Nu Online
Momenteel zijn er 590 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje droomhuwelijk 16/04/2011

19-4-2011 13:48:04
Hallo allemaal,

Na 3 dagen als man en vrouw genieten wij nog steeds van onze geweldige dag. We kunnen er maar niet over ophouden.
Het was gewoon fantastisch!
Jammer dat we vanaf vandaag wel weer moeten gaan werken, onze huwelijksreis laat nog even op zich wachten.
Aftellen naar 11 mei en dan kunnen we 3 weken gaan nagenieten op Bali.

Graag zou ik onze dag met jullie willen delen.

De nacht van donderdag op vrijdag was echt erg! Elk uur werd ik wakker, o dat nog en dat en hoe zou dat lopen en hoe gaat dat eruitzien enzo...s morgens werd ik echt heel moe wakker. Terwijl ik zo graag uitgerust wou zijn.
Vrijdag hebben we dan samen een hele dag vanalles gaan doen, onze zaal gaan versieren en onze wensboom gaan zetten, de kostuums en corsages voor de suite gaan halen en gaan uitdelen. S avonds thuis hadden we zoiets, ok nu is alles gedaan. Het zal zijn zoals het is en nu GENIETEN!

Ik heb een warm lavendel bad genomen en ben om 22uur gaan slapen.
We werden allebij pas wakker als onze wekker om 07,30uur afging.

Gelukkig hadden we onze gsm uitgezet s nachts.

Want toen ik de mijne opzette hadden mijn zus en getuige al enkele berichten gestuurd! Te beginnen vanaf 6u. :-)
Ik belde ze en ze waren enorm zenuwachtig! Helemaal euforisch.

Mij aangekled en naar de kapper, het zonnetje deed al haar best om te voorschijn te komen. Al lukte dit nog niet direct.
Bij de kapper aangekomen zaten mijn mama, zus en vriendin oook reeds te wachten.
Ik was totaal niet zenuwachitg, ik was daar de rustigste van iedereen. :-)

Mijn haar werd gewassen en opgestoken, nog veel mooier dan het proefkapsel! Ik vond het gewoon geweldig!
Half los opgestoken met krullen, echt zoals in de sprookjes, en zo voelde ik mij ook. :-)

Terug naar huis met al de vrouwen. Ondertussen was Fredric reeds naar zijn ouders gereden om zich daar klaar te gaan maken.

En werd ik helemaal klaargemaakt.

Eerst de make up door een vriendin, ondertussen was de fotograaf aangekomen. Foto Wilga. Een zalige man!!
Dan heeft mijn mama mijn kleed aangedaan. En daar stond ik dan helemaal klaar om te vertrekken, alleen moest ik nog 30 min wachten :-)...dan heeft mijn zus mij nog een banaan in de mond gestoken, had nog niets gegeten. :-)
Toen kwam mijn papa mij halen. Heel leuk om zijn gezicht te zien, zo fier als hij was!
En hij zag er fantastisch uit! Helemaal zoals ik het gewenst had, mijn harde werk is beloond, het kostuum de corsage en de das, het was een mooi geheel.

Dan vertrok iedereen naar het kasteel, gemeentenhuis, bij ons in het dorp.
Ik en mijn papa zaten nog in zijn auto voor de deur te wachten.
Nog steeds geen zenuwen, maar ze begonnen toch op te komen! :-)
We waren over koetjes en kalfjes aan het praten om niet na te denken. ;-)

Dan zijn we na een 10 tal minuutjes ook doorgereden naar het kasteel.
Daar bij de poort deed de fotograaf teken daar even te wachten, iedereen was zich nog mooi op zijn plaats aan het zetten.
En toen kwamen ze daar, de emoties en de zenuwen! Hoe veel volk daar wel niet stond! Hte was echt heel mooi om te zien. Iedereen die daar speciaal voor ons was gekomen.
Toen reed ons pap naar voor, vlak bij Frederic, en daar stond hij dan, mijn prins!
Ik moest uitstappen en de tranen sprongen in mijn ogen, zo ontroerend.

Mijn zus, seg Julie ! Al de vrouwen kregen het natuurlijk. :-)

Even een zakdoekje en we konden weer verder.

In het kasteel was de burgemeester ook heel entousiast! Het was veel beter dan we hadden gedacht, niet snel snel, maar hij nam uitgebreid zijn tijd! Hij heeft zelfs enkele liefdes gedichten voorgelezen.
En hij was heel blij met de talrijke opkomst!

Bij het buitengaan werden we overgooid met rijst! Ik die dacht dat dat niet meer gedaan werd. Alles hing vol. En toen kwamen de kindjes met de bloemen.

Als afsluiter kreeg iedereen een witte balon en liepen we naar hte grasplein voor het kasteel daar hebben we gezamelijk de balonnen opgelaten. Prachtig om te zien! De ballonnen waren van Bebopballoons, echt een aanrader. Rudi was voor dag en dauw al de ballonnen komen plaatsen in het kasteel.

In het park van het kasteel zijn we dan de familie foto's gaan trekken.

En nadien met de suite een hapje gaan eten. Veel kreeg ik wel niet binnen. :-) Ik was veel te euforis.
En wij hadden maar een 45min. Omdat we dan met de fotograaf zijn vertrokken in Frederic zijn Mini Cooper.
Naar onze foto locatie. ( Jaja, de Mini is net op de valreep afgewerkt en door de keuring geraakt )

Onze foto locatie was in Doel aan de Schelde. Echt ook een aanrader! Ik ben heel benieuwd naar onze foto's daar!
We hebben ons echt goed geamuzeerd.
Foto's volgen dus nog.

Nadien terug gereden en naar de feestzaal. Mijn kapster zat al te wachten en heeft mijn haar voor het avond feest helemaal opgestoken.
Nog even de make up bijgewerkt.

Ik zat in een kamertje boven in de hoeve en had een raampje naar de parking gericht, dus kon stiekem al de mensen zien toekomen, wat heel leuk was. :-)

Al de gasten namen plaats in de ceremonie ruimte.

En waar waren onze pastoors? Wij hadden beroep gedaan op de vliegende pastoors, waar we hier op het forum nog niets goeds over hadden gelezen.
Maar daar waren ze dan toch. 15min op voorhand, dus dat viel nog mee. Snel nog even overlopen.
En dan gingen we eraan beginnen.

Jeroen begon muziek te spelen, het teken dat de familie binnen kon.
En dan ik met mijn papa. Gelukkig waren de emoties smorgens al weggevloeid dus alles verliep vlot.

Ik kan zonder traan de zaal binnen lopen en naast Frederic gaan staan.

Hoe romantisch en warm heel onze dag verlopen was, zo zot en grappig was de ceremonie!

Soms werden we echt wat rood en dachten we oei, wat gaan de gasten denken. Maar iedereen was aan het lachen en gieren! Ze waren heel aangenaam verast. En we hebben niets dan leuke reacties gehad nadien.

Zelf hadden wij bij dit het minste gevoel van heel de dag. Aangezien wij zelf eigenlijk heel veel indhoud hebben gegeven aan de ceremonie, door de muziek die werd gespeeld, teksten die werden voorgelezen, onze beloften. eigenklijk hadden we die pastoors niet echt nodig gehad.
Maar de mensen waren in de jusite sfeer en iedereen was blij, dus geslaagd. :-)

Na de ceremonie snel iedereen begroet, alle snel, 160 mensen duurd wel even. Dus na al het gekus was het bijna tijd om aan de walking dinner te beginnen, zelf hebben we maar een 3 tal hapjes gegeten van de aperitief.

Over de feestlocatie en de bediening hebben we niets dan lof!! Het was echt subliem daar! Ik zou er zo weer een feest willen geven! Flinckheuvel te s Gravenwezel.

Dan werd de walking dinner gestart 20,00u en hadden we ruim de tijd om aan verschillende tafeltjes te gaan staan of zitten om met de mensen te praten, alles verliep heel ontspannen en vlot. De mensen waren blij dat ze konden gaan en staan waar ze wilden. Geen vaste plaatsen.

Toen kregen we als suprice van mijn vader een kei mooi speech. Was heel leuk om te horen.

Om 22,30u werd het dessertenbuffet geopend. En ik had zo lekker en veel gegeten dat er jammer genoeg maar 2 stukjes taart in konden, hoewel er gewoon zo veeeeel keuze was!!! Ik had graag wat mee naar husi genomen. mmm echt te lekker voor woorden.

En dan was het tijd voor onze openingsdans. Nog snel in een zaaltje ven geprobeerd, ok beter dan dit ging het niet worden. :-)
Onze lessen hebben wel geholpen maar door de zenuwen is er hier en daar toch wat misgelopen, maa rniemand heeft iets opgemerkt, iedereen zat in de juiste sfeer en de dj was begonnen.

Het werd echt een heel leuk dansfeest met heel veel volk op de dansvloer! Super!

Ik vond het jammer dat er mensen naar huis gingen omdat ze me dan kwamen feliciteren en afscheid nemen, en ik wou dansen. :-)

Om 11,30 uur was onze fotograaf daar terug! Met de 3 fooboeken met fotos van de dag voor de ouders.

Om 12uur hebben we dan onze bedank speech gehouden en die boeken aan onze ouders gegevn, zo van oe dat zijn foto's van vandaag?! Hoe kan dat nu!! Wow?

Blij dat ze waren. :-)

De zus en getuige hebben een vaas met bloemen gekregen en de broer een digitale fotolijst ook met foto's van de dag.

Dan hebben we nog heel de avond goed gedanst tot half 4, toen kon ik plots echt niet meer, en hebben we een taxi genomen naar huis.

Daar aangekomen wachte ons nog de suprice dat heel ons huis versierd was met ballonnen slingers en confetti! Tot in ons bed, maar we zijn dan toch maar in de confetti gaan slapen :-)

Een zalige dag om nooit meer te vergeten!!!

En we zijn allebij dolgelukkig dat we getrouwd zijn..... :-)

Voor 1 dag was ik nu echt eens een prinses en hij de prins, maar nu je elkaar zo gezien hebt ga je elkaar zo blijven herinneren....

Aan iedereen, ik wens jullie ook jullie droomdag, het is zalig! Ik heb dankzij jullie, iedereen die het vermeld, van elke seconde genoten!! :-)

Julie
16-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1237

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 13:59:30

Oh, zo leuk om te lezen! Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Een vraagje, hoe heb jij jouw wensboom in elkaar geknutseld? 

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 14:08:18

Amai, ik heb genoten tijdens het lezen van je verslagje!
Het lijkt me echt een sprookjeshuwelijk!
Geniet er nog van en een hele dikke proficiat!

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik19-4-2011 14:14:14

Proficiat!! Geniet ervan! En bedankt voor je verslagje!

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik19-4-2011 14:25:29

oh zo leuk om te lezen! bedankt om het met ons te delen !

Julie
16-4-2011
 Meld misbruik19-4-2011 14:28:34

@ Melodie. Wij hebben een hele grote glazen vaas gekocht. Daar hebben we van die grijze oasis ingezet. 4 op elkaar, tussen de oasis en de vaas allemaal gedroogd zand. Gewoon een zak gekocht om een zandbak te vullen, is goedkoop. Maar die hebben we wel schaal per schaal gedroogd in de oven, anders slaat het vocht tegen u vaas uit en ziet het er niet uit.
Bovenop het zand nog wat schelpen die van onze reizen hebben meegebracht.
Als takken hebben we van die gepelde takken gekocht en die in de oasis geprikt.

De wens kaartjes heb ik ook allemaal zelf gemaakt. Met een strikje in de kleur van onze dag en een lintje. Die hebben we naast de boom gelegd en in onze speech aan de mensen de bedoeling van de wens boom uitgelegd.

Vandaag gaan we onze wensboom afhalen in de zaal. Als je wil trek ik er enkele foto's van en stuur ze door.

Veel succes.

Groetjes, Julie

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik19-4-2011 14:34:47

Oh wat een superleuk verslag!!!!
Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, maar je straalt helemaal tijdens dit verslag!
Ik kan het me al helemaal inbeelden, zo romantisch lijkt het me!
Je bent trouwens precies ook van mijn kanten. Wij wilden eerst ook voor de Flinckheuvel gaan maar uiteindelijk hebben we toch voor een andere zaal gekozen.
(reden : ik vond het jammer dat er niet echt één grote (hoge) zaal was)
Heel veel geluk samen! Fotootjes mogen altijd! ;-))))

Julie
16-4-2011
 Meld misbruik19-4-2011 14:43:28

@ bruidje, bedankt voor u leuke reactie! Ja ik straal nog heel de tijd. Ik geniet er nog enorm van...:-)

Aangezien wij pas in september verloofd waren en we op zoek moesten naar een zaal in korte tijd hadden we niet heel veel keuze. Maar toen zijn we plots bij Flinckheuvel uitgekomen. Er had daar net iemand afgezegd. Wij waren net op zoek naar een andere zaal als anders en het is ons heel goed bevallen!! Het was net een pos punt dat er verschillende ruimten waren, er waren zo verschillende sferen heel leuk om rond te wandelen en te gaan. Als je even rustig wou zitten of aan de haar buiten of dansen.

Ik vond het enkel possitief daar, al had ik eerst ook wat schrik hier en daar soms mindere puntjes gehoord, maar bij ons was alles super daar!

Wij wonen nu in Oostmalle. En zijn van Zoersel.

Foto tjes komen zoiezo nog hoor, ik zit zelf in spanning te wachten!

Veel plezier op jullie dag!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik19-4-2011 15:15:28

Hey,

genoten van jullie verhaal. Geniet nog maar zeer sterk.

Groetjes Ellen

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik19-4-2011 15:35:03

Dikke proficiat! En nu wordt het uitkijken naar de huwelijksreis! ;)

Sara
28-5-2011
 Meld misbruik19-4-2011 15:43:50

Tof dat die fotoboeken al klaar waren, wauw, dat is echt wel super!
Dikke proficiat!!! En die huwelijskreis ga je des te meer van genieten.
Bij ons is eht ook zo, trouwen op zaterdag en maandag trug werken, maar weekendje erna hebben we weekendje zee onder onst weetjes. Hhuwelijksreis stellen we jaartje uit tot we zwanger zijn, dan kan ik onder het schooljar gaan en is het vele goedkoper!

Geniet van jullie getrouwde leventje!

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 15:59:11

Hoi Julie,

dat zou heel leuk zijn als je een foto kan bezorgen van de wensboom!! Heel fel bedankt alvast! 

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik19-4-2011 16:36:40

Dag Julie,

Amaai wat een prachtig verslag! Ik smelt hier ter plekke bijna op mijn stoel:-)
Het klinkt echt als een sprookjeshuwelijk! Ik verlang nu nog meer naar onze grote dag!
Ik zou zeggen: geniet nog van jullie wittebroodsweken en van elkaar!
Een hele dikke proficiat alvast!

Groetjes,

Mieke

P.S.: mocht je willen, kan ik ook een fotooke krijgen van jullie wensboom. vind het een origineel idee!!!

Julie
16-4-2011
 Meld misbruik19-4-2011 16:45:23

@ Mieke, bedankt voor u leuke reactie.

Foto stuur ik zeker door.

We zullen waarschijnlijk minder lang dan verwacht moeten wachten op de foto's, net bericht gekregen van de fotograaf dat het mss nog voor vandaag zal zijn!

JOEPIEEEEE :-)

Julie
22-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 19:25:37

Dag Julie

Allereerst een dikke proficiat! Ik vind het leuk om te lezen dat jullie hebben gekozen voor een walking dinner en dat dit zo fijn is verlopen. Zo gelijk jij het beschrijft, zat het in mijn hoofd, maar hoe meer tijd erover gaat, hoe meer ik begin te twijfelen. Bij ons werd ook voorgesteld om vooral staantafeltjes (met krukjes) te voorzien en enkele tafels met zitplaatsen, zonder plaatsaanduidingen... Maar ik hoor en lees hierover zoveel negatief, dus zou ik het leuk vinden om jou ervaringen hierover eens te horen. Bij ons is het hoofdgerecht en dessert wel in buffetvorm, dus wilden we voorstellen om vanaf het hoofdgerecht toch maar allemaal aan tafel te gaan en eventueel de mensen in te delen per tafel. Vrijdag gaan we dit bespreken met onze feestzaal en ik weet het niet meer zo goed...

Misschien heb jij nog enkele tips of ervaringen?

Alvast bedankt geniet nog lang na! Ook van Bali! Hebben wij ook gekozen!

Groetjes, Julie

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik20-4-2011 9:43:44

Hoi Julie, een dikke proficiat gewenst, het klinkt als een droomdag!
Wij kijken alvast uit naar de foto's.

Nog even doorbijten op het werk en dan... Honeymoon !!!!

Julie
16-4-2011
 Meld misbruik20-4-2011 10:58:36

@ Julie

Bij ons waren we met een 150 tal gasten. Er waren voor de helft zittafels en voor de helft staan tafels. Iedereen kon wel zijn/haar bord plaatsen. Zodat je niet met je bord in je handen staat. Er werd afgewisseld en het eten stond ook in buffetvorm. Dus iedereen liep rond en kwam zo in conatct met andere mensen. Ik heb van onze gatsen enkel poss reacties gehoord.
Voor ons was het ook heel aangenaam. omdat telkens ik mijn bord ging vullen ging ik nadien ergens anders bijzitten of staan. Zo heb ik toch met verschillende mensne kunnen praten, en was mijn 'taak' vervuld toen we aan het dansen begonnen. Zodat ik mij helemaal kon uitleven.

Het is maar net wat je wil. Wij hadden het liever niet te strak. En allemaal wat losser. En iedereen vodn het zalig. :-)

Grappig dat we voor hetzelfde kiezen en dan ook naar Bali! :-)

Heel veel succes nog. Als er nog vragen zijn hoor ik ze wel...

Maaak er een super dag van en geniet!

Groetjes, Julie

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik15-4-2012 20:34:35

Dag Julie
Wij zijn er ook over aan het nadenken om onze ceremonie bij Flinckheuvel te doen.

Kun je mij enkele fotootjes doorsturen van de ceremonieopstelling en versiering van de locatie?

MERCI

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info