TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
inge
30-10-2010
|
18-4-2011 23:23:02
Hey,
Wij hebben ook tango als openingsdans gekozen. Onze ervaring was wel miniem (3 mnd.), maar we hadden heel veel ge-oefend (3keer per week minstens) en dus vonden we dat we het wel wat zouden redden om er een iets originelere openingsdans van te maken tov een slow. Dit puur met een 5-tal goed ingestudeerde basispassen, maar zonder een volgorde te beslissen, om het spontane erin te houden. Probleem bleek: de jurk. Je hebt een korte jurk nodig, want anders vindt de man je voeten niet :p en dan voel jij niet aan dat je een 'ocho' moet doen. Dit liep dus uiteindelijk niet zo heel lekker (door de zenuwen waren we bovendien de passen een beetje kwijt ondanks het vele oefenen). Muziek zou ik vnl. een liedje kiezen dat het ritme goed aanhoud en niet overdreven lang is, want creatief blijven met 200 ogen op u gericht is niet erg simpel. Wij vroegen raad bij onze leerkrachten. De tekst vonden wij eerder secundair. De meeste hadden bovendien ook geen tekst
|
|
Filipa
23-7-2011
|
19-4-2011 8:10:54
"Queremos paz" van Gotan Project
|
|
Annelies
8-7-2011
|
19-4-2011 9:11:44
Hoi hoi hoi!!! Wij hebben ook een tango als openingsdans. We hebben gekozen voor "The Tango Project - Por una Cabeza". Dat komt van scent of a woman. Hier zit wel geen tekst bij maar het nummer zegt meer dan genoeg!!
|
|
Astrid
9-7-2011
|
19-4-2011 9:38:56
Hoi dames
Ja, die jurk, daar had ik zelf ook al aan gedacht... Maar heb je er geen last van bij elke dans? Stel we pakken een wals ipv een tango, dan nog vrees ik dat ik last heb bij de draaien...?
Ik ben gewoon helemaal weg van tango. Dat liedje uit scent of a woman is idd prachtig!!!
Groetjes!
|
|
Steven
30-4-2011
|
19-4-2011 15:54:30
Bij wals ga je minder last hebben van een lange jurk dan bij tango. Tango daar is het zo schoon om het voetwerk te zien en je moet toch poses aannemen en met een lange jurk heeft dit niet veel effect. Tegenover een wals daar gaat dit wel bij. Wij kennen het probleem. Als openingsdans hebben wij een chacha, maar met mijn lange jurk was dit onmogelijk om te dansen daarom heb ik in de bruidswinkel van dezelfde stof als mijn lange rok een korte rok laten maken en zo heb ik voor het avondfeest een korte rok wat het dansen een heel pak aangenamer maakt
Groetjes An
|
|
Astrid
9-7-2011
|
19-4-2011 15:59:06
Hoi
Ja, jammer he! Ik wil mijn kleed niet uitdoen voor de openingsdans, je kan het sowieso al maar 1 dag dragen ;-)
Ik denk dat een wals dan een betere keuze is ...
Moeilijke keuze! Bedankt voor jullie reacties!
Astrid
|
|
sharon
6-8-2011
|
19-4-2011 20:19:36
Wij raken er ook helemaal niet aan uit... ook door het kleed! Mijn vriend vindt niet dat ik enkel voor de openingsdans een ander kleed kan aandoen.
Het is een openingsdans van een trouw en dat moet in je trouwkleed. Ik kan hem daar wel in vinden, maar hoe dans je in hemelsnaam met zo een kleed aan.
Zijn er ideeën/voorstellen voor een wals?
Groetjes,
Sharon
|
|
Astrid
9-7-2011
|
20-4-2011 10:53:59
Hey Sharon
Een trage of een vlugge wals? Een trage is bvb.
"Stay in my life", "When i need you" en " Could I have this dance" van Lynn Anderson en "Come away with me" van Norah Jones.
Niet makkelijk he!!
Groetjes
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|