Terug naar overzicht
Hoi Elien, Ik zou dit wel vragen op het gemeentehuis maar bij mij hebben ze gezegd dat het aangezien nu niet meer verplicht is om getuigen te hebben, ze er minder strikt op doen...Ik hoop dat je jouw zusje kan vagen! Groetjes,Filipa
Bij ons hadden ze ook gezegd dat het niet meer verplicht is van een getuige te hebben, maar wel verplicht boven de 18 jaar op de huwelijksdag.
zal plaats afhankelijk zijn denk ik.... laat ons hopen...zal deze week eens bellen...dan kunnen we officieel aan de voorbereidingen beginnen. ik wil echt wel da mijn zus getuige kan zijn. zou zelf zo ver gaan van de trouwdatum te verzetten. Ze is 9,5 jaar jonger dan ik maar da wil ni zeggen da we nie veel aan elkaar hebben. alvast bedankt
Er is toch helemaal geen limiet? Ik heb al twaalfjarigen dit weten doen..
De minimum leeftijd bij ons op de gemeente is 18j (zijn op de dag van het huwelijk). Er moet ook een paspoort meegebracht worden.
Hey, Voor de gemeente is dit niet meer verplicht enkel voor de kerk heb je nog echt getuigen nodig (hierbij mag je jonger zijn dan 18jaar). Maar ik weet uiteraard niet of u trouwt voor de kerk. Veel groetjes Ellen
nee ... de kerk komt er bij ons ni aan te pas. Heb mijn ventje zover gekregen da hij wilde trouwen maar voor de kerk zou net een stap te ver gaan voor hem denk ik...hihi heb mij daarbij neergelegd
De getuigen moeten hun identiteitskaart meebrengen en moeten 18 jaar zijn (was bij ons toch zo). Voor de kerk speelt leeftijd geen rol!
Voor het gemeentehuis moet je wel degelijk 18 zijn. Mijn zus trouwde in augustus en in december werd in 18, ik mocht haar getuige niet zijn!
Hallo, Tja volgens mij, ik heb het ook gaan vragen aangezien mijn dochter een week na onze trouw 18 word, mag dit niet!!!Je kan wel trouwen zonder getuige maar eens een getuige moet die wel degelijk 18 zijn, er word inderdaad een paspoort dienen voorgelegd, dus das weer eens de wet he!!
idd...we hebben eens nagevraagd. dus is de trouwdatum verplaatst...naar 14/09/2012 of 22/09/2012