TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Filipa
23-7-2011
|
15-4-2011 23:42:19
Hoi Kim, Wij denken niet dat er veel zal worden afgebeld, tot nu toe enkel positieve reacties :-) Ben wel benieuwd naar de antwoorden van anderen!
|
|
Ellen
9-7-2011
|
16-4-2011 0:07:34
wij gaan dit ook doen, heel laat zal dat dan toch niet zijn dat ze er moeten zijn hé... maar ik denk altijd als het met tegenzin is, is het beter dat ze niet komen... wie er wil zijn trekt zich het niet aan om welk uur ze er moeten/ mogen zijn...
|
|
Evelien
1-9-2012
|
16-4-2011 9:12:51
Wij gaan het inderdaad om die reden niet doen. We hebben al trouwfeesten meegemaakt waar er mensen enkel voor het dessertbuffet (en dansfeest) waren uitgenodigd en die stonden er dan de hele nacht bij met een gezicht tot op de grond zo van "waarom mocht die wel naar het volledige avondfeest komen en ik ni?".
Bovendien vroegen we ons ook af wat de mensen dan voordien moesten doen... Zo de hele avond thuiszitten om pas tegen 11u ofzo naar het feest te gaan, dat zien er heel veel niet zitten. En we hadden ook wat schrik dat er een aantal samen op café zouden afspreken om een uur of 8 en dan al goed in de wind op ons feest zouden toekomen, wat ook niet altijd even leuk is.
Daarom hebben wij besloten om het niet te doen.
Als jullie het wel willen doen, dan is dat natuurlijk aan jullie hé ;-). Wel zou ik er dan wel op letten dat je geen groepen gaat splitsen, om teleurstellingen en boze gezichten te vermijden :-).
Groetjes!
|
|
Roxanne
25-6-2011
|
16-4-2011 9:44:09
Bij ons komen de gasten voor het dessertenbuffet om 21.30 uur... ons dessestenbuffet is in een andere zaal dan de diner... dus iedereen moet naar de zaal met het dessertenbuffet en daar is ook het dansfeest.. dus hopelijk hebben zo de extra gasten niet het gevoel dat ze niet aanwezig mochten zijn bij de diner...
|
|
sofie
15-8-2023
|
16-4-2011 9:54:53
ik denk dat dat er een beetje van af hangt hoe laat je idd je gasten uitgenodigd voor het buffet. ik denk dat tussen 19u en 20u een schoon uur is, dan hebben de mensen thuis nog rustig de tijd om te eten en zich klaar te maken. Ook jullie kunnen nog rustig iets eten. Als iedereen er is kunnen jullie nog een dankwoordje placeren eventueel wat fotokes tonen en iedereen kan aanvallen. Op deze manier is het zeker ook niet té laat eer je aan t dansen bent (wat vaak wel het geval is)
|
|
Jessica
7-7-2012
|
16-4-2011 10:49:34
Hey,
Wij hebben al een aantal feesten zo meegemaakt, en daar heb ik nooit slechte reacties op gehoord hoor! Wij gaan het trouwens ook zo doen, de avondgasten komen tegen 21u30. Dat is ons alternatief voor enkel een receptie, ik vond het veel ambetanter om na 1 à 2 uur een aantal gasten gewoon naar huis te sturen, die mensen hebben zich ook opgekleed. Maar dat is natuurlijk elk zijn mening, en is natuurlijk ook afhankelijk van je gasten.
Veel succes
|
|
Kim
21-5-2011
|
16-4-2011 11:11:16
Wij gaan dit ook doen, de gasten komen tegen 22u .. Bij ons zijn dit de collega's van mijn vriend (zo'n 25 à 30) en mijn ex collega's (ben onlangs van werk veranderd - zij zijn met 8). Ons leek dit véél leuker voor hen dan een receptie! Een receptie geven wij dus niet. Bij ons is het wel zo dat meteen na de eretafel de tafels die enkel vanaf het dessertenbuffet gevraagd zijn éérst mogen gaan aanschuiven. Dat lijkt me wel leuk voor hen :) Van mijn ex collega's weet ik dat ze gezellig samen eerst uit eten gaan, leuk toch?
|
|
Véronique
31-7-2009
|
16-4-2011 13:43:02
Ben zelf al heel wat keren naar zo'n dansfeest geweest (en we hadden dat zelf ook op ons feest) en ik vind dat toch héél fijn, hoor! Véél leuker dan een receptie, want je proeft echt de sfeer van het feest zelf.
Meestal werden wij uitgenodigd tegen 21u30 - 22u00, maar meestal arriveerden wij bij de laatsten (22u), omdat wij daarvoor nog gingen eten op restaurant. Het dessert nemen we dan op het feest.
Dit is ook eerder een formule voor 'jonger volk': vrienden bv. Als zij uitgaan, vertrekken zij ook pas om ten vroegste 22u, hé!
Voor oudere mensen zou ik dat niet meteen doen. Ik denk dat zij meer aan een receptie hebben.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
16-4-2011 14:37:07
En kwestie van de 'afbellers':
- van onze vriendengroep (7 koppels) heeft er slechts 1 koppel afgezegd (maar dat hadden we al verwacht, omdat zij nog maar 1x op een trouwfeest van onze groep aanwezig waren)
- van de kinderen van de buren van mijn schoonouders was slechts 1 dochter er niet (echtgenoot wel), omdat ze zwanger was en te moe was
- van mijn dichtste collega's (4 koppels en 1 vrijgezel) was enkel de vrijgezel er niet, omdat zij op reis was (is alleenstaande met een zoontje en heeft het financieel niet breed, werd door haar ouders uitgenodigd mee te gaan op reis, aangezien dat het enige is van ontspanning dat zij heeft op een heel jaar, valt dat zeker te begrijpen!)
- van mijn man zijn collega's (4 koppels) was er niemand, omdat zij op reis waren (viel midden in hun 'vaste verlof' --> heel het bedrijf sluit dan voor 3 weken, voor de rest hebben zij enkel een paar 'losse dagen' die ze binnen het jaar mogen opnemen).
Dus: van de 38 personen waren er 25 aanwezig.
|
|
kim
7-7-2012
|
16-4-2011 16:04:51
Ik denk dat het te zien valt wat uur je zo'n avondfeest met dessertbuffet plant.
Wij waren naar een zaal in Buggenhout gaan kijken en daar mochten onze avondgasten echt NIET voor 23u aanwezig zijn...
Moest ik zo'n uitnodiging krijgen, zou ik al lang in slaap liggen en geen zin meer hebben. :-)
Nu hebben wij een andere zaal en daar mogen we ze vanaf 21u laten komen.
Dit vind ik toch redelijk goed te doen, en denk dan ook dat er weinigen zullen afbellen!
Groetjes
|
|
Maria
8-7-2011
|
16-4-2011 16:18:07
Ik denk dat veel inderdaad afhangt van het uur waarop je dat buffet laat beginnen. Bij ons is dat al om 21u, wij eten nl al om 18u zodat onze kindjes nog kunnen mee eten/feesten. En ook waar je je feest geeft, is dat voor de meesten 2 uur rijden en begint het pas om 22u tja dan heb je denk ik iets meer kans op afbellers ...
|
|
Isabelle
7-5-2011
|
16-4-2011 16:25:47
hoi hoi,
bij ons is het dessertenbuffet vanaf 22.30u aankomst, dan halfuurtje receptie met hun in apart zaaltje en dan allemaal aan dessertbuffet aanschuiven...
|
|
vanessa
2-7-2011
|
16-4-2011 18:47:38
Bij ons komen de avondgasten voor dessertenbuffet om 20.30 uur .
We beginnen met een kleine receptie van een uurtje zodat iedereen rustig de tijd heeft om aan te komen en dan rond 22.00 uur doen we de openingsspeech met dessertenbuffet.
|
|
Tamara
21-5-2011
|
16-4-2011 22:45:49
Hoi, wij gaan het ook doen met gasten uit te nodigen met een dessertenbuffet, bij ons heeft er nog niemand afgebeld. Mijn verloofde heeft een hele grote familie en het is niet te doen om ook al de vrienden mee uit te nodigen op het diner. Maar ik wou ze er toch graag bij, omdat ze toch dicht bij me staan en het de sfeer toch bevordert. Ik zelf zou ook liever 's avonds mee komen dansen als naar een (saaie) receptie te gaan.
|
|
Elke
13-8-2011
|
22-4-2011 19:02:23
wij merken bij ons dat dit zeer in de smaak valt het dessertbuffet omdat velen al met kleine kindjes zitten. Dan hebben ze nog tijd om hen naar iemand te brengen of eventueel zelf in hun bedje te stoppen voor de babysit komt !!!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|