Nu Online
Momenteel zijn er 273 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedankjes, is dit nodig of niet?

23-4-2011 20:11:00
Er wordt hier zoveel gesproken over bedankjes om mee te geven aan de gasten, maar ik wist zelf niet dat dit gedaan wordt.
Zijn er onder jullie personen die dit niet doen? Ik zelf weet niet wat ik moet doen... Ik ben nog nooit op een trouw geweest waar dit gedaan wordt...
groetjes

liesbeth
6-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1058

Sandy
28-5-2011
 Meld misbruik23-4-2011 20:19:13

Hallo Liesbeth,

We hebben ook lang over nagedacht en heel wat afgezocht naar leuke bedankjes. Toen gingen we even verder nadenken: de uitgenodigden krijgen al een uitnodiging, de nodige postzegels, eten en drank à volonté en een bedankkaartje achteraf. Als ik even de optelsom maakte, was dit voor ons al voldoende. Dan kwam er in onze ogen nog bij dat er weinig nuttig aan de bedankjes was (die we dan al leuk vonden) en dat die toch in de prullenbak zouden terecht komen. Dus... we hebben nee gezegd en ik heb er nog steeds geen spijt van :)

Als jij er meer voordelen als nadelen in ziet, hoop ik dat je de perfecte bedankjes gaat vinden.

Groetjes, Sandy

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik23-4-2011 20:21:45

ik denk er ook zo over, ik maak namelijk zelf alle naamkaartjes, en daar hang ik dan van die kleine gelukspoppetjes aan... Ik vind het zo raar om dan nog een cadeautje te geven... Het belandt dan meestal toch in de vuilbak veronderstel ik... En het zijn dan ook weer meer kosten é...
Ben al blij dat ik er niet alleen zo over denk :)
Groetjes

Cathy
16-7-2011
 Meld misbruik23-4-2011 20:29:11

Hier ook geen bedankjes. Wel een foto achteraf per post.

elien
22-9-2012
 Meld misbruik23-4-2011 20:48:10

ik vind het persoonlijk leuker een foto te krijgen ipv een geschenkje...foto's hou ik bij maar bedankjes ni...en das nog eens leuk om de foto's eens opnieuw te bekijken later.

Sofie
28-5-2011
 Meld misbruik23-4-2011 20:57:32

Wij geven ook geen bedankjes. We spenderen dat geld liever aan het eten en drinken.

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik23-4-2011 21:20:35

Wij geven een bedankfoto en bruidssuiker mee als aandenken.
Voor 140 man ga ik ongeveer 120 euro moeten investeren in deze suikers.
In AVA papierhandel haal ik beige kartonnen doosjes die je zelf nog moet plooien, daarbij koop ik 3 x 1kg bruidssuiker in hartjesvorm en 2 rollen lint (roze en grijs) en ik maak alles zelf. Daarnaast nog speciale kaartjes met onze naam en datum om eraan te hangen.

Ik maakte al een voorbeeld en berekende hoeveel het ong zou kosten en dit is een mooi aandenken en voor de kindjes leuk dat ze snoepje hebben ;-)

Grtjs

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik23-4-2011 21:40:19

Ik ben er ook nog niet over uit... maar ik weet wel dat het
- of een bedanking de avond zelf
- of een bedankingsfoto achteraf zal zijn...
maar alvast niet beide...

Als je gelukspoppetjes aan elk naamkaartje hangt, kan je dat ook al aanzien als bedankingetje hé... of je dat poppetje zelf maakt of niet, je zal toch ook de spullen moeten aankopen? je kan dan op je naamkaartje iets schrijven als " en omdat we je zo dankbaar zijn dat je er vanavond bij kon zijn, willen we je in de toekomst graag van alle geluk voorzien, met dit gelukspoppetje" of iets dergelijks :)

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik23-4-2011 22:56:37

die poppetjes vind k wel schattig om er aan te hangen, een vriendin van mij heeft dat vorig jaar gedaan en haar poppetje hangt aan mijn autosleutels, dus vond dat wel tof...
ben blij dat ik niet als enige er zo over denkt :) Ik dacht al dat ik gierig was ofzo... :D
merci voor jullie reacties!!
groetjes

Evy
8-10-2011
 Meld misbruik24-4-2011 8:51:18

Hallo,

Wij gaan geen bedankjes meegeven. Wat we wel wilden doen, is dat de fotograaf de avond zelf van de koppels een foto samen trekt of van de mensen die alleen zijn gekomen met broer of zus ofzo. We nemen dan een "kader" mee en zo wordt de foto getrokken. Het is die foto die ik achteraf wilde opsturen.

Groetjes

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik24-4-2011 9:52:51

Ook hier geen bedankjes de dag zelf. En er was ook niemand die dat verwachtte!
Wij sturen binnen 2 maand een foto op. Dit is bij ons in de streek zo heel gebruikelijk. De foto vindt je vaak nog heel lang aan borden of op kasten...

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik24-4-2011 9:53:35

oeps amai: vinD je...
ik ben nog niet zo goed wakker :)

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik24-4-2011 11:18:58

Bij ons krijgen de gasten ook achteraf een bedankingskaartje met een (hopelijk) supermooie foto op. Op het feest zelf krijgen ze gewoon een welgemeende bedankt dat ze er waren.

Ik heb een weekje geleden voor het eerst op een trouwfeest een cadeautje gekregen (een flesje wijn met eigen label), anders waren dat altijd bedankingskaartjes (ofwel de avond zelf ofwel achteraf). Zo'n cadeautje is wel mooi (het staat nu op onze kast en bij een goede gelegenheid zal het dan wel uitgedronken worden), maar niet nodig. Ik voel me nu niet meer bedankt dan bij een koppel waarbij dit er niet is.

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik24-4-2011 18:39:51

Bedankt voor jullie reacties, wij gan ook onze fotograaf savonds foto's laten trekken van de koppels zelf, en die dan achteraf opsturen als bedanking.
groetjes!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-4-2011 11:18:49

Wij hadden ook enkel een bedankingsfoto. Die kleine gadgets en doosjes met suiker en zo houden we wel voor een geboorte! ;-)

Katrin
18-6-2011
 Meld misbruik25-4-2011 20:04:41

Ik ben al 3 keer naar een bruiloft geweest en heb tot hier toe nooit een bedankje meegekregen. Bij 1 bruiloft werd er achteraf een 'bedanktfoto' opgestuurd.

Ik denk dat ik het ook zo ga doen, geen bedankjes wel eventueel een kaart met foto.
Persoonlijk vind ik dat ook eerder iets voor een geboorte, maar ik geloof best dat dat streek per streek kan verschillen.

Ik denk in ieder geval dat wat je ook doet, je niets mis kan doen.

Samira
2-9-2011
 Meld misbruik26-4-2011 11:09:53

Wij gaan ook na de trouw een bedankingsfoto opsturen

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...