Nu Online
Momenteel zijn er 614 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

omgeving Hoogstraten

18-4-2011 12:59:52
Dag allemaal, eerst en vooral wens ik jullie van harte proficiat met je verloving. Fijn hè.
Verder wil ik even navragen of er nog mensen van Hoogstraten, of omgeving zijn. Ikzelf ben nu een week verloofd, dus zit nog met enorm veel vragen. Alle tips zijn welkom. Hoe pak ik het allemaal aan?
Zijn er mensen die ervaring hebben met bepaalde feestzalen in de omgeving van Hoogstraten?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Mientje

Katrien
16-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1402

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik18-4-2011 13:12:05

ook proficiat katrien!!!!!

eerst moet je voor jezelf eens een schatting maken hoeveel mensen je op je feest zal vragen, dit is wel belangrijk voor op zoek te gaan naar een zaal. heb je zoals ons meer dan 160 mensen dan kom je met een zaal met capaciteit 100 uiteraard niet toe he ;-)

wat willen jullie graag ne gangen menu geserveerd aan tafel, buffet of bbq
eerst receptie voor mensen die wat verder van jullie staan nadien eten met familie en dan desserten buffet of geen receptie en de mensen die je naar de receptie zou vragen mee uitnodigen voor t dessert zodat ze echt mee komen feesten...

maak voor jullie zelf is een lijstje met mensen die jullie zouden uitnodigen (eventueel categorieën) zodat je voor zalen te zoeken de capaciteit kan inschatten he.
verschillende zalen vergelijken is echt belangrijk naar prijs-kwaliteit! zeker rekening houden met wat JULLIE willen en drankenforfaits die ze vragen! maak eventueel een excelleke met prijzen zodat je beter kan vergelijken.

begin ook tijdig met adressen van iedereen te verzamelen (op familiefeestjes enzo) dat bespaard u achteraf veel stress en tijd ;-).

op deze site, goudengids en google,... vind je best wel wat feestzalen

veel plezier en geniet er van!

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik18-4-2011 14:08:02

Heyla

Ik ben van omgeving Hoogstraten (tot een half jaar geleden woonden we nog in Rijkevorsel, nu verhuisd naar Lille). En jullie trouwen zelfs op dezelfde dag als ons...dus toevalliger kan niet :D!!

Om je alvast op weg te helpen...gisteren was hier ook een topic van een bruidje op zoek naar tips om van start te gaan..hierbij de link naar dit topic want hier stonden alsvast hele goede tips in: http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=319296&subject=Lijstje

Ik heb zelf een lijstje met to do's gemaakt..en wil dit gerust naar je doorsturen zodat je een idee hebt over wat er allemaal moet gebeuren en in welke volgorde. Moest je dit graag willen geef gerust je e-mailadres door (hier of in een persoonlijk berichtje).

Feestzalen omgeving Hoogstraten waarbij ik goede ervaringen heb, of al goede ervaringen over gehoord heb:
- Hof Ter Smisse in Hoogstraten (heeeel lekker eten en echt een prachtige zaal)
- Le Cirq in Hoogstraten wordt ook verhuurd als feestzaal (ik ken het alleen van het uitgaansleven, maar hier op het forum zijn er al een paar geweest die hun feest hier hebben gegeven en blijkbaar was dit heel goed)
- E10 Hoeve Brecht (wij hebben hier een heel botte mail van teruggekregen, maar anderen vonden dit wel heel goed (de feesten die er hebben plaatsgevonden), dus misschien was het bij ons een alleenstaand feit/of een slechte dag
- Paterspand Turnhout (echt prachtig en heel verzorgd, maar wel prijzig)
- Daemshof Herentals: voor ons was dit te klein, maar anders had dit zeker één van onze favorieten geweest! Heel mooie locatie en uitbater is heel stipt/verzorgd/vriendelijk.
- Corsendonck in Oud-Turnhout (ook echt geweldig mooi, en viel goed mee qua prijs (deze was onze 2e favoriet)
- Domein Martinus in Halle-Zoersel: dit is onze locatie geworden, dus die gaat op 16/06/2012 niet meer vrij zijn...maar moest je niet 100% vasthangen aan die datum is het zeker de moeite waard om hier eens te gaan horen voor een andere periode/datum.

Hoop je hiermee al wat op weg geholpen te hebben!

Veel succes met het plannen!

Lieve groetjes

Chantal

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik18-4-2011 14:40:50

Hey!
Ikzelf ben van regio Essen.
Wij trouwen in Hof ter Smisse. De service is daar echt super, keigoed eten, vriendelijke bediening, ambiance (zeker met het dessertbuffet) en hele mooie zaal/tuinterras!
Mijn zus is hier afgelopen zomer getrouwd en dat was in één woord fantastisch!!!!
Ze staan ook open voor heel wat dingen (wijzigen menu, andere aankleding, ...) en denken echt mee. Andere goede zalen : E-10Hoeve (vooral voor grote feesten, anders is de zaal wel erg groot), de Kievit in Kalmthout, Kasteel van Brasschaat (duur!), 's Gravenhof in Schilde (duur!), de Flinckheuvel in 's Gravenwezel, ... Ikzelf heb persoonlijk, dat is wel al enkele jaren geleden, een heel slechte ervaring gehad met de Hortensia-hoeve in Kapellen. Voornamelijk het eten was er SCHAN-DA-LIG! Maar dat is wel al 5j geleden dus mss is er al wel andere management ofzo he? Ook goede ervaringen gehad met de Groene Jaeger en Lucullus (beiden Brasschaat) en Hof Ter Delft in Ekeren.
Veel succes!!!!

petra
9-6-2012
 Meld misbruik18-4-2011 15:14:31

hey, wij trouwe op 09 juni 2012, en komen uit wuustwezel, wij gaan het feest doen in het molenhof te brecht, daar hebben wij al hele goede ervaringen mee en altijd al supper lekker gegeten, qua organisatie is het vooral belangrijk dat je alles eerst probeert vast te leggen, zoals zaal, gemeentehuis, kerk, dj en fotograaf, en dan heb je even rust en kan je er even van genieten en verder nog ideetjes opdoen hoe de dag er zal uit zien en zo. groetjes xx en veel succes met het regelen x

Tina
21-5-2011
 Meld misbruik18-4-2011 16:02:30

Hallo,

Wij vieren feest in de E10 hoeve, we zijn zelf van Brecht dus das makkelijk. Ik heb al goeie ervaringen met deze zaal, maar ook al met het Molenhof in Brecht en Hof ter Smisse. Veel succes met het zoeken naar een zaal.

Groetjes xxx

Marianne
28-5-2011
 Meld misbruik18-4-2011 19:42:06

Wij zijn van Minderhout en wij gaan ons feest houden in de Voorthoeve in Meerle.
Dit is een enorm gezellige zaal, en redelijk betaalbaar.
We hebben hier al een paar feesten gehad en dit was toch altijd in orde.

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik19-4-2011 8:05:41

Hey,
Proficiat met de verloving! Er komt best wel wat kijken bij het regelen van een trouw maar hier op het forum kan je met al je vragen terecht.
Ik ben afkomstig uit Rijkevorsel en woon nu in Borgerhout.
Wij hadden ons trouwfuif in Club Le Cirq in Hoogstraten. Supermooie zaal! (zeer veel positieve reacties op gekregen) Ben er zéér tevreden over.
Wij hadden geen eten bij de fuif (enkel broodjes 'snachts) maar je kan er ook perfect een feest met avondmaal hebben. Vraag zeker een offerte voor de zaal en ga kijken, je bent direct verkocht Enig minpunt aan de zaal is het feit dat er geen tuin aan is.
Groetjes,
ilse

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info