Terug naar overzicht
Gewoon doen als je't mooi vindt! Wij hebben een tekstje (zelfgemaakt, herleid van een liedje dat speciaal voor ons is) op onze voorflap en tussenin prentjes van Liefde is... Succes ermee!
Hey, Wij hebben onderstaand gedichtje op de eerste pagina onderaan, vond het wel leuk dat je niet meteen aan de 'tekst' van de mis begint. Voor de layout van het boekje vond ik het ook beter. Vanaf het moment dat ik je zagdacht ik: jij hoort bij mij!Toen kwam er steedsvan dag tot dageen beetje liefde bij.Toon Hermans Iets 'abstract' kan wel goed zijn.. De mensen die in de kerk zitten te wachten kunnen dan al meteen diepzinning nadenken :) Je kan ook je evangelie bijvoorbeeld samenvatten in een zin en die vooraan zetten. Wij hebben besloten om dit in schuine tekst bij het evangelie te zetten 'Liefde is niet alleen een gave die je overkomt, het is ook een opdracht om daadwerkelijk lief te hebben.' Zodat degene die mee volgt, meteen de boodschap juist mee heeft..Sommige verwerken ook soms het thema van hun viering in een krachtige zin.. Ik vind het wel iets hebben dus.. :)Groetjes,Mieke
Ik heb ook al eens onderaan aan de pagina's telkens een zinnetje uit een liedje zien staan... Of een citaat over de liefde. Het hoeft dus niet persé vooraan of achteraan. Achteraan hadden wij trouwens de bedankingen aan de ouders, getuigen, priester, de mensen voor hun aanwezigheid,... Dus geen echt gedichtje...
Wij hebben ook twee gedichtjes, ééntje op de eerste bladzijde en ééntje op de allerlaatste bladzijde... Eerste:Het zijn alleen maar woordenDie ik je vandaag geefJe zou er niets aan hebbenWanneer het daarbij bleefMaar woorden worden dadenVan vriendschap en van trouwZe zullen steeds verradenHoeveel ik van je houVanaf de dag dat webegonnenweet ik zeker, jijhoort bij mijEn zo kwam er van dagtot dagsteeds meer liefde bijTweede: Sprookjes worden elke dag verzonnenEr zijn er vast miljoenen bij elkaarMaar sprookjes zullen altijd sprookjes blijvenAlleen het onze, dat is waar. Grtjs Sara