:22:38
Hallo Karen, Je hebt nog enkele maanden te gaan, dus waarom verander je niet gewoon geleidelijk de eerste inname, zodat je op je trouwdag zeker niet je regels hebt? Ik trouw op 10 juni en ik sta zelf ook huiverachtig tegen het blijven doornemen van de pil, maar ik heb gewoon enkele maanden geleden ipv steeds op een zondag te beginnen innemen, elke maand een dag vroeger ingenomen, zodat ik nu de strip op een donderdag begin en mijn regels telkens op dinsdag krijg. Dus altijd maandstondvrije weekends nu! Groetjes Carine
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|