Terug naar overzicht
misschien eens nadenken om balonnen te gebruiken ipv duiven?ik heb al meerdere keren gehoord dat witte duiven speciaal voor huwelijken gekweekt worden en dat deze dus niet geleerd wroden om de weg naar huis terug te vinden.als ze uitvliegen, zetten ze zich ergens en komen later om van de honger.daar ik dit toch niet zo'n goed nieuws vind, hebben wij besloten om balonnen op te laten ipv duiven.(zo ook al geen kans dat een duif schijt op mijn kleed :-))Mieke13/05/06
hahahaha, mieke!!... maar je hebt wel gelijk hoor!groetjesKatrien30/9/2006
Wat Mieke schrijft, klopt. Indien iemand in de buurt van de kerk witte duiven heeft, die gewoon zijn van buiten te vliegen en die dus van de kerk de weg naar hun hok terugvinden, dan k
Dag Ann-Sophie,Waar wij onze auto's gehuurd hebben, kon je ook witte duifjes huren. Volgens mij vliegen die wel terug naar waar ze thuishoren hoor, anders zouden 't dure duifjes zijn hé! :-)Bij bclimo in Gent hebben ze er zeker. Die man is daar heel vriendelijk hoor en maakt zelfs gratis en voor niks een planning van je trouwdag! (tel.nr.: 09/224.20.10)Groetjes,SylviePS. Toen ik onze film bekeek van de mis, dacht ik plots nog aan iets dat misschien interessant is voor jullie: als jullie de trouwbelofte uitspreken, laat de deken de getuigen het boekje vasthouden. 't Is handiger dat jij meeleest in 't boekje dat je vriend z'n getuige vasthoudt. Want als je bij je eigen getuige gaat kijken, dan kijk je weg van je man en da's toch niet de bedoeling hé! Wij hebben dat op de moment zelf ervaren en gelukkig hadden onze getuigen direct door wat onze bedoeling was, maar misschien kunnen jullie je getuigen op voorhand verwittigen.
kan je het daar eens vragen?
allemaal al bedankt voor de tips, ik vind duiven nog altijd iets hebben maar het voorstel om balonnen te gebruiken heeft ook wel iets, 't heeft me weer aan het denken gezet...wat zouden we nu nemen....groetjesann-sophieps; Sylvie bedankt voor de tip over het misboekje, gaan we zeker onthouden en toepassen !
Bruidsduiven vergaan niet altijd van de honger!!!Ik heb op een kinderboerderij gewerkt en daar hadden ze witte duiven die ze gaven aan trouwers. De duiven kwamen gewoon terug na het huwelijk.
Ik heb toch ook al een paar keer gehoord dat het lossen van tortelduifjes gelijk staat aan dierenmishandeling, dus misschien toch maar gaan voor de balonnen?
Hey, mijn opa speelt met de duiven. Ik denk dat hij er wel witte zitten heeft. De beestjes vliegen gewoon naar huis hoor zoals andere duiven.Ik zal eens informeren.Je kan me mailen op Peggy_verstraeten@hotmail.comPeggy23/06/07http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl