TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Imke
31-3-2012
|
20-4-2011 16:53:02
Mijn ouders houd je best ook gescheiden. Daarom hadden wij het idee om tijdens het diner niet te werken met een gastentafel, maar wel met tafels per familie. Mijn vriend en ik zouden dan zelf doorschuiven. Bij het voorgerecht zouden we bijvoorbeeld aan de tafel van mijn moeder (en familie) gaan zitten, bij het hoofdgerecht aan de tafel van mijn vriend zijn moeder (en familie), bij het nagerecht aan de tafel van mijn vader (en familie)....
Misschien is dat een optie?
Wij hebben er ook mee geworsteld, en dit leek ons een goed compromis.
|
|
Imke
31-3-2012
|
20-4-2011 16:53:28
niet te werken met een eretafel dus (ipv gastentafel)
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
20-4-2011 16:57:26
Oei, bij het lezen tot de eerste helft van je bericht, dacht ik: 'hen zeggen dat jullie ofwel beiden ofwel geen van beiden zullen uitnodigen, aan hun de keuze of ze die 'vetes' op jullie dag voor even kunnen opzij zetten'.
Als ik verder lees, zie ik dan wel dat de verhouding tegenover de 2 kanten niet gelijk loopt. Wat ze betalen vind ik persoonlijk geen reden om een voorkeur te geven aan een bepaalde partij. Maar het contact dat je hebt daarentegen, is dan misschien wel doorslaggevend?
Als het ontstaan van de ruzie van beide kanten komt, dan zou ik - ongeacht het contact, want het blijven natuurlijk beiden je ouders - het eerste doen.
Komt de ruzie steeds van een bepaalde partij op gang, dan zou ik die 'uitsluiten'.
Tot zover mijn ongezouten ingeving .
|
|
Patricia
2-6-2012
|
20-4-2011 16:59:22
Een oplossing is ook te trouwen op 2 dagen (wet en kerk of dergelijke).
je nodigt de ene uit voor de wet (ik zou zeggen, die waarmee je het minste contact hebt) en de andere voor de èchte grote dag.
Stel dat een van hen dat niet zou pikken, dan zou ik die ook niet uitnodigen. Het is jullie dag en zij mogen dat niet om zeep helpen.
Destijds is mijn broer zo getrouwd en op de dag van "de wet" waren verschillende mensen aanwezig die hij graag op zijn feest wou maar die niet samen met hun ex-partner konden samen zijn. Het andere deel kwam dan op de tweede dag.
Het zijn zware dilemma's, ik wens je goeie moed bij het nemen van de beslissing.
Kies waar jullie zich het beste bij voelen en wat jullie ècht willen. Commentaren komen er sowieso ;-).
Succes
|
|
Liesbeth
30-7-2011
|
20-4-2011 16:59:58
Het doorschuifidee vind ik wel goed!
Zo kan iedereen zitten bij de mensen die hij/zij het beste kent en zijn ze toch allemaal bij jullie geweest!
bij ons is er niet echt ruzie in de familie, maar ga ik het idee toch ook eens overwegen.
Zo kunnen ouders en schoonouders ook bij hun eigen familie zitten wat voor iedereen wel leuk is waarschijnlijk...
|
|
Filipa
23-7-2011
|
20-4-2011 17:11:50
In jouw plaats zou ik ze allebei uitnodigen. Als jouw ouders om jou geven, zetten ze hun problemen aan de kant voor die ene dag. Of als ze dan liever wegblijven, kunnen ze dat nog altijd doen. Ik vind dat, als je een van je ouders niet uitnodigt en de ander wel, je sowieso "voorkeur" moet geven aan iemand. Ik was altijd ook al van plan dit ook zo te doen als ik ooit zou trouwen, omdat mijn ouders elkaar ook niet kunnen luchten. Maar sinds 4 jaar heb ik het contact verbroken met mijn vader omwille van allerlei problemen die los stonden van zijn (slechte) relatie met mijn moeder. Maar dit is natuurlijk maar mijn mening! :-) Groetjes
|
|
Greet
15-7-2011
|
20-4-2011 17:15:12
Hoi, ik zou de ouder met wie je meest contact hebt vragen voor de hele dag en de andere ouder enkel voor het avondfeest. En op je avondfeest de tafels zo indelen dat ze niet samen zitten en ver genoeg van elkaar, misschien idd met het doorschuifsysteem dat hier eerder werd geopperd? Veel succes met deze moeilijke beslissing!!
|
|
funfoto
|
20-4-2011 18:01:00
|
|
Penny
20-7-2011
|
20-4-2011 18:07:40
mijn ouders zijn ook gescheiden en wij zetten ze aan aparte tafels. Onze eretafel zijn wij en onze getuigen.
Bij ons kunnen ze elkaar ook niet luchten maar voor een dag doen ze die moeite wel.
Als de kleinkinderen geboren zijn en ze kwamen elkaar tegen in de kliniek hebben ze ook geen scene gemaakt tenslotte is het ons moment en gunnen ze hun dochter dat moment wel.
Als dat al niet kan dan zouden ze me nooit meer zien!
|
|
Nathalie
14-10-2011
|
20-4-2011 18:27:09
zwijg mij ervan, mijn ouders zijn ook gescheiden. Mijn vader heeft een vriendin en men mama is alleen. Bij ons is het probleem de suite, mijn papa wilt met zen vriendin lopen; Ik EIS dat hij met men mama loopt. Anders loopt hij er maar niet in.
Het is de enige dag in je leven dat het om jullie draait. 1 dag dat je egoistisch mag zijn.
Zoiezo zal je altijd iemand kwetsen hoor!!! Ik zou ze allebei uitnodigen anders zouden ze je daarvoor later verwijten. Je maakt hen allebei duidelijk dat je geen ruzie wil , en als ze weten van zichzelf dat ze zich niet kunnen gedragen op de trouw van hun dochter dan moeten ze maar niet afkomen.
Wie wil nu de mooiste dag van hun dochter missen of verpesten?? Dan is hij/zij of allebei jou als prachtige dochter niet waard
|
|
eline
20-5-2011
|
20-4-2011 19:44:50
ik zou hen allebei uitnodigen en vertellen hoe je je erbij voelt
als ouder zullen ze zich gedragen
ben daar vrij zeker van
succes eline
PS/ Ik doe het ook zo want mijn ouders komen ook niet zo goed overeen...
|
|
Fredie
26-6-2010
|
20-4-2011 20:10:50
Eerlijk gezegd zou ik nooit maar één van beide vragen en al helemaal niet omwille van een sponsoring maar als ze nu alletwee zo verdraaid moeilijk zitten te doen over "als hij of zij dit... dan wil ik niet zus of zo....", zou ik aan allebei zeggen : Luister, aangezien jullie je blijven gedragen als kinderen van 8 jaar, zal ik dan maar voor jullie beslissen. Jullie komen enkel naar het avondfeest en hopelijk is het dan al donker genoeg zodat jullie mekaar niet eens hoeven te "zien" ! Of jullie gedragen zich als volwassenen en komen heel de dag ofwel gedragen jullie je als kinderen en dan komt er gewoon niemand de hele dag. En dat is mijn laatste woord hierover. Anders gezegd : ik zou ze met hun eigen wapens verslaan (chantage). En dan zien of ze nog zo moeilijk gaan blijven doen.
|
|
Kim
11-6-2011
|
21-4-2011 9:42:56
Wij doen het zoals Penny, wij zitten aan tafel met onze getuigen en hun partner.
Mijn ouders zijn ook gescheiden, en ook al zijn ze niet de beste vrienden, kunnen ze wel op een beschaafde manier met elkander omgaan, en gaan ze zeker geen ruzie maken op mijn trouw. Maar ik wil het hen dan ook niet aandoen om een ganse avond aan dezelfde tafel te moeten zitten, dus daarom deze optie gekozen. Uiteindelijk zitten we enkel aan tafel tussen het eten en ga je als koppel toch regelmatig aan elke tafel ne keer gaan praten.
Het is idd geen makkelijke situatie, spijtig genoeg één waar velen deze tijd inzitten.
|
|
Tine
26-5-2012
|
21-4-2011 9:44:32
Al zijn mijn ouders niet gescheiden, ze kunnen elkaar niet luchten. Het draait altijd uit op ruzie. Dus ik ga hen op voorhand wel degelijk inpeperen dat ze zich op MIJN dag zich moeten gedragen of het hoeft voor mij niet meer!
|
|
Sofie
6-8-2011
|
21-4-2011 12:54:44
Hoi,
ook even reageren.
Aan iedereen die reageert met 'ze zullen zich wel gedragen' of ze passen zich aan voor één dag.
Als het om een echte vechtscheiding gaat is dit absoluut niet het geval.
Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik kan maar 1 partij vragen.
De andere partij is emotioneel zeer onstabiel, twee glazen schuimwijn en tzit erop.
Ik woonde gelukkig niet meer thuis, maar m'n broer heeft na de scheiding exact 1 weekend tijd gekregen om de woning te verlaten.
Naast dat zijn er nog heel wat andere zaken gebeurd
Ik zal zeker ook reacties krijgen van mensen, dat er maar 1 partij .
|
|
Stefanie
20-8-2011
|
21-4-2011 18:35:57
Mijn ouders zijn ook gescheiden en hadden onlangs nog een onenigheid over een financiële zaak die werd uitgeklaard via de rechtbank. Mijn papa voelt zich hier echt niet goed bij en kan mijn mama echt niet meer luchten. Als hij wat gedronken heeft, zou hij nogal heftig durven reageren.
Ik zal beide ouders toch uitnodigen en elk aan een tafel zetten met hun eigen familie en vrienden (elk aan een kant van de zaal) en hopen dat er geen ruzie van komt. Ik zal het hen ook op voorhand inpepperen en zoiezo: wie ruzie maakt of iets doet wat niet kan, wordt onmiddellijk door het zaalpersoneel buiten gezet. Ik hoop op het beste.
|
|
Nath
17-9-2011
|
23-4-2011 10:48:08
Bedankt allemaal! Ergens wel 'tof' om te weten dat we niet alleen zijn hierin! @Sofie en Filipa: met bijna dezelfde situatie zitten wij dus ook! En ik vrees dat we ook zullen moeten kiezen. Bedankt allemaal!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|