TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
liesbeth
6-8-2011
|
21-4-2011 20:08:35
ik ben bij pierre-yves langs geweest en was 2 dagen niet goed van het feit hoe ze de mensen daar behandelen! Zo grof, onbeleefd, ... De paskleedjes zijn bijna allemaal maat 36, ik heb een 40, wat volgens mij toch nog redelijk normaal is, dus ik kon niets deftig passen. De vrouw zei grofweg dat ik 4 maten de dik was! De kleedjes moest ik alleen aantrekken, wat niet gemakkelijk is met zo een lange en grote sleep... En ze wilden dat ik direct iets kocht, ook al vond ik mijn goesting daar niet.. Toen ik zei dat ik eens wou nadenken vroeg ze botweg: wat is het probleem eigenlijk? Toen ik zei dat ik een nachtje er over wou slapen heeft ze niks meer gezegd tegen mij en de mensen die ik mee had, ze hebben ons gewoon buiten gestoken. Echt enorm onbeschoft!! Ik heb dan het kleed waar ik over twijfelde, omdat ik het niet deftig kon passen, ergens anders gekocht en met plezier 200 euro meer betaald!! Dus... groetjes
|
|
Kim
21-5-2011
|
21-4-2011 20:14:14
'k Ben enkel bij le chapeau 2x geweest voor mijn juwelen maar 'k vond ze daar wel heel vriendelijk! Mooie winkel ook, grote aparte ruimtes om te passen ..
|
|
jeff
27-8-2011
|
21-4-2011 20:22:01
Wij zijn langsgeweest bij Pierre Yves voor mijn nichtje, euh?......ja niet ons ding qua service! opdringerig. Uiteindelijk besteld bij Mia Monta in Zottegem. Maar ook daar, nu we het huwelijk van haar moesten annuleren door sterfgeval van de bruidegom, absoluut ook geen service en redelijkheid!!!!
|
|
Cindy
17-9-2011
|
21-4-2011 20:29:31
Ik heb bij Le Chapeau mijn kleed gevonden, was ook de eerste winkel waar ik naartoe ging, zonder afspraak (ik wou gewoon al eens "snuffelen", helaas mocht dat niet), maar na 5 minuutjes wachten had er iemand tijd voor mij. Ik had helemaal geen idee van wat ik wou en de eerste 6 jurken waren mooi maar de klik was er niet. Toen kreeg ik een andere verkoopster (omdat ik geen afspraak had was het wat puzzelen) en zij werd gebrieft en kwam meteen met mijn droomjurk aanwandelen! Tranen alom, zelfs bij de verkoopster en toen ik zei dat dit MIJN kleed zou worden kregen we een glaasje cava.
Tot nu toe ben ik dus heel tevreden van hen. Al moet ik wel toegeven dat er ook wel zuurpruimen rondliepen tussen de verkoopsters. Mocht je daar willen gaan, vraag dan naar Aude ... je voelt je direct op je gemak bij haar!
Let wel dat ze daar enkel cash ontvangen en aangezien je een voorschot moet betalen best wat geld voorzien (of zoals ik, iets verder naar de bankautomaat stappen) ;)
Alvast veel succes met je zoektocht!
|
|
Sarah
30-7-2011
|
21-4-2011 20:42:54
Ik ben bij Pierre Yvs in Aalst geweest en ben in tegenstelling tot de andere bruidjes heeeel tevreden
De eerste maal hebben ze me enorm goed geholpen en veel tips gegeven
Ik heb maat 42 dus ik zeker geen probleem
Ik mocht ook zoveel kleedjes passen als ik wou en vond ze absoluut niet opdringerig
integendeel zelfs als iets me niet stond, zeiden ze dat ook
ik ben vorige week geweest voor mijn eerste pas en ook deze keer enorm tevreden!
Ik heb mijn kleed zeker een half uur mogen aanhouden! en heb zelfs juwelen cadeau gekregen (nadat ik het eerst vroeg uiteraard)
als je vriend zijn kostuum er koopt krijg je ook een cadeaubon van 200€ dat je kan gebruiken voor lingerie of schoenen
ik was op voorhand nerveus omwille van de slechte reacties maar wou absoluut deze winkel omdat ze hier het merk hadden dat ik wou en ik heb het me zeker niet beklaagd!
|
|
evy
2-7-2011
|
21-4-2011 20:51:55
hey, mijn zus is bij pierre yves geweest en is super content!!!!!
|
|
stephanie
2-7-2011
|
21-4-2011 21:07:56
Ik heb mijn kleed bij Le Chapeau gekocht en hoewel ik super tevreden ben met mijn kleedje, zou ik Le Chapeau toch niet aanraden. Ik had een afspraak genomen op zaterdag, zeker al niet aan te raden! Er liepen daar zo'n 60 vrouwen rond: bruidjes, verkoopsters, moeders, vriendinnen... Ok, het is een grote winkel, maar het was daar écht veel te druk! Ik had uiteindelijk een kleedje gevonden (ik moet wel toegeven: chapeau voor de verkoopster, want het was een kleedje dat niet in de winkel hing, en het was helemaal mijn ding). Maar toen zei ik dat ik er eerst nog een nachtje over wilde slapen... (Ik had namelijk eerder die dag bij Rosa Clara ook een mooi kleedje gezien, en ben ook gewoon niet het type dat zo meteen beslist.) Oeioeioei wat een drama was me dat! Die verkoopster begon echt heel erg opdringerig te doen. Ze vroeg wat het probleem was en dat ik toch niks beters zou vinden,... Ze liet mij dan nog een kleed passen dat alles was wat ik NIET wilde (hoepelrok, veel glitter en parels, echt niet mijn ding), gewoon om te tonen dat ik niks anders zou vinden. Bon, ik heb toch voet bij stuk gehouden en heb die dag niet besteld. Ik ben dat kleedje de volgende week opnieuw gaan passen en toen heb ik het besteld bij een andere verkoopster (het was op een woensdag; er was bijna niemand in de winkel... Zalig!). Maar... Ik vind wel dat ze je bij Le Chapeau dan op een ongelofelijk geniepige manier allemaal accessoires proberen aan te smeren terwijl je aan het passen bent. Je staat dan je kleed te passen en probeert het nog eens rustig te bekijken en plots komen ze af met schoenen, kousenbandjes, ringkussens, oorbellen, haarspeldjes,... En ze zijn echt verontwaardigd als je zegt dat je iets niet moet hebben. Voilà dat is mijn ervaring met Le Chapeau. Ze hebben echt heel mooie kleedjes, maar je moet een beetje op je hoede zijn. Ze aanvaarden ook alleen maar cash, dus be prepared! Waar ze trouwens wel heel vriendelijk zijn, vind ik, is Rosa Clara. Veel succes met je zoektocht! Stephanie
|
|
ann
2-7-2011
|
21-4-2011 22:34:30
Pierre yves idem liesbeth en jeff...opdringerig,puchen voor voorschot terwijl het niet helemaal mijn idee was..en ik kreeg precies net die kleedjes te passen waar ik helemaal niet mee stond...zij vond van wel,mijn vriendin en ik helemaal niet!!
Ze was niet vriendelijk...misschien ook de ene verkoopster tegenover de andere??
uiteindlijk 2h later bij moderna in schepdaal geweest!!dag en nacht verschil!!!super!wat een sfeer en klasse en kennis dat deze mensen hebben...
dit was mijn ervaring,maar ga gewoon eens langs,net als bij sarah valt het daar voor jou misschien super mee...
|
|
Katja
20-8-2011
|
22-4-2011 7:53:30
Ik heb mijn kleed bij Le Chapeau gekocht en ik kan de mening van Stephanie qua opdringerigheid niet delen. Mijn afspraak was op woensdag. We kregen een mooie pasruimte toegewezen en een persoonlijke verkoopster. Na een korte voorstelling en inleidend gesprek (qua verloop dag, karakter ed) zijn we de jurken af gegaan en mocht ik gewoon zeggen wat me lag en wat niet. Uiteindelijk heb ik zonder problemen een tiental jurken gepast (met hulp) en ik heb mijn droomkleedje daar gevonden. IK vond ze totaal niet opdringerig qua accessoires en ben heel tevreden van hun service.
|
|
peggy
18-6-2011
|
22-4-2011 8:50:59
ik heb ook enkel positieve ervaringen met pierre yves... heel vriendelijk, helpen bij het passen en eerlijk!
|
|
Marijke
2-7-2011
|
22-4-2011 9:29:25
Ook ik heb positieve ervaringen met pierre-yves te Aalst. In tegenstelling tot wat ik hier lees van te kleine maatjes, vond ik de maten er wel groot. Ikzelf heb maatje 34 en al de kleedjes waren zeker 2 tot 3 maten te groot voor mij. Maar dit heb ik zelf niet als een probleem bekeken. Ik begrijp dat ze niet van elk kleed zomaar elke maat in huis kunnen hebben. Ondertussen heb ik mijn eerste pas gehad en nu wel met het juist maatje. Desondanks gaan ze toch nog hier en daar een stuk moeten innemen. Wat mensen hier vertelden over de opdringerigheid van de verkoopsters, kan ik ook beamen. Ik vindt toch ook wel dat ze dit een beetje te veel doen. Maar ik heb ondervonden dat dit enorm afhangt van welke verkoopster je daar hebt. Anderzijds zeggen ze ook echt wel wanneer een kleedje je echt niet mooi staat. Nog een pluspunt was dat ik op een zaterdag zonder afspraak was gegaan. Toch hebben ze alle moeite van de wereld gedaan om mij er tussen te nemen.
Ik ben ook langsgeweest bij Le Chapeau. Daar heb ik geen goede ervaringen mee. Ik vond de verkoopster bot en zelfs wat arrogant. Daar heb ik bewust niet gekocht omwille van hoe ze me behandelden, ondanks ze wel in huis hadden wat ik zocht.
Groetjes, Marijke
|
|
Louise
23-7-2011
|
22-4-2011 22:23:29
heb tot nu toe ook positieve ervaringen met pierre yves, ik moet over twee weken voor mijn eerste pas van de jurk in mijn maat gaat, dus ik hoop dat ik positief kan blijven :-)
k heb ook maatje 42-44 en kon zowat alles passen... er waren maar een klein aantal jurken die echt te klein waren.
ik heb mooie herinneringen aan mijn eerste pas eind december. De sneeuw lag quasi kniehoog.
Naast mijn eigen verkoopster (leek me een dame op pensioen die op zaterdag in de winkel werkt) liep ook pierre yves en zijn vrouw rond om extra advies te geven over de snit van bepaalde jurken. ze waren bovendien helemaal niet opdringerig om me allerlei extra's aan te smeren. Integendeel, ze raadden me aan schoenen te zoeken elders omdat ze duidelijk wisten dat mijn stijl niet bij hen verkocht wordt.
Als ze nu bij mijn retouches even correct, professioneel en volgens de afspraken doen, zal ik erg tevreden zijn...
|
|
ellen
19-5-2012
|
24-4-2011 20:30:54
Hey,
Bedankt allemaal voor de reacties allemaal ben us bij le chapeau geweest vrienelijek verkoopster heb er een kleedje besteld...:) nu mijn vraag is weet iemand of dat kleedje een nieuw is of dat dat je gepast hebt in de schowroom.? Aangezien at schroom model mijn maat bleek te zijn met enkele lichte aanpassingen....
Weet iemand dit
Alvast bedankt
groetjes
|
|
Lien
29-10-2011
|
25-4-2011 18:12:05
Beste Ellen,
ook ik heb mijn kleed bij Le Chapeau gekocht en in principe bestellen ze een nieuw exemplaar. Dat wordt dan bij de eerste pas versteld tot het helemaal goed zit.
Met groet!
|
|
Katrien
3-3-2012
|
9-5-2011 13:44:42
Ik deel de mening van Stephanie, wss hadden wij dezelfde verkoopster.
Niet hoe je hoopt dat je eerste zoektocht, eerste afspraak, eerste ervaring verloopt...
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|