Nu Online
Momenteel zijn er 243 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even jullie mening

19-4-2011 8:43:59
Beste bruidjes

Nu ik bezig ben met het organiseren van mijn eigen bruiloft denk ik er meer en meer aan om mijn grote droom waar te maken. Als sinds ik een jaar of 10 was en begon te beseffen wat 'trouwen' nu eigenlijk is ben ik enorm graag bezig om elk aspect van het huwelijk te overlopen, tot in detail te plannen. Ik herinner me nog goed dat mijn mama en oma altijd verschillende trouwmagazines kochten en dat ik vervolgens met hun aan tafel ging zitten om hun huwelijk te plannen, in verschillende versies met verschillende thema's. Door de jaren heen ben ik dan ook echt best goed geworden in het organiseren van alle soorten feestjes.

Nu zou ik dolgraag een gediplomeerd wedding, partyplanner worden. Het enige waar ik bang van ben is dat het niet al te goed gaat aanslaan omdat ik vrees dat de meeste bruidjes nog met het idee zitten dat een weddingplanner ontzettend duur is en dat je dan eigenlijk helemaal niet zoveel meer bij je eigen bruiloft betrokken bent.

Ik zou mezelf toeleggen op alle soorten bruiloften, budgetbruiloften, extravagante bruiloften, thema bruiloften, bruiloften van mensen met hetzelfde geslacht, mensen die voor een 2,3 (wie weet zelf 4de) keer trouwen, ...
Ik zou als beginnend weddingplanner een 'investering' van +- 10 % vragen van het totaalbedrag van de bruiloft. In dit bedrag zitten een groot aantal gesprekken, kilometervergoeding, persoonlijke aanpak, originele ideeen, ... .

Als weddingplanner plan ik niet het huwelijk in het bruidskoppel hun plaats, ik plan het samen met hun. Ik doe al het opzoekwerk, geef hen voorstellen, werk ideeen uit, help bij mogelijke problemen, noem maar op, maar steeds met de volledige betrekking van het bruidspaar.

Zouden jullie na wat ik hier boven allemaal heb neergeschreven, overwegen om mij in te huren als bruidsplanner?

Met vriendelijke groetjes

Lynn Boogmans

Lynn
21-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1558

Cindy
1-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 8:52:39

Ik vind het jammer dat ik het nu pas weet, ik had het zeker overwogen...
Alvast heel veel succes!

Groetjes,

Cindy

evy
18-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 9:06:25

denk dat veel mensen twel zouden doen, maar ik ben zo controlefreakje
kgenoot van elk weekend er mee bezig te zijn, anders ging het aftelle erg traag
voor mij is zoiets geen optie...
maar kdenk da veeeel mense hier plezier aan zoude hebbe!

inge
30-10-2010
 Meld misbruik19-4-2011 9:44:09

Ik heb er ook volop van genoten alles lekker zelf uit te werken en uit te zoeken, maar ik ben dan ook graag creatief bezig. Het heeft ons ook als koppel nog dichter bij elkaar gebracht - dat teamwork.
Was tijdens mijn voorbereidingen ook met die gedachten ah spelen. Het is een mooi concept: mensen helpen bij de mooie momenten van hun leven. Wat als je het een stukje ruimer opentrekt: mensen die een diamanten/gouden/... bruiloft en babyborrels vieren? Die mensen hebben vaak al iets minder tijd en zin om de kar zelf te trekken? Een online-shop moet ook wel werken denk ik.

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 9:48:49

Ik zou het wel overwogen hebben, want soms ben ik de voorbereidingen en opzoekwerk wel een beetje beu en heb ik er ook gewoon geen tijd voor.
Waarschijnlijk heeft een weddingplanner ook veel meer originele ideëën.
Natuurlijk moet het wel binnen het budget passen he.

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik19-4-2011 10:39:24

Hey Lynn,
Ik vind het wel een leuk idee!
Ikzelf zou er niet op ingaan, maar meer omwille van het feit dat ik mijn Mooiste Dag zelf graag plan en zo de touwtjes in eigen handen houd...
Als je mss een professionele website opmaakt of folders, ... denk ik zeker dat hier vraag naar is! Ook zeker op beurzen enzo staan he?
Er zijn altijd mensen die niet weten hoe eraan te beginnen, geen tijd hebben, ...
Heel veel succes gewenst alvast!!!!

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik19-4-2011 10:42:08

hoi

Ikzelf zou geen weddingplanner nemen, en ik denk dat je het vooral van koppels zult moeten hebben die er zelf geen tijd willen insteken (of er geen tijd voor hebben), en die natuurlijk het budget hebben om de kosten van een weddingplanner mee in te calculeren...

Ik vrees dat het hier in Europa nog niet gekend genoeg is om er echt je kost mee te verdienen...

groetjes
Joyce

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik19-4-2011 11:36:18

Hoi Lynn,

Ik denk dat er zeker een markt voor is, dus ga ervoor!
Persoonlijk zou ik met vaste prijzen werken zodat het duidelijk is voor zowel de klant als voor jezelf. Iemand die 10k voorziet betaald 1000 euro en iemand die 20k voorziet moet het dubbele betalen voor dezelfde service ...
Maar als je van een hobby je beroep kan maken zou ik geen seconde twijfelen :)

Groetjes,
Cindy

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 13:56:20

Ik zou er in elk geval geen 1500 € aan hebben uitgegeven. Daarnaast vond en nog steeds vindt ik het zelf veel te leuk om alles bij elkaar te zoeken en passen.

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 14:16:19

Ik vrees dat je op dit forum een moeilijk publiek hebt, want we zijn allemaal bruidjes die ons huwelijk zelf in elkaar willen steken en hier veel plezier aan hebben (en als we grommelen kunnen we het op dit forum doen) + ook graag tips van de andere bruidjes krijgen én geven. 
Ik denk dat je dan echt al naar een hoger segment moet gaan (lees: rijker :-). Want mezelf kennende zou ik dat budget liever in iets anders steken.
Maar zoals Cindy hierboven al zegt, als het je droom is, zeker volgen! Maar ik zou toch eerst even wat research voeren of hier voldoende vraag naar is.  Kwestie van ook van je droom te kunnen leven.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-4-2011 17:31:39

Helemaal eens met Melodie:
Hier op het forum zijn we allemaal zo met de Grote Dag bezig, dat niemand dat echt 'uit handen' wil geven.
Weet ook: jij wil uiteraard vergoed worden, maar hebben mensen dat ervoor over? 10% maakt, zoals hierboven gezegd, snel €1500 en dat voor wat ideeën... Trouwen is duur, dus de meeste mensen proberen op allerlei dingen te besparen, dus ik vrees dat jouw 'job' het eerste zal zijn dat geschrapt zal moeten worden.
Tenzij bij mensen die er niet naar hoeven te kijken, maar zeg nu zelf: hoeveel zullen dat er zijn op een jaar?

Davy

Meld misbruik19-4-2011 19:10:29

Beste Lynn,

Bij het organiseren van onze eigen bruiloft ben ik ook gepassioneerd geraakt door het organiseren van feesten. Ik heb me dan ook enige tijd later ingeschreven voor een cursus wedding planner bij de IBVO Schoonheidsschool. Een cursus die ik je zeker kan aanraden. Enkele maanden geleden ben ik afgestudeerd met grote onderscheiding en ben dan nu ook mijn zaak gestart als wedding & event planner in bijberoep.
De vergoeding van 10% op het totaalbudget die je zou vragen zit zeker goed en er is echt wel een markt voor.
Gewoon doen zou ik zeggen, ik kan het je alleen maar aanraden!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik21-4-2011 23:08:58

Er is zeker een markt voor maar zorg dan wel dat je het echt goéd aanpakt.
Iedereen kan zelf wel naar de klassieke zalen gaan, bloemen, etc etc etc
Het gaat hem erom dat zo'n planner speciàle plaatsen weet/vindt, of een gewone weide om kan toveren tot een feestlocatie, of eender welke droom of wens met de glimlach waar kan maken of wat dan ook.
Dààr betaal je als klant die 10% extra met de glimlach voor.
Kijk bvb eens naar MerryMakers in Antwerpen (www.merrymakers.com )

Weet dat in in opdracht organiseren niet simpel is, ik heb 14j in de organisatie sector gezeten waarbij we de meest onmogelijke dingen waargemaakt hebben, het is verdomd hard werken en je telefoon staat nooit maar dan ook nooit stil.

Ik ben er zelf uitgestapt omdat ik na 14j compleet opgebrand was maar het waren wel ongelooflijke jaren met ervaringen die ik nooit ga vergeten.

Wat ik je wel aanraad is niet om zomaar out of the blue je eigen buro te beginnen. Wees slim en ga een tijdje in een Pr of evenementenburo werken (of je nu een trouw, een PR evenement of een seminarie organiseert, het principe van organisatie, budgettering en planning is altijd hetzelfde) zodat je een werkwijze leert en met een eerste ervaring aan de slag gaat.

zorg ook dat je financieel wat armslag hebt, niemand heeft vanaf dag 1 een goedlopende zaak...

succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...