Nu Online
Momenteel zijn er 282 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eerste idee dagplanning

13-4-2011 15:47:44
Hey allemaal

Om de gemeente en kerk te kunnen reserveren hebben we eerst een deftig dagschema nodig.
Denken jullie dat dit haalbaar is?

Bedankt!

Grtjs
Emy

07u00 ten laatste opstaan
07u30 kapper aan huis
08u30 make-up aan huis
09u00 aankleden
09u30 samenkomst suite + ontbijt (wat koffiekoeken en muffins en sandwiches voorzien) bij ons thuis
10u30 thuis vertrekken
11u00 start plechtigheid gemeente
11u30 gemeente buiten en vertrek naar de kerk
12u00 start viering kerk
13u00 einde viering kerk
13u30 lunch met suite bij ouders (schuin over de kerk) + fotoshoot (suite blijft bij ouders hangen)
16u00 aankomst in de zaal ten laatste + snel opfrissen
16u30 receptie buren, collega's, ...
18u30 einde receptie buren, collega's, ...
19u00 aankomst gasten avondfeest (receptie)
19u45 start diner
21u30 aankomst dansgasten
22u00 speaches
22u30 snijden taart + start 'dessertenbuffet' (verschillende soorten biscuit + chocoladefontein)
23u30 openingsdans
04u00 einde feest (ongeveer)

Emy
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 834

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik13-4-2011 16:03:16

ziet er super uit!

zelf zou ik eventueel wel iets minder tijd voorzien voor de taart en dessert anders ga je enorm laat echt een feest hebben, de mensen die al vanaf 19u op je feest zitten "zitten" dan letterlijk al vrij lang op hun stoeltje.

wat hier dan een oplossing kan zijn is dat je taart en dessertenbuffet gaat splitsen. (ik verondersel dat ze dit laatste ook gewoon gaan laten staan)

je kan zo bv u taart snijden, deze wordt dan schoon in stukskes gesneden en op bordjes gedaan in de keuken en opgediend. iedereen lekker smullen en dan uwe openingsdans en dan al een feestje (iedereen heeft wa den tijd om alles te late zakken de mense vd keuken om alles mooi af te ruien en klaar te zette) en een half uurtje later open ze dan t buffet en wie honger heeft gaat wanneer dem zin heeft

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik13-4-2011 16:12:44

T'ziet er goed uit maar volgens mij heb je te weinig gerekend om te eten. 1u45min om en een voorgerecht en hoofdplat te eten (waarbij je moet rekenen dat de meeste mensen toch 2x zullen nemen) vind ik wat weinig

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-4-2011 16:13:14

Ziet er in orde uit! De bruidstaart wordt normaal gezien onmiddellijk bij het dessertenbuffet gezet, hoor! Niet apart opgediend! Meestal is dit dan ook een niet al te groot stuk, zodat iedereen ook nog andere dingen kan kiezen van het dessertenbuffet. Tegen dat iedereen eens is langs geweest, ben je idd een uurtje verder!
Wij hadden ook onze openingsdans om 23u30. Dat is echt niet té laat! Er zijn dan ook altijd mensen die vrijwel onmiddellijk na de openingsdans naar huis gaan, dus laat dat zo maar staan! ;-)

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik13-4-2011 17:08:25

Hey Emy,
Ik vind zelf persoonlijk de timing voor de kapper/make-up nogal kort...
Zoals Aurelie hierboven aangeeft, lijkt me de timing voor het eten ook nogal krap.
xxxx

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik13-4-2011 17:54:20

de bedoeling is dat het aankleden wat ineenloopt en tot 10u of zo mag uitlopen, 10u30 ten laatste moet ik laar zijn. De mensen van de suite kunnen dan gerust nog iets eten en drinken terwijl ik me klaarmaak.

Voor het eten heb ik niet meteen een oplossing, dat zal ik eens bespreken met de mevrouw van de zaal zelf hoe we dit best aanpakken.

De taart is wel degelijk onderdeel van het "dessertenbuffet". Het is namelijk geen uitgebreid buffet naar keuze toe, maar gewoon verschillende taarten met verschillende smaken (weet nog niet of we er dan eentje van nemen als huwelijkstaart om aan te snijden, of dat ze op zo'n staander komen, dat zien we nog wel. Naast de verschillende biscuits is er een grote chocoladefontein met alles erop en eraan (fruit, koekjes, cake, marsepein, ....)

Bedankt in ieder geval al voor jullie reacties!
Keep them coming! ;o)
grtjs
Emy

An
25-5-2012
 Meld misbruik14-4-2011 10:09:11

Hoi, ziet er goed uit.
Ik heb wel een vraagje: Ik zie dat je om 16.30 een receptie doet voor buren, collega's, ... Om 19.00 start de receptie voor de mensen die naar het avondfeest komen? Wordt dit altijd zo gedaan? Ik dacht dat de mensen van het avondfeest ook al naar de 'eerste' receptie kwamen en dan bleven tot het diner?

Succes!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-4-2011 13:20:19

@An: De mensen van het avondfeest hebben 1u receptie. De mensen die enkel voor het avondfeest worden gevraagd, krijgen meestal 2u receptie. Soms loopt dit ineen, maar dan moet je sommige mensen echt buitenzetten, omdat de avondgasten aan tafel moeten en die andere naar huis moeten gestuurd worden. Daarom dat de meeste mensen liever opteren voor een 'aparte' receptie. Als je de beide tegelijk doet, heb je ook nog het probleem dat er mensen afscheid komen nemen en andere moet je dan weer welkom heten, wat chaotisch kan worden (was bij mijn neef zo).

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik14-4-2011 13:59:32

Hoi An, het is inderdaad ongeveer zoals veronique zegt.
De eerste receptie is zo'n 2u, en is voor een 40tal mensen.
het avondfeest is voor een 80 tal mensen. Het kost dus een stuk minder om hen een aparte receptie van 45min te geven die tevens dan eigenlijk de aperitief is. We moeten wat op ons budget letten (verbouwingen zoals velen hier)
grtjs
Emy

An
25-5-2012
 Meld misbruik15-4-2011 1:06:15

Merci !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...