TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ellen
3-9-2011
|
20-4-2011 21:53:05
Dag Kim,
Zo tof voor jou dat je jouw aanstaande meekrijgt naar de dansles. Ik ben al 2 jaar tevergeefs aan het zagen...
Ik heb zelf geen lessen gevolgd voor de openingsdans, maar ik heb ondertussen wel al 2 openingsdansen gezien die werden ingeoefend en eerlijk gezegd, het zag er al wat stijfjes uit.
Je merkt duidelijk dat het tellen begint van het moment ze starten met dansen en telkens (beide openingsdansen) zat er wel ergens een hapering die opviel. Persoonlijk vind ik de gewone slow nog altijd het meest romantisch omdat er veel meer gevoel inzit.
Maar dat
|
|
Kim
21-5-2011
|
20-4-2011 21:59:05
Nja .. Maar als ik bekijk hoe we in het begin bij het koppeldansen moesten nadenken over onze pasjes en hoe vlot alles nu al gaat (door gewoon veel herhaling) dan hoop ik alleen maar dat het met de openingsdans net zo zal zijn :) Ons liedje is Michael Bublé - Everything dus niet echt een "plakker" .. Tot nu toe zitten er in de dans ook een paar stukjes die we al door en door kenden .. Er zijn nog 3 lessen voorzien. Hem mee krijgen was echt geen probleem, hij danst echt graag en vindt het koppeldansen echt geweldig. Hij leidt ook goed dus dat is voor mij wel mooi meegenomen :)
|
|
Kim
21-5-2011
|
20-4-2011 22:00:32
Mijn moeder vindt zo een "geoefend dansje" ook wel echt verschrikkelijk :p Dus als het toch ergens zou mis lopen dan gaat zij wel zoiets hebben van .. oh neeee .. :)
|
|
sharon
6-8-2011
|
20-4-2011 22:11:04
Oh Kim ik herken je verhaal echt wel.
Wij zijn in september ook gestart met zo standaard cursus koppeldansen, just for fun. Helemaal niet omdat we nu ook gaan trouwen, maar omdat we dit graag wilden doen.
Nu kennen we dus van een aantal dansen ook zo basispas en denken we er aan om dat te gebruiken bij openingsdans, maar weten het absoluut niet. Weet ook niet wat goed zal lukken met zo een trouwkleed aan....
Zijn dus ook aant twijfelen of we nog extra lessen volgen om er iets unieks van te maken of niet... maar weten helemaal ook nog niet welk liedje we willen (mede omdat we niet weten welke dans we eventueel zouden nemen). Vreselijk hé die openingsdans.
Ik had als kind altijd droom om Time of my life van dirty dancing te doen, maar mijn toekomstige zijn broer heeft dat 3 jaar geleden gebruikt als openingsdans dus ja....
|
|
Claudia
12-8-2011
|
20-4-2011 23:38:27
Hey Kim, Wij hebben ook Everything van Michael Buble :) We hebben binnenkort onze tweede dansles in Lier! Het was echt keileuk gewoon! Bij ons is het een (snelle) swing. We kunnen echt niet dansen dus een swing is genoeg voor ons. We hebben nu nog twee of misschien drie, ik weet het niet juist. Maar dat komt echt wel goed ze! :)
|
|
marleen
22-1-2011
|
21-4-2011 8:46:38
Hey, wij hadden het zelfde nummer en hebben lessen genomen
Bij Marc .( wij zijn ook van Brasschaat) Was echt leuk! We hebben maar 2lessen gehad en alles ging vlot
Niet moeten tellen ofzo. Denk dat de mensen niet gemerkt hebben dat het ingeoefend was
Gewoon doen wat goed voeld.
Nu krijg ik nog steeds kippevel en tranen in de ogen als ik het nummer hoor!
Veel succes en geniet ervan!!
|
|
Tine
26-5-2012
|
21-4-2011 9:34:33
Ik zou ook graag een 'speciale' openingsdans doen maar ik weet zo dat ik mijn aanstaande niet meekrijg. De enige keren dat het tussen ons echt misloopt is als we proberen te dansen. Volgens hem ligt dit volledig aan mij omdat ik niet geleid wil worden (wat eigenlijk ook wel waar is)
|
|
sharon
6-8-2011
|
21-4-2011 9:52:45
Haha Tine, ge moet dat afleren. Ik wil ook te snel de leiding op mij nemen wat vaak voor de nodige strubbelingen zorgt tijdens het dansen. Maar moet zeggen na een eerste cursusjaar dat je het wel leert om geleid te worden ;-)
Onze leraar zei trouwens aan de start van het cursusjaar dat ieder koppel die wil trouwen eerst een jaartje koppeldansen zou moeten doen en aangezien wij er in geslaagd zijn het dansjaar af te werken kunnen we dus met een gerust gevoel trouwen...
|
|
Kendra
21-5-2011
|
21-4-2011 10:40:24
Ik krijg diene van mij ook niet mee naar de dansles. Ik ga elke vrijdag dansen maar hij kijkt liever :) Bij ons zal het dus een echte tegelplakker worden maar dat heeft ook iets probeer ik mezelf dan in te prenten :D
|
|
deddy
15-9-2012
|
21-4-2011 11:04:04
Wij beginnen begin augustus met de danslessen. Het is veel tijd op voorhand, maar we nemen nu enkele lessen, oefenen een jaar thuis (zelf) en dan tegen het einde nog enkele. Het enige wat ik kan vertellen is, hoe meer je oefent, hoe minder stijf het zal zijn. Zorg ervoor dat je plezier beleeft in wat je doet. Het stijve zal er dan al snel af zijn. Heb zelfvertrouwen dat je kan dansen, dat je jouw dans kan en geniet van het moment.
De uitstraling doet 90% van het werk, de pasjes maar 10%.
Veel succes!
|
|
Kim
21-5-2011
|
21-4-2011 13:09:43
Ach, het zal wel goed komen, we oefenen gewoon iedere dag tot de trouw :) Er staan nog 3 lessen gepland, dat zal wel lukken. En ik denk dat we door het koppeldansen wel inventief genoeg zijn om te improviseren als we toch iets vergeten of anders doen :)
Marleen, welke dans hebben jullie er dan op geleerd? Bij ons wordt het waarschijnlijk een combinatie van rumba en swing ..
|
|
marleen
22-1-2011
|
22-4-2011 8:03:14
Hey,
Bij ons was het een snelle swing.. Met op de tragere stukken wat rustiger natuurlijk.
Ik heb al geprobeerd om het op internet te zetten zodat je het kan zien
Maar het lukt me niet zo goed :-(
ik blijf het echt een prachtig nummer vinden!
Veel succes
|
|
Kim
21-5-2011
|
22-4-2011 8:44:07
Oh, jammer :( Had het wel eens willen zien :)
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|