Terug naar overzicht
Waarom moeten het één van deze datums zijn? Heeft één van de datums een speciale betekenis voor jullie, dan is het gemakkelijker kiezen. Misschien hangt de keuze ook een beetje af van jullie job. (bv. ik sta in het onderwijs en op 16 juni zitten we volop in de toetsenperiode waardoor het voor mij veel te druk zou zijn). Wil je zo snel mogelijk trouwen of niet? Tja, het is als buitenstaander moeilijk om te zeggen welke datum het beste is he. Veel succes ermee!
Hallo Biance, april , zijn de meeste mensen nog aanwezig, in juni loop iets meer risico dat gasten al op vakantie zijn. In april heb je iets minder kans op warm weer ( maar juni is ook geen garantie op goed weer ) Ik zou datum laten afhangen van de mogelijkheden van je zaal, al dan niet Kerk en misschien gewoon persoonlijke voorkeur.Wil je een lente huwelijk of een meer zomers huwelijk als thema. Ik had bv altijd al gezegd dat ik in de winter zou trouwen... Veel succes met je keuze
hey, ik had ook de keuze tussen april en juni, ik heb april genomen omdat de kans op goed weer ietske groter is en om dat ik het oplaatst een mooiere datum vond. Voor ons maakte het ook niet zo uit. Veel succes met de keuze groetjes xx
hallo, Dat zijn eigenlijk de 2 data die overschieten na check met feestzaal, stadhuis en kerk. We hebben met geen enkele data een band tussen op zich maakt het niet uit. Als we het voor het weer doen denk ik beter juni maar dat is nog geen zekerheid e.
nee das waar, wij zagen op het laatst juni beter zitten dan april, kun je twee maandjes meer genieten van je verlovingsperiode en alles wat rustiger aan doen, ook al is het psychisch maar ja, je moet er jezelf goed bij voelen xx
Zitten er nog studenten in de familie? zo ja, dan zou ik voor april kiezen want ik juni kunnen die van het middelbaar en hoger onderwijs niet komen. Groetjes
Hoi Wij trouwen op 16 juni omdat dit voor ons op alle vlakken beter uitkomt: - In april/mei heb je meer de kans dat er al ergens een communiefeest van de familie is (wij hebben een grote familie, dus de kans zit er meer dan dik in) - Niemand (of toch heel weinig) van onze aanwezigen gaat nog naar school (allemaal werkende mensen)...dus met mensen die examens hadden moesten wij geen rekening houden. Ook geen leerkrachten (behalve kleuterschool, dus ook daar geen examens te verbeteren) - De week na den trouw kunnen we vertrekken op huwelijksreis voor 2 weken (23 juni - 8 juli) --> Dus we zijn voor het bouwverlof terug thuis (wat veel scheelt in de kosten) + we hebben dan nog 3 weken vakantie na onze huwelijksreis om nog ten volle van elkaar te kunnen genieten (vriend staat in den bouw, en ik heb van mijn werk toestemming gekregen om 5 weken vakantie achter elkaar te mogen opnemen volgend jaar). - Juni is er een grote kans op goed weer - We laten goed op tijd aan iedereen weten wanneer onze trouwdatum is, zodat mensen hiermee rekening kunnen houden in hun reisplannen. - ... kan zo nog wel effe doorgaan Maar ik denk dat je zelf een beetje moet kijken naar je eigen situatie (type genodigden, eigen werk/privé, ...) en zo uitmaken wat voor jullie de beste datum is. Lieve groetjes Chantal
16 juni !!!das mijn b-day een goeie dag dus
hoi ik denk dat je in juni evenveel kans hebt op mooi weer dan in april, wij hebben bewust gekozen om niet in de zomer te trouwen, juist omdat iedereen dan mooi weer verwacht, en het alleen maar kan tegenvallen. wij trouwen op 30 april en zijn ons er van bewust dat het weer wel eens kan tegenvallen. maar ik denk dat je dit voor jezelf moet uitmaken... die 2 maanden gaan het nu ook niet maken qua voorbereidingen (wij hebben alles op 7 maanden geregeld). groetjes en nog veel succes!Joyce(30/04/2011)
wij trouwen 19 mei 2012 en wij hadden niet echt rekening gehouden met plechtige/1e communie. Met als gevolg dat een deel van de familie misschien naar communiefeesten moet + in onze kerk is het dezelfde dag vormsel... juni is dan weer gevaarlijk voor studenten of mensen met studerende kinderen die hen liever zelf wat in de gaten houden. Misschien allemaal even navragen?
Hey!Ik zou gaan voor 28/4/2012 = ook onze trouwdatum! :-)Ik heb al veel trouwfeesten in de zomer gehad (juli/augustus) en wij wilden eens iets 'minder cliché' dan al onze vrienden. Wij hebben op de 4 trouwfeesten in juli/augustus élke keer al regen gehad. Maar ja, weer in april is ook nooit gegarandeerd.Wij hebben ook voor april gekozen omdat het dan nog net iets minder druk overal gaat zijn (op de huwelijksreis, niet veel kinderen, ...).Kijk mss ook naar welke honeymoonbestemming je in gedachten hebt?Als je exotisch wilt gaan, is het natuurlijk niet altijd overal goed weer he?Maar bon, ieder zijn keuze he! Dat is er één die je zelf moet maken!Het weer in België is nooit gegarandeerd!
hoi..bedankt iedereen voor de vele tips. De kogel is door de kerk...wij trouwen 16 juni 2012...jihaa!!