Nu Online
Momenteel zijn er 716 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verhaal eerste lezing

14-4-2011 17:00:59
Hallo bruidjes,

Ik ben nog hopeloos op zoek naar een leuke tekst voor de eerste lezing. Liefst een kinderverhaal aangezien het door kinderen wordt voorgelezen. Hazeltje is pas nog door iemand in de familie gebruikt. Saartje en één miljoen vlinders vinden we wat lang voor de kinderen.
Kent iemand nog een mooi verhaal waarvan ik de tekst kan krijgen?
Alvast bedankt!

Evi
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1850

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik14-4-2011 17:31:01

Kikker is verliefd
Saartje zoekt de liefde
De allerliefste van de wereld dat ben jij (persoonlijke favoriet)

Dat zijn er een aantal mooie

Succes ermee

Evi
9-7-2011
 Meld misbruik14-4-2011 17:32:49

Zou je de tekst van de laatste hier even willen kopiëren? :-)
Bedankt voor je reactie!

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik14-4-2011 17:38:31

Ik vind alle verhaaltjes van Marian Busser & Ron Schröder wel heel mooi en vele zijn zeker te gebruiken als eerste lezing. Gewoon even langs de bib of zo

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik14-4-2011 17:41:00

die tekst van dat laatste moet ik nog even zoeken. Maar heb wel al dat van saartje zoekt de liefde

“Saartje,” roept Mama muis, “opstaan!” Nog helemaal slaperig komt Saartje muis na een lange winterslaap uit haar holletje gekropen. “Wat is er?”, vraagt ze. “Het is lente, “ zegt mama. “Wat is lente?” wil Saartje weten. “In de lente ontwaakt alles,” legt mama uit. “De muizen, de egels, de bijen, de beren, de bloemen, … en de liefde.” “De liefde? Liefde, wat is dat?” vraagt Saartje. “De liefde,” zegt mama dromerig, “is iets heel bijzonders. Door de liefde fladdert en kriebelt het in je buik. Door de liefde maakt je hart sprongetjes. En van puur geluk wil je tot hoog in de wolken springen.” “ Dat klinkt leuk” zegt Saartje. “ik ga op zoek naar de liefde.” Ze geeft mama een dikke zoen.
In opperbeste muizenstemming gaat Saartje op pad. Ze ziet de bomen, ze ruikt aan de bloemen. Maar van de liefde is er geen spoor. Waar ontwaakt de liefde? Is het in de bomen? Tussen de grassprietjes? Aan de oever van het meertje?
“Au!” roept Saartje, “kan je niet uitkijken?” “Waarom ik”, vraagt de mannetjesmuis terwijl hij over zijn hoofd wrijft. “Je keek zelf niet uit.” “Pff, wat heb je hier eigenlijk te zoeken?” vraagt Saartje terwijl ze de muis van kop tot teen bekijkt. “Ik ben op zoek naar de liefde, en jij?”
“Ik ook,” zegt Saartje verbaasd. “Hé, dan kunnen we net zo goed samen op zoek gaan naar de liefde.” “Oké,” zegt de mannetjesmuis, “Ik ben Robin.” “Dag Robin, ik ben Saartje.” En dan gaan ze samen op zoek.
“Ik denk niet dat de liefde in een boom zit”, zegt Robin, “ze zou er veel te gemakkelijk kunnen uitvallen.” “Brr,” Saartje heeft het koud onder de schaduw van de boom en Robin legt zijn trui over haar schouders.
Vervolgens speuren ze de hele weide af. “Ik denk”, zegt Saartje, “dat iedereen er overheen zou lopen als de liefde op de grond zou liggen.” “Maar waar moeten we dan zoeken?” zegt Robin.
“Au!” Saartje struikelt over een steen. “Heb je je pijn gedaan?” vraagt Robin. “ik denk het niet,” zegt Saartje. Als Robin zijn pootjes naar haar uitsteekt om haar overeind te helpen, kijkt ze recht in zijn warme bruine ogen.
“We rusten even uit.” Zij aan zij zitten Saartje en Robin in een bootje dat op het water van het meer schommelt. Er waait een warm briesje en achter het meer gaat de zon onder. Opeens voelt Saartje dat Robins pootjes de hare zoeken. Een poosje zijn ze alle twee muisstil. Dan voelt Saartje iets heel vreemds in haar buik. Het lijkt alsof er vlinders in rondfladderen. En haar hart! Het huppelt op en neer, alsof het sprongetjes maakt, steeds sneller.
Als Saartje eventjes opzij gluurt, kijkt ze recht in de ogen van Robin. “Ik denk…” fluistert Saartje. “Ik denk ook…” fluistert Robin.
Daarna geven ze elkaar een hand en dansen samen langs de oever van het meer. Ze huppelen en springen, tot bijna in de wolken, zo hoog.

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik14-4-2011 17:57:51

de liefste van de wereld ben jij:

Er zijn miljoenen boeken, maar dít boekje is voor jou
omdat ik je wil zeggen, hoeveel ik van je hou
Want als ik in de put zit, troost jij me met een grapje
en als ik heel erg honger heb, mag ik jouw laatste hapje

Als ik veel te moe ben en ik heb niet zo'n zin
breng jij me snel naar bed toe en stopt me lekker in

Wil ik een slokje water, ren jij al naar de kraan
en als het heel erg koud is, mag ik jouw badjas aan

Soms maak je als verrassing mijn lievelingsmenu
en als het heel hard regent, haal jij een paraplu

's Avonds in het donker lig ik veilig op je arm
en als mijn voeten koud zijn wrijf jij ze lekker warm

Je zult nooit om me lachen als ik iets dommigs zeg
en als ik eens moet huilen veeg jij mijn tranen weg

Wil ik je iets vertellen voor de tienmiljoenste keer
dan blijf je heel geduldig en luister je steeds weer

Als ik een keer moet hoesten, haal jij een zakje drop
en maak ik heel veel rommel, ruim jij het wel weer op

Wil ik iets nieuws proberen, leer jij me hoe het moet
en als we ruzie hebben dan komt het altijd goed

Soms tel ik alle kusjes die jij me telkens gaf
die prachtige momenten neemt niemand meer mij af

Met al die kleine dingen maak je mij heel blij
de liefste van de wereld, kijk zelf maar..(er zit een spiegel in het boekje).
dat ben jij!

tinne
22-7-2011
 Meld misbruik14-4-2011 18:14:34

Hoi,

Wij hebben gekozen voor 'het land van de grote woordfabriek'. Kort maar krachtig!

groetjes
Tinne

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-4-2011 18:27:10

Wij hadden Saartje. De lengte valt best wel mee... Wij hadden we de prenten op groot scherm getoond, zodat er ook nog iets te zien viel! ;-)

Evi
9-7-2011
 Meld misbruik16-4-2011 10:17:43

Bedankt voor jullie reacties!
@Claudia: wat een mooie tekst!!!Die kende ik nog niet :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...