Nu Online
Momenteel zijn er 285 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

niet weten waar te beginnen

16-4-2011 18:57:12
ik ben sinds kort verloofd!!! mijn vriend heeft me gevraagd in venetie
dit is iets wat ik al heel lang wilde maar nu weet ik echt ni waar te beginnen
zou ik een weddingplanner moeten nemen of beter toch ni welke ervaringen hebben jullie???
ik word al zenuwachtig met de gedachten wwat er allemaal moet gebeuren???

hebben jullie raad :p

larissa
11-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 944

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik16-4-2011 19:01:46

Een weddingplanner zou ik niet doen .. Het is zoveel leuker om alles zelf te regelen! Je hebt ook nog voldoende tijd.

Het eerste waar je nu al meteen werk van moet maken is de zaal. Bedenk dan meteen ook even wat voor feest jullie willen. Willen jullie een zaal met catering die jullie zelf versieren, willen jullie een zaal met alles er op en er aan, willen jullie eten voor iedereen of enkel hapjes en dansfeest, een bbq enz. en begin op basis daarvan zalen te bezoeken die bij het concept passen.

Het volgende dat je dan al kan beginnen zoeken is een fotograaf ;)

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik16-4-2011 19:10:36

Heyla

Dat gevoel heeft ieder bruidje denk ik al gehad...dat je niet weet waar te beginnen! Maar dit forum gaat u zeker en vast al massa's op weg helpen!! Hier kun je echt voor elke vraag wel ergens een antwoord voor vinden!!

En mijn tip: gewoon alles stap voor stap aanpakken! En dan komt alles goed!

Hoe ik ben begonnen: Door een voorlopige dagplanning voor de trouwdag op te maken en dan een document met alle to do's om tot deze dagplanning te komen! Kheb heel veel opgezocht op dit forum: aan wat moet ik zoal denken...en dit heb ik dan telkens op m'n to do lijstje aangevuld. Op m'n to do lijstje heb ik dan ook telkens een timing gezet: sommige dingen moesten goed op tijd geregeld worden en anderen konden nog laaaang wachten.

En dan ben ik aan de slag gegaan met mijn to do lijstje:
Wat er als 'dringend' op m'n lijstje stond was:
- Feestzaal vastleggen (feestzalen zijn nu al volop boekingen aan het binnenkrijgen, zelfs voor 2012...dus dit is iets dat je zeker snel mee van start kunt gaan)
- Gemeentehuis vastleggen (bij ons kon dit al, in sommige gemeenten gaat dit pas 6 maanden voor het huwelijk) + voor sommige zou hier dan ook de kerk bijkomen (maar wij trouwen niet voor de kerk, dus dit is niet op ons van toepassing)
- En dan andere dingen die ook vrij dringend kunnen zijn afhankelijk van of je een veelgevraagd iemand wilt of niet: DJ, fotograaf, videograaf en ceremoniemeester.
--> Op dit forum vind je trouwens ook heel veel referenties van goede vakmensen...dus dit kun je hier zeker ook eens uitpluizen!
- En wat ook belangrijk is: stel een budget op en hou bij hoeveel kosten je doorheen het plannen maakt/zal maken: zo heb je een richtprijs waar je zeker niet wil/zal overgaan ...en dat dwingt je ook om prijs/kwaliteit keuzes te maken...want als je zoals ik bent dan ben je snel verleidt om te zeggen: 'oh ja, dat doen we ook, want da's ook leuk' ....en dan voor je het weet grandioos veel geld uit te geven!!

Door het stap voor stap aan te pakken en met een overzichtelijk to do lijstje creëer je voor jezelf wat rust, want zo heb je niet constant het gevoel iets te vergeten of het gevoel alles te moeten onthouden. Je kunt ook kiezen voor een weddingplanner, maar dit kost vaak veel geld...maar als dit binnen je budget past is dit ook een optie. Maar wordt naar mijn gevoel heel weinig gedaan (ik vind het persoonlijk zelf ook heel leuk om met de voorbereidingen van den trouw bezig te zijn...zo leven ik en m'n hubbie to be er echt ten volle naar toe).

Veel succes en PLEZIER alleszins!! Het het komt zeker en vast helemaal goed!!!

Lieve groetjes

Chantal

Kelly
10-9-2011
 Meld misbruik16-4-2011 19:12:29

Hoi Larissa!

Wat heerlijk, verloofd! Zeker als je er al even naar uitkijkt ;) Alvast een dikke proficiat! :) Ik heb in het begin ook heel erg getwijfeld of ik al dan niet voor een weddingplanner zou kiezen, en ik ben eerlijk gezegd heel blij dat ik er niet voor gekozen heb.. Ik heb al zo enorm genoten van alles organiseren! Ook al is het soms stresserend, ik zou het niet willen afgeven! Ik zou inderdaad ook aanraden om op zoek te gaan naar zaal, eventueel kerk en fotograaf. Ook de gemeente kan je best al zo snel mogelijk contacteren, bij ons kon je pre-reservaties maken voor je dagje, want officieel mag het pas vanaf 6 maand voor de trouw. Ik wens je heel veel plezier toe, geniet ervan ;)

Groetjes!

larissa
11-8-2012
 Meld misbruik16-4-2011 19:13:17

dank u wel voor de toffe tips ;)

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik16-4-2011 19:34:06

alvast proficiat!

een weddingplenner zou ik zelf niet doen kost denk ik heel veel geld en de "magie" rond de voorbereiding verdwijnt zo een beetje denk ik.

begin zeker met het vastleggen van de zaal vergelijken van zalen is zeker ne must! voor je de zaal gaat vastleggen moet je eerst een beetje een zicht hebben (nog niet tot in de detail) hoeveel volk er ongeveer gaat komen (kwestie van capaciteit).
-bij de zaal zeker goed kijken wat je wil qua eten (buffet, bbq of alles serveren)
-drankenformules vgl
-...
==> exellekes maken is hiervoor makkelijk voor prijs kwaliteit te vgl

bij ons in de gemeente kan je idd pas 6 maanden voordien de effectieve trouw vastleggen

als je nog een kerkelijke of vrijzinnige dienst wil kan je hier ook al stilaan een plekje voor zoeken, is ni zo evident (zeker ni voor 't laatste)

begin tijdig u adressen van al de mensen te verzamelen van de mensen die je wil uitnodigen (das vaak ok een job op zich ;-) )

en vooral heel veel genieten :-)

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik17-4-2011 12:30:45

Ik denk dat nu gewoon het belangrijkste is van een kladblok erbij te nemen , samen met je vriend aan tafel ( of in de zetel ) te zitten en op jullie gemakje denken wat jullie nu precies willen. Een beetje brainstormen en dan enkele vragen beantwoorden zoals :

Wat zal ons Budget zijn ?
Hoe groots zien we het ?
Waar willen we het feest doen ? ( schuur , tent , feestzaal , buiten , kasteel , buitenland)
welk vervoer nemen we ?
Hoe zit het met fotografie / videografie ? ( laten doen door een pro , of ken je misschien iemand? )
Hoe zit het met muziek ? ( willen we een liveband ? een Dj ? een zanger(es) ? )

Nu hoef je zeker nog niet in te zitten over details. Maar gewoon in grote lijnen eens opschrijven waar jullie zoal aan denken. En dan kan je op het gemakje rondzien in je buurt en via internet hiernaar. bijvoorbeeld : Fotografen. Heb je er in je buurt ? Ga dan misschien eerst eens daar kijken , en dan kan je op internet rondkijken. Vraag meerdere offertes.

Ga dan rustig aan ook eens kijken naar feestzalen of welke ideeën jullie ook hadden. Bezoek ook meerdere, vergelijk prijs en hoe jullie je voelen hierbij.
Laat jullie niet opjagen door de mensen van : je moet snel beslissen want we zitten snel vol ... Voor een feestzaal kan dit misschien kloppen... maar probeer toch hierdoor geen overhaaste beslissingen nemen. Er zijn dames die op 4 maand tijd hun huwelijk kunnen plannen , die hadden dus ook niet meer dan een jaar de tijd. Gebruik die dus gewoon om te gaan vergelijken !

Je zult blij zijn dat je alles zelf gedaan hebt hoor , geeft je een soort voldoening. Wat je kunt doen is eens een huwelijksboekje halen , meestal staan hier handige checklisten in, Moest je vrezen iets te vergeten.

Davy

Meld misbruik19-4-2011 19:25:47

Bij de meeste wedding planners is er een eerste vrijblijvend kennismakingsgesprek, dus daar verlies je niks mee. Na het eerste gesprek kan je dan nog beslissen of jullie je er goed bij voelen of niet. Een wedding planner heeft als voordeel dat hij/zij ideeën kan aanbrengen waar jullie misschien zelf nog niet aan gedacht hadden en het kan je ook vele kortingen opleveren bij vastleggen van tal van zaken. Het kost wel wat geld, maar ja kwaliteit kost nu eenmaal geld en het gaat toch om de belangrijkste dag in jullie leven.

Chris

Meld misbruik1-6-2011 13:36:20

Hallo Larissa,
Wauw wel romantisch zo'n aanzoek in Venetië... Inderdaad, er komt veel bij kijken . en als je alles zelf wil plannen kruipt er tijd en energie in. Eerst hebben wij destijds de kerk vastgelegd en daarna opzoek gegaan voor een zaal, dan beetje bij beetje al de rest. Ondertussen zijn mijn man en ik weddingplanners in Altea , Spanje, dus we kennen al de valkuilen een beetje.
Zenuwen en stress is logisch dat je dat krijgt, zeker als je familie zich begint te moeien. Op de vraag of je al dan niet een weddingplanner zou nemen, ik probeer objectief te zijn haha, hangt het ervan af of je er tijd voor hebt, en of je in eigen land of buitenland gaat trouwen.In België of Nederland trouwen is makkelijk zelf te overzien, trouwen op 2000km onder de spaanse zon is zelf veel moeilijker te regelen. Iedereen kent immers de zuiderse mentaliteit en "mañana" is helaas nog altijd nummer 1 in de spaans woordenboek wat beloften nakomen betreft. Ik spreek nu enkel uit mijn ervaring qua weddingplanner aan de costa blanca en wil graag al je vragen beantwoorden mocht je die hebben. Veel succes in ieder geval en misschien tot schrijfs!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...