Nu Online
Momenteel zijn er 394 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Misboekje en ondertrouw

19-4-2011 12:46:17
Gisteren voor de eerste keer ons misboekje laten bekijken door de pastoor... Was heel tevreden erover en zag dat we er veel tijd ingestoken hadden, op enkele details nog na.
Tijdens ons vorig bezoek zei hij dat we de volgende keer moesten langskomen voor de ondertrouw, maar tijdens het bezoek van gisteren werd daar totaal niet meer over gesproken. We moeten juist nog eens een week ervoor langsgaan om ons definitief boekje te laten zien. Hangt dit af van persoon tot persoon voor die ondertrouw? Een collega van mij heeft namelijk geen ondertrouw moeten doen.

delphine
10-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 978

Nele
20-8-2011
 Meld misbruik19-4-2011 12:49:52

hey, heb je van de pastoor op voorhand doorgekregen wat er allemaal in moet komen staan en hoe hij het wil hebben? Wij zijn tot nu toe nog maar 1 keer bij de pastoor geweest en toen zou hij bellen om nog eens langs te gaan, maar we hebben sindsdien (februari) niks meer gehoord, ik zou ook heel graag eraan willen beginnen, maar weet niet goed hoe. Ik heb enkele voorbeelden maar die lijken helemaal niks op elkaar. Hoe ben jij begonnen?

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 13:09:04

Hoi Delphine,

wij moeten bij onze pastoor ook niet in ondertrouw. Hij vindt dit nogal ouderwets :-). Heb van een ander bruidje hier op het forum al gehoord dat het bij haar slechts 3 vraagjes waren die ze moest beantwoorden. Dit hangt echt van pastoor tot pastoor af. De ene is hier al wat strenger in als de andere. Wij trouwen in een andere parochie als waar we wonen en de pastoor van de parochie waar we wonen is héél streng. We zijn dan ook blij dat hij ons niet trouwt! 

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 13:15:50

Hoi Delphine,

Bij mij werd er ook nog niks besproken ivm ondertrouw.. Ons misboekje is wel al zo goed als klaar. Wij trouwen buiten ons parochie omdat we in de parochie willen trouwen waar mijn vriend vandaan komt. Daar is het de gewoonte dat je een avondje samenkomt met de pastoor om "stil te staan bij de spirituele kant" van de hele gebeurtenis. Is dit misschien de ondertrouw? In ieder geval is het pastoor van de parochie waar we wel gaan trouwen, heel flexibel en helemaal niet zo streng, dus het belooft wel een leuke avond te worden!

Groetjes,
Filipa

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik19-4-2011 13:25:40

Ik heb gewoon al telefonisch contact gehad met de pastoor,onze ondertrouw ligt vast op 7juni om 19u30.
We moeten niet gegeten hebben en enkel weten waar we gedoopt zijn.
Mijn kameraden zijn er ook getrouwd en hij heeft voor hen een maaltijd voorzien(dus daarom waarschijnlijk niet eten lol)
Kga tegen dan ook al een deel/volledig boekje klaar proberen hebben

Kreeg wel een cd van de pastoor,ben er dan savonds nog omgereden met een voorbeeld hoe het boekje er een beetje moet uitzien,wat er zo al moet instaan
Er stonden ook vb. van liedjes in maar ben al content te horen van mijn vriendin dat die niet echt gevolgd moeten worden want da was nie mijn smaak,al godsdienstige liederen

dus hoop een leuke avond te hebben,we vinden het allesinds al een grappige pastoor want hij heeft ons 2 kindjes ook gedoopt

delphine
10-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 15:20:06

dag Nele,

wij hebben een boekje gekregen van onze ceremoniemeester, en daarop hebben wij het onze gemaakt, met eigen invloeden nog.
Daarbovenop hebben we van de pastoor nog een viertal boekjes gekregen van missen die hij opgedragen heeft in zijn parochie.

Aan de andere bruidjes,

wij hebben twee avonden gevolgd, en hij wou weten of we geweest waren, dus misschien dat hij inderdaad daarom die ondertrouw heeft laten vallen. Geen idee eigenlijk! Wij trouwen ook niet in onze eigen parochie, maar we hebben gekozen voor een kleiner kerkje, waar het niet zo koud aanvoelt.

Inge,
wij zijn één keer bij de pastoor geweest om onze datum te gaan vastleggen enzo, en dan gisteren om ons boekje te laten bekijken en nog wat afspraken vast te leggen voor de dag zelf. Jullie ondertrouw ligt dan wel mooi op tijd als ik naar ons schema kijk! Nog maar iets minder dan twee maand te gaan ;-)

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik19-4-2011 22:52:15

@Delphine ja idd hij ligt goe op voorhand,maar denk met de vakantiemaanden ertussen dat het mss daarom is
Want toen ik zei dat we 17september wilden trouwen mocht ik zelf mijn uur kiezen was geen enkel probleem welk
En toen zei hij aangezien jullie begin september trouwen moet de ondertrouw gebeuren in juni zeg maar wanneer dit past,dus meteen de eerst komende dinsdag gekozen in juni hahaha,se kunnen het maar achter de rug hebben

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...