Terug naar overzicht
Als er geen kerkdienst is, komt iedereen gewoon naar het gemeentehuis. Ik zou gewoon een briefje meegeven met de kinderen. Ik heb dat ook gedaan (maar dan voor de kerk).
Hou er wel rekening mee dat een wettelijk huwelijk meestal niet lang duurt. Op onze dag is er om het kwartier een nieuw koppel. Als je dan met een grote groep bent, is het huwelijk wsl al voltrokken voor iedereen goed en wel zit. Tenzij ze je buiten opwachten natuurlijk.
Hey, ben zelf ook een leerkracht en zou dit inderdaad ook graag hebben. Collega's die trouwden hebben ook kindjes bij hun dag aanwezig gehad maar hiervoor hebben de andere collega's zich toen ingezet als verrassing voor de bruid. Als je op een werkdag trouwt kunnen ook enkele collega's van je langskomen met de kinderen van jou klas. Dan moeten ze gewoon eerst toestemming van de ouders krijgen.Je kan dit op het werk laten vallen en misschien brengt het jou collega's ook wel op dit idee ;-) De kinderen kunnen gewoon naar het gemeentehuis komen. Daar is het inderdaad niet zo groot als in de kerk maar als er te weinig plaats is moet er gewoon wat volk rechtstaan :-) Veel succes nog!!
Toen mijn mama trouwde ( kleuterleidster) stonden er gewoon een heleboel kindjes buiten het gemeentehuis. ( ze trouwden ook alleen voor de gemeente, aangezien het een tweede huwelijk was.) Was trouwens heel grappig, aangezien ze zich heel de ceremonie had afgevraagd wat die ballonnen waren die heel de tijd voorbij wiebelden langs het raam.Ze zijn dus niet binnengekomen, maar het effect was des te leuker, toen ze daar allemaal met hun ballonnetjes en hun roosje stonden. Zij had het, geloof ik, wel niet speciaal aangekondigd. Het was bij haar het oudercomité die dit had aangekondigd en georganiseerd. Veel succes!
Ik sta in het tweede leerjaar en ik geen aan mijn kindjes een uitnodiginge mee voor de kerk. Als je niet voor de kerk trouwt kan dit evengoed voor het gemeentehuis hoor. Waarschijnlijk wachten ze je dan gewoon buiten op. Gisteren hadden we met enkele collega's van andere leerjaren een barbeque en ze begonnen toen zelf over onze trouw. Ik heb toen wel laten vallen dat ik het wel leuk zou vinden als de kindjes van de klas iets zouden doen, maar ze waren dit precies al wel van plan. (ze deden toch een beetje geheimzinnig) dus ik ben benieuwd. Als de ouders weten dat je trouwt, dan zijn er daar misschien ook wel bij die iets speciaal organiseren.
Heel erg bedankt voor de reacties! Het zal 'go with the flow' zijn... Ik had het al verteld in de klas en de kinderen waren al heel benieuwd naar mijn kleed. Ook ouders vonden het zeer fijn, dus we zien wel en hopelijk zijn er veel van 'mijn' kindjes...