Terug naar overzicht
Als de kinderen mee uitgenodigd waren heb ik gewoon 'Familie XX' op de uitnodiging gezet ;-) Zo voelde iedereen zich welkom zonder dat ik 4 voornamen op de uitnodiging moest plaatsen.
Inderdaad, volgens hetgeen wat ik opgezocht heb ivm de etiquette moet je zetten "de familie x" als je ook de kinderen mee uitnodigt.
hey tiffanie, wij hebben ook heel veel uitnodigingen rondgedragen en daar stond dan op: - indien oom en tante met kinderen zonder partners: aan oom Lambik & tante Sidonie, Suske en Wiske - indien oom en tante met kinderen met partners: aan oom Lambik & tante Sidonie, Suske & Lieveke en Wiske Bij ouders hadden wij gewoon aan mama & papa en zo gezet... groetjes
oké, mercikes! en hoe pak ik het beste aan voor mn mama en haar pleegkindjes? Groetjes
Hoi Tiffanie, Ik zou er opzetten: Aan MamaBart & Ward Uiteraard zijn Bart en Ward fictieve namen ;-)
Ok Piet, dank je wel! Groetjes
Aan mama en de kapoentjes Sus & Wis :)
Volgens de etiquette is het als volgt : Aan de familie Janssens, voor een gezin met kinderen, als ze natuurlijk mee uitgenodigd zijn.Zijn de kids niet uitgenodigd dan is het gewoon De heer en Mevrouw Janssens Voor je mama : (is ze gescheiden ? of weduwe ? of heeft ze een nieuwe partner ? want dat scheelt wel)Mevrouw / Weduwe A. Janssens (eventueel nieuwe partner : De Heer C. Carpentier)Jongeheer B. PeetersJongeheer W. Peeters (of een andere achternaam natuurlijk) Waarbij je, na je mama, eerst je oudste pleegbroer vermeld en dan pas de jongste Wil je het wat minder strikt dan zou ik er inderdaad opzettenAan Mama (of haar voornaam),Bart en Ward eventueel kan je de achternaam ook vermelden, maar dan moet je dat bij je mama uiteraard ook doen : An JanssensBart PeetersWard Peeters