Nu Online
Momenteel zijn er 623 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Intiem trouwfeest?

14-4-2011 19:10:45
Hey!
We zijn er nog steeds niet uit of we een heel intiem trouwfeest willen met onze familie (ouders, grootouders en broers en zussen) of ook vrienden en collega's zouden vragen .... Het intiem gedeeltje telt al 34 mensen...
We zijn vandaag naar Den Ast in Kampenhout gaan kijken. Heel mooie zalen, de grootste is werkelijk bombastisch, maar ik voelde de klik niet ... Had meer zoiets van, 'dit is heel overweldigend' en 'willen we wel zoiets groots'?
Ook het budget speelt parte! We zijn bezig met verbouwingen en zouden er meer aan hebben om dit geld in ons huis te steken dan 1 dagje 'feest' om het zo uit te drukken...
Nu mijn vraag.... Hoe zouden jullie een intiem trouwfeest aanpakken? Want stel dat je nog een receptie doet voor vrienden en collega's, zit je al aan 30 euro de man, als je er dan 100 hebt, is dat ook meteen al 3000 euro natuurlijk ...
Ik ben precies op iets aan het wachten van een idee waarvan ik denk 'ja dat is het, zo willen we het! Mijn ventje zou nog het liefst gewoon onder ons twee plus onze zoon gaan trouwen en het daarbij houden. Wij zijn niet te vinden voor heel veel drukte en houden wel van de kleinere groepjes zo.... Eerst wouden we BBQ doen omdat dit ook wat een lossere sfeer is.
Hebben jullie tips om een intiem trouwfeest iets extra te geven? Ik weet nog niet goed hoe ik het wil :-) Alle tips zijn welkom...!
Groetjes!

Ine
4-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 2412

Jolien
26-8-2011
 Meld misbruik14-4-2011 19:28:56

Het lijkt me een leuk idee om een BBQ te doen, de sfeer is dan losser.
Beste is om te doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou het feest doen met mensen die je er zeker bij wilt en het meeste voor jou betekenen.

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik14-4-2011 19:40:22

Hallo Ine,
mijn verloofde en ik doen een intiem trouwfeest, wij hebben voor het avondfeest maar een 26 man. De receptie zitten we wel met een iets groter aantal nl een 75. Wat voor de meeste recepties zeer klein schalig is.We hebben dit niet uit financiële overwegingen gedaan, maar we willen de mensen rond ons die iets betekenen in ons leven.
Bovendien hebben we in 2009 de trouw van mijn toekomstige schoonbroer meegemaakt, met welgeteld 10 man. Is mij bijgebleven als een van de meest romantische huwelijken die ik al heb meegemaakt.Was eerst in een kasteeltje en s avonds op een terras met uitzicht over Praag . Een dagje van 32 graden ter info :)

Wij waren ook eerst naar de klassieke zalen gaan zien, en hadden ook het gevoel dit is het niet...We hebben nu gekozen voor een zeer mooi gelegen restaurant, waar er toch privacy kan gegeven worden.( inrichting : Open haarden,kristallen luchters)
Meer flexibiliteit kwa menukeuze enzovoort.
Ik zou zeker naar andere alternatieven gaan zien dan de feestzalen, een klein kerkje zoeken als je voor de kerk wilt trouwen.
Voor de intimiteit heb ik ook voor de winter gekozen, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet!
veel plezier

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik14-4-2011 19:41:28

Jolien,

bedankt voor je tip! Ja BBQ lijkt ons super he, eventueel in onze tuin, maar met 34man is dat weer onhaalbaar denk ik ... 1wc beneden, 1 boven. Mijn oma is slecht te been en zijn twee trapjes om naar wc te gaan .... dus zou nog het beste op locatie zijn dan .... Als er nog mensen ideetjes hebben, laat maar komen he! :-)

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik14-4-2011 19:44:25

Sarah,

had net je berichtje gemist toen ik aan het antwoorden was :-)

Oh lijkt me wel gezellig hoe jij dat omschrijft, krijg er al zin in hahaha!

In welke omgeving wonen jullie? We zouden inderdaad trouwen voor de kerk ook. In het dorp hier is het zo'n klein kerkje, dus best wel gezellig. Ik zoek echt iets rustiekers, in Houtem de steenblockhoeve is mijn stijl al als ik de foto's bekijk... en niet zover van waar we wonen (Vlaams Brabant)

sandra
14-5-2011
 Meld misbruik14-4-2011 19:47:17

Hallo,

Ik trouw volgende maand en mijn feest gaat door in Den Ast. We zijn momenteel aan het bouwen en moeten dus ook ons budget in het oog houden.
Wij houden eerst een receptie (hopelijk buiten) met collega's en familie (tantes - nonkels - neven en nichten) maar willen ons avondfeest ook iets intiemer (enkel dichte familie en beste vrienden = 40 mensen).
We nodigen ook enkel collega's, geen partners! Je moet ook rekenen dat niet iedereen zal komen!
We hebben de zaal boven genomen, heeft veel charme. Niet zo "bombastisch" en leeg als de zaal beneden.
Je receptie kan je ook zo klein of zo groot maken als je wil. In Den Ast heb je 3 receptiemogelijkheden (1u - 1u30 - 2u). Voor 1u betaal je, denk ik, ongeveer 12euro/persoon. 2u = 23euro.
Wij hebben als cadeautip geld gevraagd waardoor je wel een groot deel van je geld gaat terugzien.

Ik wens je nog veel succes met je zoektocht.

Groetjes,
Sandra

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik14-4-2011 19:53:18

Sandra

wat fijn dat je daar je trouwfeest doet! Ik heb daarstraks de grote zaal gezien en die stond klaar voor een feest ... Boven is het ook meer onze stijl, gezelliger, minder 'bombastisch'.

Wat wij een beetje misten, was een tuin. Ik denk dat er alleen een voortuintje is he?

Ben nu eens aan het kijken naar 'den eenhoorn' in Asse, dat is echt een prachtige locatie ook vind ik .... Onze zoektocht zal nog lang zijn, maar we moeten onze ogen goed openhouden en vooral veel ideetjes aan jullie vragen :-)

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik14-4-2011 20:01:43

Hey Ine ,
ik ben van regio Antwerpen. Maar wij trekken naar Oost vlaanderen ( juist over de prov grens met Antwerpen) naar een zeer klein dorpje voor onze locatie en Kerk. Ik ben wel in die omgeving opgegroeid.( Back to the roots)
Heb er toestemming voor gevraagd en was geen probleem. De Kerk in onze gemeente is iets te bombastisch, bovendien wonen we hier nu nog maar een jaartje.

Is een BBQ formule op verplaatsing niets voor jullie? Natuurlijk rekening houden met de kans op slecht weer he.
Ik ga er gewoon vanuit dat het slecht weer is bij mij ;)

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik14-4-2011 20:05:22

hey Sarah

dat klinkt heel mooi, terug naar de roots :-)

Awel ja zo BBQ op verplaatsing lijkt me echt wel iets, dan natuurlijk hopen op goed weer, maar er kan altijd binnen gegeten worden he! Ik vind het zo moeilijk om locaties te zoeken, wij gaan zelden uit eten dus heb weinig ervaring daarin! Wil echt iets romantisch (don't we all?) met mooi stukje tuin aan, dat niet te duur is en perfect past binnen onze grootte van aantal gasten! Niet dat ik veeleisend ben ofzo hoor :-)

Sofie
16-7-2011
 Meld misbruik14-4-2011 20:17:44

Hier is het receptie en eten voor enkel de familie. we zijn met ong 40 (kinderen inbegrepen) na het dessert komen de mensen voor het avondfeest. dan komen er wel een stuk of 80 bij. maar zij gaan alleen kunnen drinken en we hebben verrassingsbrood voorzien. dus komen we niet zo duur uit.

wijwilden het eetgedeelte gewoon intiem. en mensen die we eerst gingen vragen wilden we voor receptie en feest maar wilde de mensen niet wegsturen tussenin, dus hebben we gezegd niemand extra bij receptie maar iedereen komt dansen en feesten.

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik14-4-2011 20:21:34

Sofie

oh verrassingsbrood, wat houdt dat dan juist in? Zijn dat pistolets en sandwichen enzo? Klinkt heerlijk mmmmmmmm :-)

Ik begin hoe langer en hoe meer te denken aan een intiem feestje, lijkt me zo gezellig :-)

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik14-4-2011 20:23:26

Wij eten eerst ook intiem met ongeveer 30 mensen en nadien geven we een dansfeest met dessertenbuffet voor in totaal ongeveer 90 personen.

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik14-4-2011 20:27:30

Vanessa

wij dachten ook eerst aan dessertenbuffet maar voor zo'n 100 man loopt dat al snel uit tot 3000 euro en dat vinden we wel veel.... nu ja, dat hangt ervan af wat je wilt natuurlijk. Maar we denken dat een groot dansfeest niks voor ons is

Iemand enig idee wat je zou kunnen doen ipv dansfeest? Om toch een extra touch eraan te geven?

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik14-4-2011 20:29:24

Ine,
de restopaginas kunnen al van dienst zijn ,en ik geef je de raad als je bijna de knoop hebt doorgehakt. Er gaan eten!
http://www.restopages.be/nl/restaurants.php?Localization=Vlaams%20Brabant&Origin=

hier ben ik nog nooit geweest maar precies wel een prachtig uitzicht
http://www.3hoogleuven.be/party-center/ons-aanbod/barbecue/

Sofie
16-7-2011
 Meld misbruik14-4-2011 20:31:36

Die verrassingsbroden zijn inderdaad pistolekes en sandwiches en boterhammen, we hebben een mix en iedereen vindt dat lekker. en ook de mensen die later komen zullen al gegeten hebben vooraf.

de prijs was 45 euro met boterhammen en 55 met broodjes (wordt wel gedaan in de feestzaal). die met boterhammen is voor 20-25 personen en die met broodjes voor 15à 20 personen.

is toch nog een goedkope oplossing he. Wij wilden geen dessertbuffet doen, want dat raakt dan niet allemaal op en je hebt er dan wel voor betaald. en die broodjes geraken wel op. En tis toch ook duur hé

zeker doen.

Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik14-4-2011 22:02:56

Hoi Ine,

Wij hebben ook een intiem feest gegeven. In totaal zijn we met 10 's avonds iets gaan eten in een chique restaurant. Wij hadden op onze dag alleen de ouders, mijn intussen schoonbroer, grootvader en de 2 getuigen uitgenodigd.
We hebben ons goed geamuseerd en ik zou het zeker zo terug doen.

Ga voor wat jullie echt willen en 't komt allemaal in orde.

B.

Meld misbruik15-4-2011 9:30:49

3 hoog in Leuven is wel een mooie locatie ... uitzicht is inderdaad de moeite ...en zeker voor kleinere feesten is dit een uitgelezen feestzaaltje.
Eten is eveneens erg verzorgd.

jill
30-6-2012
 Meld misbruik15-4-2011 10:06:55

Wij hebben feest in de vesten in laakdal, ook in de iets kleinere zaal boven aangezien we maar met een klein aantal zijn.
Wij doen voor de familie en getuigen (45mensen) een broodjesmaaltijd na de wet, nadien warm en koudbuffet, s'avonds komen er nog vrienden en collega's (33) die een receptie krijgen en meegenieten van het dessertenbuffet en avondfeest.
Wij hebben veel vrienden en collega's maar om het kostenplaatje te drukken hebben we alleen degene uitgenodigd waar we veel mee weggaan en vaak zien!
En dan zitten we al boven de 5000 euro alleen aan zaal ,eten en drank :o Ookal is deze zaal niet van de duurste.. Maar we zijn volledig gesetteld hebben 2 auto's een klein appartementje dat van ons is. We zijn dit jaar al goed op reis geweest, dus we kunnen er wel iets aan geven. Ik wil geen gigantisch feest maar het mag iets hebben :)

Moest je het echt intiem willen doen, zou ik idd met een aantal naar een gezellig restaurant gaan die eventueel een aparte zaal hebbenv oor die 34 man, kan ook enorm gezellig zijn he, ik woon niet bij je in de buurt dus ken ik ook geen restaurant daar,
veel succes nog!!

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik15-4-2011 10:13:03

Hallo Ine,

Wij doen het ook klein. Trouwen enkel voor de wet en geven nadien een glaasje champagne en een lichte lunch bij ons thuis voor 23 personen (hulp voorzien).
's Avonds geven wij een receptie met aansluitend dansfeest voor 70 personen.
Eerlijk gezegd wordt de prijs meestal onderschat. Het begint met kleren (bij een avondfeest moet het toch al wat mooier). Ik naar Le Chapeau (prima service en zeer betaalbaar kleedje), wat juweeltjes, een trouwboeket, mijn toekomstige een kostuum, onze kinderen in 't nieuw. De lunch thuis (kleine broodjes en wat hapjes geleverd door traiteur) komt al snel op 400 à 500 euro. Ons feest 's avonds (zonder eten te voorzien) kost ons ongeveer 3000 euro (DJ inbegrepen). Dan nog een fotograaf (360 euro = goedkoop)
Wij hebben ervoor gekozen om niet te gaan tafelen (ook niet met de suite). Zij gaan na de lunch naar huis en komen terug naar het feest tegen 20u30.
Wat oorspronkelijk begon met een klein vooropgesteld bedrag is toch uitgelopen op meer dan voorzien.
Het wordt wel fijn en we kijken ernaar uit.
Groetjes,

Imke
31-3-2012
 Meld misbruik15-4-2011 15:35:04

Wij houden een diner voor de naaste familie en trekken daarna met de vrienden op weekend naar de Ardennen om het daar met hen in een losse sfeer (inclusief bbq ) te vieren. Misschien is dat iets voor jullie?

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik16-4-2011 9:54:32

Sarah: dat een in Leuven ziet er super mooi uit …. Maar de prijs is wel heel hoog he! Voor de summer BBQ is het al 40.50 euro per persoon zonder drank of glaasje champagne…. Dat gaan we dus niet doen. Maar je hebt gelijk, een prachtig uitzicht, maar toch te duur voor ons ….

Sofie, amai dat valt super goed mee van prijs! Voor 55 euro kan je dus voor een 15 tal personen brood voorzien… Pakt bij ons 34 man, zouden we voor 130 euro gesteld zijn voor het eten…

Kathleen: je hebt gelijk! Ik hoor hier velen zeggen dat je echt jouw idee moet volgen (en die van je toekomstige natuurlijk haha). Maar hij zou nog het liefst van al onder ons tweetjes en zoontje erbij trouwen J

B.: bedankt voor de raad, we houden er allemaal rekening mee J

Jill: ja denk ook dat je het met 34 man best gezellig kan maken!

Ingrid: dat is waar! Ik hoor zo vaak dat het budget overschreden wordt. Ik wil echt niet teveel uitgeven. Waaraan wel: onze kledij, ringen en fotograaf. Want ringen gaan mee voor het leven, foto’s ook en je wil je toch wel mooi voelen op je dag he. En hoeveel mensen er dan komen en wat zij eten … weinigen liggen er wakker van! Ze weten dat het leven duur is he

Imke: hier heb ik ook al aan zitten denken hoor, maar zo’n weekend loopt ook al meteen duur uit he, denk maar aan overnachting enzo en dan zit je meteen met 34 man, dat is dan weer heel veel om een weekend voor te organiseren. Al klinkt dat wel super leuk natuurlijk!

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik16-4-2011 10:03:11

Sarah,

mijn ventje komt hier net binnen en die zegt op de prijs: cava toch nog?
Dus alle het is nog niet zeker dat het een 'neen' is op dat adresjes in Leuven :-)
Ben de foto's aan het bekijken en is wel heel romantisch moet ik toegeven smelt* smelt*

Inge
4-5-2013
 Meld misbruik16-4-2011 20:06:12

Aaaaah Ine Al wat goede ideetjes opgedaan?

Wij gaan hier ook nog eens goed ons licht opsteken!

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik16-4-2011 22:08:51

Haha je hebt me gevonden :-) echt zo hard lachen!

Ik verander hier constant van gedacht precies,.... ik wil iets kleins maar mis iets, weet niet wat... zou zo iets willen op die dag dat echt super is, maar het schiet me nog niet binnen jong :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info