Nu Online
Momenteel zijn er 279 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enveloppendoos

19-4-2011 9:24:37
Hallo bruidjes,

Er zijn al een aantal berichtjes gepost op dit forum rond de "enveloppendoos". Ook ik ben nog op zoek naar een leuke, originele enveloppenbox/enveloppendoos. Na wat surfen op het internet, vond ik op een Nederlands trouwforum wel een leuk ideetje ! Hier had het bruidskoppel gewoon een reuze-enveloppe gemaakt, waar alle kleine envelopjes in gingen ! Ik vond dit wel een tof ideetje !! Maar waar kan je zo'n grote enveloppe nu kopen ?? Ik ben zelf niet zo erg creatief, dus zelf maken uit karton enzo zie ik niet zo goed zitten ....Zou dat eventueel bestaan bij de Hallmark-cards ?? Of iemand een idee waar ik dit zou kunnen kopen ? ik had ook al gedacht om eens een postkantoor binnen te stappen, maar ik vrees dat ze me daar nogal raar gaan bekijken
Als alle gasten gearriveerd zijn of wanneer de envelopjes allemaal ontvangen zijn, zouden we de grote enveloppe met tape vastmaken en naar een veilige plek brengen, want de feestzaal heeft helaas geen kluis ...

Hilde
23-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1056

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 9:41:34

Hoi Hilde,

Ik zou niet zo direct weten waar je zo'n grote envelop kan vinden... Zeker niet eentje die dan ook mooi is... ken je niemand die een beetje handig is en dit voor jullie zou kunnen doen? :-)
Ik zou het wel willen doen voor je hoor, maar geen idee waar je woont ;-)

Groetjes
Filipa

Hilde
23-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 9:54:47

Hoi Filipa,
Bedankt voor het aanbod
Ik bedenk net dat ik het eens aan mijn buurvrouw zou kunnen vragen, die is regentes plastische opvoeding - misschien wil zij me wel helpen ...
en anders ga ik eens naar een papierhandel - misschien bij AVA ?

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 10:03:40

Bij Ava vind je zeker die materialen, maar een kant en klare reuze envelop weet ik niet heel zeker ;-) Zo'n buurvrouw is wel leuk eh, ik zou dat dan ook proberen! :-)
Groetjes
Filipa

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 12:33:01

Hoi!

Ik heb dit onlangs zelf gemaakt als cadeau voor trouwers, dan niet als enveloppendoos, maar als envelop. Die had ik dan gevuld met allemaal envelopjes. In sommige zat geld, in andere een briefje of een 'fopcadeautje'. Zij vonden dit wel leuk.
Eigenlijk is het echt héél eenvoudig om te maken. Moest je 't toch nog zien zitten of moest je iemand vinden die dit wil doen (het mag, maar hoeft echt geen goede knutselaar te zijn hoor), vertel ik hier even hoe ik die gemaakt heb.
Neem een grote doos ( bij ons van onze tv). Snij de grote wanden uit, en laat de flap van een van de kanten er nog aan. En dan plak je gewoon alles samen met kleine strookjes overschilderbare plakband. Van de flap knip je de hoekjes af. En dan schilderen. Je kan de envelop ook beplakken met foto's of krantenpapier.
Bij mij was het karton iets te dik, waardoor de flap niet makkelijk kon gevouwen worden, dus best geen te dik karton.

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 13:53:00

Afhankelijk van hoe groot de enveloppe moet zijn, kan je toch ook van die grote wenskaarten kopen? Daar zit dan standaard een stevige enveloppe bij. Heb ik ook eens gedaan voor iemand die als cadeautip en envelopje afgebeeld hadden. Die kregen dus een reuze enveloppe (was volgens mij zo'n 60 x 100 cm).

A.
23-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 23:22:59

zoek eens op internet. Heb die van mij via trouwartikelen.nl besteld en vond het bestelde exemplaar echt mooi en ook groot genoeg.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...