Nu Online
Momenteel zijn er 615 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aanspreektitels uitnodigingen

14-4-2011 14:58:24
Hallo allemaal,

Elke dag betrap ik mezelf wel op één of andere onwetendheid of vraag die me bezig houdt.
Nu vraag ik me eigenlijk af wat je allemaal op de omslag van de uitnodigingen plaatst!?
Wij gaan vooral ronddragen, omdat 15 op 15 cm een duur formaat is voor te frankeren, dus zullen we geen adressen vermelden (hoofdzakelijk).
Als kinderen uitgenodigd zijn, hoe zet je dat dan?
Bv. gezin Janssens - Nys met 2 kinderen

En mijn mama heeft 2 pleegkindjes...Hen wil ik zeker op de omslag zetten met hun eigen naam, dat zijn 2 jongetjes van 4 en 5.
Ik wil niet de naam van mn mama + de zin 'en kinderen'... Hoe noteer ik dit best?

Wat denken jullie? Begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel?

Groetjes

tiffanie
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1158

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik14-4-2011 15:36:21

Als de kinderen mee uitgenodigd waren heb ik gewoon 'Familie XX' op de uitnodiging gezet ;-) Zo voelde iedereen zich welkom zonder dat ik 4 voornamen op de uitnodiging moest plaatsen. 

Tamara
2-7-2011
 Meld misbruik14-4-2011 15:42:09

Inderdaad, volgens hetgeen wat ik opgezocht heb ivm de etiquette moet je zetten "de familie x" als je ook de kinderen mee uitnodigt.

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik14-4-2011 15:45:00

hey tiffanie,
wij hebben ook heel veel uitnodigingen rondgedragen en daar stond dan op:

- indien oom en tante met kinderen zonder partners:
aan oom Lambik & tante Sidonie,
Suske en Wiske

- indien oom en tante met kinderen met partners:
aan oom Lambik & tante Sidonie,
Suske & Lieveke en Wiske

Bij ouders hadden wij gewoon aan mama & papa en zo gezet...

groetjes

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik14-4-2011 16:06:45

oké, mercikes!
en hoe pak ik het beste aan voor mn mama en haar pleegkindjes?
Groetjes

Piet
30-7-2011
 Meld misbruik14-4-2011 17:09:54

Hoi Tiffanie,

Ik zou er opzetten:

Aan Mama
Bart & Ward

Uiteraard zijn Bart en Ward fictieve namen ;-)

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik14-4-2011 20:38:06

Ok Piet, dank je wel!

Groetjes

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik14-4-2011 20:57:50

Aan mama en de kapoentjes Sus & Wis :)

Maria
8-7-2011
 Meld misbruik15-4-2011 9:18:29

Volgens de etiquette is het als volgt :

Aan de familie Janssens, voor een gezin met kinderen, als ze natuurlijk mee uitgenodigd zijn.
Zijn de kids niet uitgenodigd dan is het gewoon De heer en Mevrouw Janssens

Voor je mama : (is ze gescheiden ? of weduwe ? of heeft ze een nieuwe partner ? want dat scheelt wel)
Mevrouw / Weduwe A. Janssens
(eventueel nieuwe partner : De Heer C. Carpentier)
Jongeheer B. Peeters
Jongeheer W. Peeters (of een andere achternaam natuurlijk)

Waarbij je, na je mama, eerst je oudste pleegbroer vermeld en dan pas de jongste

Wil je het wat minder strikt dan zou ik er inderdaad opzetten
Aan Mama (of haar voornaam),
Bart en Ward

eventueel kan je de achternaam ook vermelden, maar dan moet je dat bij je mama uiteraard ook doen :
An Janssens
Bart Peeters
Ward Peeters

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info