Jessica
|
14-4-2011 0:31:56
Misschien plakboek met jullie leukste momenten, van toen jullie kind waren tot nu en natuurlijk op een bepaald moment komen de verhalen dan samen?
|
|
sofie
9-7-2011
|
14-4-2011 8:08:49
Wij hebben een dienblad waar onze namen en datum van het huwelijk op staan. In het blad zelf zit een glas met daaronder plaats voor 4 foto's. Hier gaan we foto van baby, eerste communie, plechtige communie en als laatste trouwfoto insteken. Mijn ventje voor zijn ouders, ik voor de mijne. Dit geven we af aan de papa's en de mama's krijgen dan nog een boeket bloemen.
|
|
peggy
18-6-2011
|
14-4-2011 8:41:31
wij maken ook een een album met onze kinderfoto's en foto's gedurende onze relatie, als kado voor de ouders...via blokker of hema kan je dat maken... :)
|
|
Fredie
26-6-2010
|
14-4-2011 8:47:00
6 flessen gepersonnaliseerde champagne ? Met op het etiket van elke fles een foto van jullie met je ouders ? En jullie trouwdatum er ergens onder bvb. In Reims kan je zo'n flessen bestellen, rechtstreeks bij de champagneboer. Niet overdreven duur en het blijft wel een godendrank, he.
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
14-4-2011 8:52:38
Wij kopen waarschijn een zonbon voor onze ouders.... dat is een jaar geldig, mijn vriend's ouders zijn elke maand op reis, mijn ouders zijn vorige maand voor de eerste keer op een vliegtuig gestapt en vonden het voor herhaling vatbaar!
Omdat je toch weet dat ze graag reizen is dat een 'veilig' cadeau
(zonbon van thomascook = www.dezonbon.be )
|
|
joyce
30-4-2011
|
14-4-2011 8:58:23
hoi Kim
Wij geven aan mooie "kaars", maar met theelichtjes ipv een kaars die opbrandt, met de tekst:
als we weten wat liefde is,
komt dat door jullie
groetjes
Joyce
|
|
tima
8-9-2012
|
14-4-2011 9:15:56
als ze modern wonen kan ik geloven dat ze niet zo aan kaders zijn maar een zwart wit of sepia foto op canvas is wel super strak en past in elk modern interieur ik bestel de mijne altijd op http://www.herinneringenoplinnen.nl/home je kan daar ook cadeaubonnen bestellen ik vind ze heel mooi van kwaliteit en heb ze nog nergens goedkoper gezien (oja soms wel maar als je bestelt komt er opeens een hoop verwerkingsen verzendingskosten en komt het toch duurder uit bij deze site zie direct de prijs alles in . kijk ook steeds eens op de site rond belangrijke dagen dan geven ze nog extra kortingen zoals moederdag enz je kan bij hun ook de foto bvb zwart wit en enkel het boeket in kleur laten uitkomen ook heel mooi hoor
|
|
renske
12-8-2011
|
14-4-2011 9:53:57
hoi wij geven een windlicht met foto en gedichtje de onze komen van boutiqueathome je hebt ook ateljee lalyboo ofzo iets is ook een mooie site
|
|
Jo
16-7-2011
|
14-4-2011 10:10:06
Wij hebben voor de ouders een mooi schilderijtje gekocht! Een clown met trieste ogen en een lach... Triest om dat ze een kind 'verliezen' en een lach omdat ze er een 'schoonzoon/dochter' bij krijgen... en ik kan nog wel meer symboliek in die schilderijtjes steken. Zo een schilderij is tijdloos en kan al makkelijker in de woonkamer gehangen worden dan een trouwfoto...
|
|
Julie
22-7-2011
|
14-4-2011 10:40:25
Dag Kim
Mijn papa is ook ballonvaarder. Vanwaar zijn jullie?
Groetjes, Julie
|
|
deborah
28-5-2011
|
14-4-2011 13:16:08
wij laten een "pakketje" graveren: 2 glazen en een flesje champagne
ideeen kan je vinden bij origineel kadootje.nl
mooi resultaat hoor :)
|
|
Brenda
10-9-2011
|
14-4-2011 13:41:56
ik snap wat je bedoelt, mijn ouders zijn ook niet het type die foto's of kaders of dergelijke ophangen in hun huis.
wij zijn niet van plan om geschenken aan onze ouders te geven maar moest ik zoiets doen dan zou ik ze denk ik echt sùper uit eten nemen, Hof van Cleve of Oud Sluis of zo, kwestie van ze een speciale herinnering te geven want daar ga je niet elke week eten.
We hebben oorspronkelijk overwogen ons hele trouwbudget op te souperen in 1 van beide resto's, gewoon uit te rekenen wat het per persoon zou kosten en dan wat ons hele trouwbudget delen door de prijs per persoon en zo wisten we hoeveel mensen we voor onze 'trouw' konden uitnodigen.
Blijf het jammer vinden dat we dat niet doen, mijn aanstaande wou een echt feest mét dansen maar ik kan me inbeelden dat de meeste gasten onze trouw nooit zouden vergeten en nu zal dat wel het geval zijn.
(allez, ik bedoel, ik herinner me weinig details van de trouwfeesten waar ik al naartoe gegaan ben)
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
14-4-2011 14:22:28
Ik heb 2 twintigers (huw zelf voor de 2de keer) en ik zou echt niet van hen verlangen dat ze grote kosten doen aan een cadeau later. Alles is steeds met veel liefde gegeven en hen meer dan gegund...
Een prachtig boeket bloemen met een 'dank u wel voor alles ' lijkt me al een mooi gebaar.
Ouders zitten niet te wachten op grote cadeaus. Een foto op canvas zou ik zelf leuk vinden, maar ik wil dat dan gerust zelf betalen.
Een kus, een goeie knuffel en dank u wel, zegt al genoeg.
|
|
Evelien
4-6-2011
|
14-4-2011 15:18:43
Wij laten onze beide ouder de keuze aangezien het ene koppel iets moderner is dan het andere en we willen hen ook niet dwingen een foto aan de muur te hangen als het hun ding niet is.
Ze mogen kiezen uit een mini-fotoboekje met een 10-tal foto's of een ingekaderde uitvergroting. Zo geven we niets wat ze niet willen.
|
|
Evelien
4-6-2011
|
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
14-4-2011 16:04:21
De aankondiginging of belofte van/voor een kleinkind??? :-))))
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
14-4-2011 16:08:48
Boek een leuk welnessarrangement...! Zo kunnen je beide ouders ook wat bekomen van de afgelopen weken en bijhorende stress? Of voor jou en je mama? Maar ja, wat doe je dan met je papa en de rest? Mijn ouders zijn ook heel modern en zouden zo'n grote trouwfoto aan de muur echt niet zo mooi vinden, dat is gewoon hun smaak niet... Voor Kerstmis hebben we een doek laten maken met ons als drie zussen op (ook via herinneringenoplinnen.nl) en daar waren ze superblij mee! Goede service daar, goede kwaliteit en snelle levering. Heb je geen leuke foto met jullie gezin (ouders + jij + broer/zus)? Of laat een mooie foto maken door de fotograaf per gezin tijdens de trouwdag en laat die uitvergroten? Je vriend kan mss hetzelfde doen met zijn gezin? Of allemaal samen? Zo heb je toch niet een 'klassieke' trouwfoto maar wel iets leuks voor je ouders...
|
|
Kim
21-5-2011
|
14-4-2011 16:37:54
Hm, nog even een aanvulling: mijn ouders zijn dus echt jong (50) maar zijn ouders zijn dan weer eerder aan de oude kant (70). En iets "passend, gelijk" vinden voor beide is moeilijk. Een wellnessarrangement zie ik mijn ouders wel doen maar die van hem écht niet. Een foto of kaars of zo daar zouden zijn ouders wel blij mee zijn maar die van mij niet zo. Een weekendje Brugge is iets voor zijn ouders maar die van mij doen al zeer regelmatig weekendjes/uitstapjes (nu zitten ze 'n weekje in Italië) dus voor hen is dat niet zo geweldig ..
Ingrid, dat is wel waar en ook mooi wat je zegt .. Maar anderzijds betalen ze ieder de helft van het feest en wil hen dan precies toch wel extra bedanken met iets. Daarom niet persé op de dag zelf, kan ook wel later .. Bloemen is geen optie want allebei de ouders vertrekken meteen na onze trouw op vakantie.
|
|
Marlies
9-12-2011
|
14-4-2011 17:22:29
Beste Kim, Geloof me Brugge heeft exclusieve B&B en onvergetelijke romantische hotelletjes, voor ieder wat. Dat gaan ze echt wel beiden kunnen smaken. En je hoeft toch niet persé voor beiden dezelfde B&B of hotel te boeken? Google maar eens naar B&B in Brugge en je zal zien of ook de kanten van de zee zijn soms prachtige accomodaties bv. in de Haan. Vele groetjes, Marlies
|
|
Kelly
11-6-2011
|
14-4-2011 22:38:09
wij gaan ook een kader geven op het feest zelf met een mooie tekst erin, en nadien mogen ze zelf een foto kiezen uit de fotosessie die die dag getrokken is, ter vervanging van de tekst. maar ik ga ook wel foto's van de ouders apart laten trekken, zodat ze kunnen kiezen of ze ne foto van ons nemen of ene waar ze zelf op staan... gaan het met de getuigen hetzelfde doen...
|
|
Brenda
10-9-2011
|
15-4-2011 0:34:32
@ kim : en ik heb in brugge een artisanaal koekenwinkeltje dus stuur ze dan zeker ook bij mij langs :o)
|
|
Kim
21-5-2011
|
15-4-2011 9:01:23
Juliette's? :) Daar ben ik al geweest :)
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
15-4-2011 10:33:43
Kim,
Ik begrijp je natuurlijk wel en het gebaar en gedachte is super lief.
Daarom hieronder nog enkele tips:
Volgende bestemming lijkt me ook leuk: www.deboerderie.be
Misschien om met zijn zessen te doen? Ik ben er nog niet geweest, maar gezien op TV.
Of een champagne weekendje samen met de ouders? En samen logeren in een oude hoeve (afhuren).
Daar heb ik ook een leuk adresje voor.
Of eens gaan eten in de Colvenier/Antwerpen (of ergens anders natuurlijk). Ze hebben daar een super gezellige kelder voor het aperitief. Het eten is geweldig (in mooie lichte ruimte).
Groetjes en we duimen samen voor een fijne mei maand.
Ingrid
|
|
Leen
3-6-2011
|
15-4-2011 19:23:58
Heyla,
Overlaatst zei een fotograaf me op een trouwbeurs dat er zoiets bestaat als een "stoefboekje"? Dat is dan een heel klein boekje die in de handtas kan met trouwfoto's van jullie in. Je kunt er natuurlijk ook andere foto's in laten steken, maar de recente van de trouwpartij vind ik de beste.
Hopelijk ben je er iets mee!
x
|
|
Leen
3-6-2011
|
15-4-2011 19:26:20
Nog een toevoegsel... Ik ga de mont-blancpen waar mijn vader al jaaaaren mee schrijft laten graveren, misschien zijn er zo ook attributen waar je ouders niet van kunnen scheiden die je kan verfraaien?
|
|
Brenda
10-9-2011
|
17-4-2011 9:53:38
@ Kim : Juliette's inderdaad. small world.
|
|
Vicky
21-5-2011
|
17-4-2011 16:21:42
Dag Kim
Ik heb zelf cadeaupakketjes gemaakt:
een sleutelhanger met de trouwdatum en onze foto erop en een uitnodiging om samen te gaan brunchen wanneer we terug zijn van op huwelijksreis.
Dan kunnen we samen herinneringen ophalen.
Op die dag geven we ze ook nog een mini-album met een selectie van 12 foto's van onze dag.
Succes!
Vicky
|
|